Függőséget okoz!!!
Szöveges ítélet
Több autót kipróbáltam( Leon Cupra RR,Megane Rs,Golf GTI ),miellött a Golf GTI mellett döntöttem.A DSG váltó,a 4 lengökaros futómü és a GTI presztizs miatt esett a választásom az autóra .12 hetet kellett rá várni
( örökkévalóságnak tünt)Miután átvettem az autót, 80 km (2 óra ) használat után a fedélzeti számítógép az alábbi üzenetet írta ki németül: Állítsa le a motort és ellenörizze a hütöfolyadék szintet.Azonnal megálltam,felnyitottam a motorháztetöt és legnagyobb meglepetésemre a minimum szint alatt volt.Telefon szervíz, ahol azt mondták töltsek utána, megtörtént.Újabb 3 km múlva megismétlödött a hibaüzenet, megállás töltés.Ezután csak a benzinkútig jutottam, ahol hívtam az Assistance szolgálatot.Jött a tréler és elvitte a "GTI"-t.(nesze neked német megbízhatóság)
A szervíz ezután közölte (3 nap múlva), hogy a DSG váltó höcserélöje anyaghibás volt(tömítetlen) és emiatt illant el a hütövíz.Azt mondták,hogy a komplett váltót ki kell cserélni,
( 2 óra használat után ) természetesen 1 db rohadt váltó sincs a drágalártos Porsche Hungáriának az egész országban.Eddig 10 napja van az autó a szervízben és még 10-14 nap amíg kész lesz.Majd folytatom az ítéletet, ha kész lesz az autó .(Eddig a Volkswagen számomra egy nagy NULLA)
Megtörtént a csere, kicserélték a komplett váltót.
A 19.napon kaptam vissza a GTI-t.A kellemetlenségek miatt a szervízben annyit sikerült elérni, hogy 65.000.-Ft összegig a kötelező szervízeket a VW fizeti.( plusz egy hétig kaptam csereautót )Miután elhoztam a szervizböl csak remélni tudtam,hogy nem lesz több baja.Az elsö kilométerek(1000 km)alatt finoman bántam vele ,nem forgattam 4000-es fordulat fölé.A turbóra különös figyelmet fordítottam, és ugyanezt ajánlom mindenkinek akinek turbós autója van.( Igy elkerülhető a draga turbocsere)
Néhány adat a kocsiról :
Motor: 1984 cm3 soros 4 hengeres benzines
Teljesitmeny:200 LE (5000-6000rpm)
Nyomaték : 280 NM (1800-5100rpm)
Váltó : 6 seb. dupla kuplungos automata válto triptronik funkcioval
A motor,váltom futomü nagyon preciz ,csak ajanlani tudom mindenkinek.Miután tul voltam a bejáratás idöszakán, fokozatosan terhelve megneztem,hogy mit lehet kihozni az autobol.2-es 90, 3-as140, 4-es190, 5-ös 225, 6-os 250
Vegsebesseg 250km/h(6000rpm) 260km/h lejton (6150rpm)Erdekesseg :6800rpm-nel szabalyoz le !!! Az auto még joval 200 km/h felett is stabil,mintha csak 80km/h-val menne .Nagyon jol el vannak talalva a rugok es gatlok.Ugyanakkor rossz uton nem rázza ki az ember vesejet.(nem ugy mint az Accord Type R -"az ültetesnek hála")Fogyasztás:nagyon lábfüggö.Ha nem siet az ember,akkor 8 liter alatt tarthato, viszont tartos 180km/h-val 11,4 l/100km.
80-90km/h - 6,5 liter
120-130km/h - 8 liter
160 km/h - 10 liter
180 km/h - 11,4liter
Belsö ter: nekem nagyon tetszenek a GTI sportülesek,nagyon jo oldaltartasuk van (jobb mint az ATR-nagy Recaro ülesei)A GTI feliratu sportkormany alul könnyitve van,remek a fogása es az áttetele idealis, ugy fordul vele az auto,minha egy gokartot vezetne az ember(ebben is jobb mint az ATR kormánya ,pedig abban is MOMO kormany volt)
Nagyon tetszik meg az autoban a biztonsag: 10 legzsak ESP ,kipörgesgatlo,ABS( ATR - 4 lufi+ABS+LSD)10 hangszoros hifi van benne ,huzatmentes szellözes,digit klima 2 oldali( ATR -6 hangszoro, manualis klima-ami a 30-32 fok feletti melegben nem allt mindig a helyzet magaslatan)A kötelezö szervizek 25000km-enkent esedekesek.Mivel eleg sportosan hasznalom,ezert 12500 es 25000 km utan is leszervizeltettem.Az elso szerviz alkalmaval csak olajcsere törtent, gyari 0W-30-as Mobil olajjal+szürövel.(az olajat én hozhattam)A masodik szerviz alkalmaval ugyancsak Mobil olajatkapott+szürö+levegöszürö+pollenszürö.Most 32.700 km van benne ,de a kötelezö szerviteken kivül meg semmit se kellet cserelni rajta( meg egy izzot sem !)Az olajszintet mindig nezem, de meg nem kellett soha utantölteni.Hütöfolyadekot pedig 2 dl kellett ratölteni.A kocsi az alapfelszereltsegeken kivül az alabbi extrakat tartalmazza:DSG valto+triptronik funkcioval,Bixenon lampa,könyöktamasz,tornadometal fenyezes,gumiszönyeg.Idöközben pedig a tovabbi extrakkal bövitettem a felszereltseget: 1.egyedi piros GTI emblemas szönyegek, 2.folia az ablakokon 35-ös+ kavicsfelverödes elleni folia a motorhaztetön,elsö lökhariton,lampakon,ködlampakon 3. 4 db 16"acel felni Dunlop 205/55/16 Winter 3D teli gumikkal (csak ajanlani tudom mindenkinek,nagyon csendes és ugyanakkor nagyon jol fog hoban,jegen es vizen is)4. 4 db AEZ EXCITE felni 17"-os 225/45/17-es Falken FK 452-es gumikkal ,(nagyon-nagyon dögös lett töle az auto)A gyari 17" felniket föleg csak versenypalyan hasznalom azota a gyari RE050-es gumikkal.Nemreg sikerült szert tennem 2 db vadi uj YOKOHAMA AO32R versenygumira(25ezer/db)Áprilisban maj felteszem a ket elsö RE050-es helyere,már ugyis eleg kopottak.Kivancsi vagyok mennyivel tudok jobb idöt menni ezekkel a gumikkal.Ha bevalik veszek meg 2-öt hatra is. GTI-t mar több versenypalyan kiprobaltam( Pannonia-Ring,Euro-Ring,Hungaroring )Nagyon joindulatuan viselkedik a akocsi meg kikapcsolt ESP-vel is.A futomünek es a valtonak hala, több nagy nevet is magam möge utasitottam:Honda Civic TypeR,Audi S2,Mazda RX8,Seat Leon 1,8T R, Honda S2000,Seat Leon 1,8T 4x4....... Remelem az idei evben a versenygumik jovoltabol tovabb tudok javitani az eredmenyeimen.Távlati terveimben szerepel egy Chiptuning( 1 ev garit adnak ra,a gyarba kiküldik az adatokat, majd specialisan erre az autora küldik vissza a egyedi paramétereket. (+40 LE es +40-50 NM) de ezzel meg legalabb egy evet varok.Kanyargos hegyi utakon vezetve van igazan elemeben a GTI ,valodi kanyarvadasz.Sokszor,ha tehetem a haverokkal vagy akar egyedül is felmegyek a hegyekbe "csapatni "Nagyon jo telen, de nyaron a legjobb amikor a gumik maximalisan tapadnak,ilyenkor nincs ellenfel.
Lehet a masik auto erösebb, a valto miatt mind lemarad.
Konkluzio: nekem nagyon tetszik, sose legyen rosszabb autom
Remelem hogy meg sok közös kalandunk lesz együtt.
Hibalista
- DSG váltó höcserélöje anyaghibás -Garanciális
Ide hordtam szervizbe
Wicha Autóház
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 32700 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Accord Type-R | Következő autója? | Golf VI GTI v. Passat R 36- 300 le |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
