Ez hiányzott! TSI + DSG
Szöveges ítélet
Adatok:
122 LE
DSG automata váltó
Comfortline
téli csomag (aut ablaktörlö, ülésfütés, aut sötétedö belsö tükör...)
ESP
8 légzsák
RCD 310 rádió
Volt már automata autóm. Dodge Neon, 150 LE, 3 sebességes! Akkor azt mondtam soha többé.
Már javában néztük a Focust, Megane-t stb 1.6-os motorral relative jó felszereltséggel. Mind 5 M Ft körül volt (Golf ennél jóval többe került). Ha volt is automata az vagy 4 sebességes volt vagy csak csúcsfelszereltséggel és csúcsmotorral volt elérhetö. Így maradtunk kézi váltónál míg egy nap betévedtem egy VW kereskedésbe (már a sokadik volt - összesen 14 töl volt ajánlatom, 8-nál személyesen is jártam).
Az ajánlat közel 300e Ft-tal volt jobb az addigi legjobbnál es kb. 500e Ft-tal az átlagnál.
Megrendeltük! Láttunk Golf Variantot kivül-belül. Vezettünk 1.4 es 80 LE-t, 1.6-t, 1.4 TSI 140 LE-t, TDI-t 90 és 105 LE-vel de 122 LE és DSG-t nem. Vártunk és bíztunk az újságírók ítélöképességében.
Bizony nagyon jó ez a motor a DSG-vel. Pontosabban kényelmes. Szinte észrevehetetlen a váltás a második fokozattól. Egyesböl kicsit ránt (mert nagyon rövid). De tényleg csak alig érezhetöen!
Persze van kézi váltás meg sportfokozat de ezeket nem használom. Nem versenyzek és nem azért van automata váltó az autómban, hogy utána mégiscsak váltsak. Hopp mégiscsak használom a kézi lehetöséget. Meredek fel és lehajtókon jobb ha nem kapcsol fel.
Persze nem baj ha kiismerjük a váltót, ugyanis ez gondolkodik! Ha sietös, ennek megfelelöen keményebben lépünk a gázpedálra a váltó ezt megszokja és a következökben is gyorsabben reagál valamint magasabben tartja a fordulatot. Tulajdonképpen csökkentett sportfokazatban müködik. Ha ismét kényelmesebben vezetünk és óvatosabban kezeljük a gázpedált visszaáll komótosra. Ez azt jelenti, hogy 65 km/h környékén már a hetedikben!!! gurulunk. Nos ezt kell megszokni. Ha ilyenkor hirtelen kell egyet ugrani - pl. egy sávváltás miatt - akkor számoljunk egyig. Nincs ott azonnal az erö. A DSG mindig a legkissebb fordulatszámra törekszik. Ha városban a forgalommal úszunk mindig a hatodik, hetedik környékén járunk kb. 1200 as fordulattal. A karosszéria meglódításához kell kb 1 mp míg visszavált négyesbe és indul mint a haramia.
Menni persze megy - ha odalépünk. 122 LE, 10 s allatti gyorsulás 100-ra, 215 km/h végsebesség (óra szerint) ezek valós adatok.
Nem úgy a fogyasztás katalógus alapján. A 6.4 országúton simán tartható. Aki maradéktalanul betartja a sebességhatárokat 6.2-re is leviheti. Egyszer megcsináltam. Tarós 150-nél 8 litert kér. (ilyenkor 3200 a fordulat)
Ami lehetetlenség? A városi fogyasztást 9 l alá vinni. Rövid távokkal, hideg indításokkal 10 l a realitás.
Eddigi átlagom 8 l.
Hogy milyen a többi azt itt már kivesézték.
Ha megbízható marad az autó akkor ez így tökéletes.
Szerintem olyan vegye aki :
csendes kocsit szeretne
szeretne kicsit jobban motorizált lenni mint az átlag (ez csak jól megy de nem sportautó)
akinek nem kell traktor (PD TDI)
nem megy elég km-t évente egy dízel megtérüléséhez
Hibalista
- Még semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Megane II Grandtour | Következő autója? | még ráér |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
