Első autóként tökéletes
Szöveges ítélet
Huszonegy éves fejemmel, egy ledolgozott nyár után és körülbelül 5500 Eur félretett pénzzel elkezdtem autót keresgélni magamnak. Ideje volt már saját autót vennem, hiszen mindig kellett várjam, amíg valamelyik ősöm nem használja az övét és elkérhetem. A Volkswagen család palettáját nézegettem, és dízel autóra vadásztam. Golfra esett a választás. Büzsém nem engedte meg az újabb modelleket, ezért úgy döntöttem az 1,9 motor mellett maradok, hallva a kétlitres kezdeti hibáiról. Haver kapta nekem a hírdetést, aznap fel is hívom a srácot, másnap már az enyém volt az autó.
Ezután kezdődött a szép helyrepofozás. Az autó egy 2004 Trendline modell volt, pár extrával: duplazónás klíma, ülésfűtés, lámpamosó stb. 2007 ig német utakon járt, addig is volt szépen vezetve a szervízkönyv. Tudtam, hogy a kilométeróra visszavolt tekerve, de az autó jól ment, szerelő ellenőrizte, biztos vásárnak tűnt. Később kiderült reálisan nem 186k, hanem 236k volt benne. Első utam szerelőhöz vezetett, ahol a szokásos Pollen-, motorina-, levegő-, olajszűrő, váltóolaj, motorolaj(Castrol turbodiesel 5w40) csere történt(kb 30k). Az autó érezhetően jobban s könnyebben ment, nem tudom mikor voltak ezek utoljára cserélve.
Nagyon mérgesített, hogy ajtónyitásnál a belső világítás nem ment, csak ha felkapcsoltam kézzel. Egyik délután szétbontottam és az előző tulaj tákolmánya miatt, aki még egy égőt beoperált oda, a műanyag el volt olvadva belül és nem érintekezett. Cserés volt, használtan 10k. Az autó villamosság terén nagyon rosszul állt, a rendszámvilágítás égője is folyton nem érintkezett vagy égett ki, a hangrendszer jobb oldala ment egy ideig,de ha felhangosítottam maxra s utánna újra vissza minimumra, akkor mindkét oldal szépen szólt. A rükverc égő csatlakozója is cserére szorult, ott is érintkezési probléma volt. Az ablaktörlő motorja is leégett, szerencsére tudták javítani, állítólag az aftermarket xenon-ok hibája.
Egy szép nap parkolóban megütötték az autót, szerencsére apró karc látszott csak, de alámpamosó letörött, amit hasnzáltam 8k-ért szerváltam Litvániából. Egy idő után furcsán nagy fogyasztásom volt és furcsa hangokat hallottam a jobb hátsó kerék irányából. Kiderült, hogy beragadt a fék, így cserére szorult az is.
Nagyjából városban használtam, olyan 7,5 fogyasztással, de kinn 90-100 as tempóval tojással a gázpedál alatt 3,8 at is kihoztam. Végsebesség enyhe ereszkedőn 210 fölött, mindez 12,7 pillanatnyi fogyasztással. Vagánykodni, versenyezni nem a megfelelő típus, de hosszú útra kényelmes, keveset fogyaszt.
Hibalista
- Ablaktörlőmotor - 10k
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 185000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
