Egy valós értékelés!!!
Szöveges ítélet
Sziasztok!
Mindenek előtt! SZTEM OLVASSÁTOK EL az ítéletem, mert nem voltam,nem vagyok VW függő. Bár valszeg ha még ennyit km-t megteszek vele és semmi nem fordul rosszabbra az leszek.
Azért kezdtem bele az ítélet megírásába mert olvastam egy két eléggé érdekes dolgot néhány embertől... Az után vettük meg ezt az utót hogy szinte az összes kategóriatársat végignéztük(Mazda,Ford,Skoda,Seat,Toyota,Opel),de vagy drágábbak voltak vagy sokkal gyengébb minőség.Akkor sorban:
Külső:
Számomra ez egy gyönyörű autó. Szeretem a letisztult formákat. Már a IVes is tetszett ez pedig ha úgy nézzük egy szebbé tett négyes. Gyöngyház fekete és ha le van mosva elképesztő szép tud lenni ahogy az útra lapul. Aki pedig a szanaszétszarrá spoilerezett Calibrákat preferálja( a calibrákkal semmi bajom csak néhányuk gazdájával) azoknak nem csodálom ha nem tetszik ez a szép átlátható forma. Akkor lesz az igazi ha nyáron rámennek a 17es A8felnik és a sötétítés. Mi igazán tetszik, hogy a kipufogó véget elbujtatták a lökös mögé. Ilyet előszor az S-osztályunkon láttam, már akkor is nagyon tetszett.
Belső:
Nos, alapfelszereltségben tartalmaz 4 db elektromos ablakemelőt,első kettő automata. 6db légzsák. ABS, ASR, sebességfüggő szervó ami ha leejt az út vagy oldalszél van akkor ellentart magától.Ködlámpa. MP3-as cd-s rádió, aminek a hangszórói hagynak kivánnivalót maguk után, de ha CD-t hallgatunk benne nem a rádiót valamiért sokkal de sokkal szebben szólnak,gyárilag 6hangszóró van az autóban alapfelszereltségben. Hátsóknak is tetőn lévő világítás. Ami nagyon hiányzik az a könyoklő a bőr kormány és az okos fed computer,de ezeket mi nem rendeltük bele tehát nem az autó hibája. A könyöklő és a bőrözés meg, meg is oldható, még olcsóbb is lesz.Az anyagok teljesen jók ,semmi nem csörög, mindennek van helye ráadásul az ajtózsebben lévő pohártartóban elfér akár egy 1,5 iteres palack is!!!Van továbbá az autóban egy dupla digit klima amiért nem fizettünk hanem kaptuk a alapárban. Ez a kis kütyü is nagyon hatékonyan teszi a dolgát. Az ajtók is megfelelő mértékben fel vannak ruházva puha textillel.
Kényelem: Szinte mindig öten utazunk benne. Én 185 cm magas vagyok magam mögött nagyon kényelmesen elférek. Mellettem (Debrecen - Pest között ingázunk diákok lévén) egy 2 méteres utas szokott ülni és ő is valamint a mögötte helyet foglaló utas is teljesen kényelmesen elfér. Ilyenkor mikor 5 ember egy heti cuccát kell a csomiba bepakolni igazán ki kell használni minden egyes centimétert. Álltalában így sem sikerül úgy belomolni mindent, hogy a kalaptartó is vissza tudjon teljesen záródni helyére. Nem tudom, hogy fogom megoldani, hogy a mélyládám is helyet foglaljon odabent... Ennek ellenére még nem volt olyan, hogy akár egy kistáska, zacskó, egyéb kacat az utastérbe került volna, mindent be tudtunk hátra cuccolni. Az űlések nagyon kényelmesek, akár egy oda-vissza Debrecen - Pestre is kellemesen utazunk. Az oldaltartása lehete több az űléseknek még azt is mondom, hogy sokkal több, de ez van.
Vezetés:
Ez egy kedvelt vita téma. Az autó valóban 102 megveszekedett lóerővel bír, ami kimondva csekély, de a mindennapokra teljesen megfelelő, még a lendületes vezetéshez is. Valamint 3asban nagyon szépet/szépen húz. Így a városon kívüli autózáshoz tökéletes társ, egy előzés 120nál sem jelent különösebb gondot. Gyengülést 150 körül lehet érezni. A lámpás gyorsulások valóban nem a kedvencei, de ha egy ilyen megmérettetésen nem is sikerül a vezetőpozíciót elnyerni vígasztal a kifejezetten gyönyörű motor illetve kipufogóhang. Többen kérdezték már, hogy átraktam e a Focusról a sporthátsódobom, de ez mind gyári. Milyen szép is lesz ha majd Ő is megkapja az új sportosabb hátsódobját a jobb fajtából. A váltó, futómű kiválóak. Akár a sportos vezetéshez is teljes mértékben partnerek. A kormány kicsit lehetne közvetlenebb. Ami kicsit avaró az az elektromos gázpedál, kicsit gügye néha, lassan dolgozik olykor olykor...meg kell szokni. Végsebessége 200km/h kb legalábbis az óra ezt mutatja,de valszeg csal egy keveset. 140nél forog 4000-4100at ekkor kezd nőni a fogyasztás is.
Fogyasztás:
Ez egy kicsit fájó pont, mert sajnos nem fogyaszt keveset, de egyik 1.6os sem tudja lényegesen felül(adott esetben alul)múlni ezt a pontot. Városban lendületes vezetéssel, sokszori erőfitoktatással 9 körül alakul. Ha miden szabályt betartunk akkor 7.5-8ban kiegyezünk. Lehetne kevesebb na. Pályán Pedig ha 140-150el megyünk 8 ha meg 110-120 akkor 6.5. Ez jelentős különbség ahhoz, hogy ott visszafogjam magam úgymond. Igazából semmi meglepetést nem tartogatott, erre számítottam.
Amit mások hülyeségnek tartanak:
Én nagyon hálás vagyok a VWembereinek, hogy olyan biztonsági öv elméletet gondoltak ki, hogy mindig be kell kapcsolni, mert ha nem akkor jön a folyamatos pitttyogás. Aki meg olyan, hogy is mondjam SUTTYÓ, hogy átvezeti az övet az űlés mögött(azt hittem enyire csak győzike selejt), az megérdemli, hogy egyszer egy ütközésnél megfejelje a kormányt. Akkor majd rájön, hogy annyira nem is gáz dolog ez. Főleg, hogyha még adunk is az ilyen dolgokra, hogy légzsák,de az öv használata nélül baszhatjuk a légzsákot,mert maximum egy jókora pofont kapunk tőle nem segítséget...A másik dolog, hogy az ablaktörlő működése nagyon okos. Az ablakmosó folyadék használatakor a lapátok a folyadékot feldolgozzák a szélvédő tetejére, mikor a lapát nem töröl az ugye elkezd visszacsurogni. Ezt kiiktatandó az utólagos lapátmunka, így megoldódik az a probléma, hogy szélvédőmosás után úgy nézzen ki a szélvédő, mintha lehugyozták volna. A kék műszerfal világitás továbbá elképesztően jó dolog. Már a hajam tépem mikor ezen az autós oldalon is amit rendszeresen olvasok, többször azt kell olvasnom, hogy kiégeti a szaruhártyát meg hasonlók! ÉGETI A LÓFASZT!!!! Én már csak tudom. Meg a másik, hogy nem lehet leolvasni a számokat....ez egy újabb fatális baromság. Aki nem tudja leolvasni az szemészhez menjen, mert nem az autóval van a baj.
Egyenlőre ennyi, ha kicsit hosszú is lett. Legalább mindent leírtam amit tudni kell róla. Én bátran ajánlom mindnekinek. Én is kicsit fentartásokkal kezeltem az elején, mert sokan szidják az új VWeket de eddig csak kellemes a csalódás. Ídővel bővítem az ítéletet az előrejelzések alapján csak pozitívumok következnek majd.
Hibalista
- semmi hisz 0-km-es
Ide hordtam szervizbe
Porsche Hungaria, Fáy u. A szervízre vonatkozó kérdéseket a családban lévő VW Bora szervizelése alapján töltöttem ki, ha valami változás lesz akkor mindenkép korrigálok.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Focus | Következő autója? | Subaru Impreza Wrx Sti lesz |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
