Echte német tanárnéni-autó
Szöveges ítélet
Érdekes egy autó. Nagyon jól megtervezett (a randa négyes Golf után pláne) szép autó, kívül-belül tökéletes. Kényelmes, jó anyagokból jól megcsinált belső tér, nem zörög semmi, mindenhez jó hozzáérni, minden jól működik (csillapított kapaszkodó visszahúzó ugye :) ). Kívül is jó építés, atomstabilan összerakott, még a fővárosi szar utakat is nagyon jól bírja. 8 légzsák, és erős vasak, biztonságos érzetet ad. Rendkívül jól megkonstruált és megépített autó, 10*, nagyon szeretem.
Van neki egy jó motorja, sima 1.6 16V, elméletileg 106 lóerős. Gyakorlatilag viszont ebből alig érezni valamit. Nem lehet azt mondani, hogy ne menne az autó, mert gyorsít tisztességgel, de sehol nem lehet érezni azt, hogy akkor most megindult. Olyan semmilyen. Mindez az elektronikus gázpedál miatt van, amivel maximum annyi ráhatásom van az autóra, hogy jelzem neki, hogy gyorsabban szeretnék menni, és majd ő adagolja a gázt, amennyire jó neki (EURO IV meg V meg ilyen marhaságok ugyebár) Csak annyira megy, amennyire gondolja, egy kicsit sem jobban. Ez persze nagyon jó akkor ha reggel hideg a motor, nem akar lefulladni, nem lehet széthajtani (igaz, menni sem megy)
Olyan német tanárnéniek való autó, el tudom képzelni, ahogy Heidi beszáll az autóba, elviszi a gyereket a suliba, elmegy munkába, hazafelé bevásárol, felszedi a kölyköket hazamegy, beáll garázsba és elfelejti az autót, hiszen az csak egy közlekedési eszköz, biztonságos, jó, kész, vége. A feleségem is imádná vezetni :) Ők csak _közlekednek_ vele, arra egyszerűen tökéletes. Nekem nem.
Ehhez képest a Focusom (1,6 16V 2001-es évjárat) egy rakéta, egy versenyautó. Egy élő valami, érzem, hogy úgy pörög ahogy nyomom neki, egyszercsak nekilódul, húz, tol, megy rendesen. Bár a Golfnak is jó a futóműve (stabil, feszes) de össze nem lehet hasonlítani a Focussal, úgy érzem, hogy a Focus sínen megy a Golfhoz képest. Egyszerűen nagyobb élmény _vezetni_ mint a Golfot. A Golffal viszont jobb _közlekedni_.
Vezettem egy barátom Golf GT-jét (1,9 TD DSG-vel) na az már valami. Ott a motor pótolja azt ami az 1.6-ból hiányzik, jobb a futóműve, a DSG pedig a legjobb dolog a világon. Na ezt már évezet vezetni. Ha a GTI is ennyivel jobb a GT-nél, akkor az közelíthet a legjobb autóhoz. Józan családapaként :))) csak ez kéne.
Egy szó mint száz: Az 1.6-ot nem egy élmény vezetni, de jó érzés beleülni és nap mint nap menni vele. Szeretem.
Z.
Hibalista
- Benzinpumpa (csere, 75e), valamilyen szellőzőcső a motornál, amitől sárga dzsuva rakódott le az olajbetöltő sapkán (3-4e + olajcsere) A belső levegőkeringtetés-kapcsoló visszajelző ledje meghibásodott (csak a visszajelző, a kapcsoló maga működik!) ellenőrzését kértem. Eredmény: Javítani nem lehet, csak az egész kapcsoló-blokkot (!!!) cserélni, 50e Ft. Kapja be a Népautó.
-
- Baleset után cserében volt pár tétel: Klímakondenzátor 78e, "Fedél" (gondolom a motorháztető) 76e; Sárvédő ~31e; Légszűrő ~40e Ft (??? Talán a légszűrő ház?) Zárhíd (? talán a motorháztetőnél?) ~55e Ft; Ventillátor (?) ~52e Ft; Ventillátor (másik tétel!) ~44e Ft) Lökhárító-borítás ~48e; Hűtőmaszk ~19e;
- És az érdekességek:
- "Hossztartó" 18e Ft "Léc" ~6200 Ft; "Tartó" ~33e; Ventillátor keret (???) ~19e;
-
- Iszonyatos munkadíjak és tételek (csak egy pár, szemléltetésül):
- Karosszéri fényezéstr előkészít ~20e; Sárvédő új alkatrész fényez ~14e; sárvédő fényez (miért van kétszer???) ~11e; zártartó ki és beszerel ~24e; Zártartó kicserél ~9e; Légszűrő ki és beszerel ~5e Ft;
Ide hordtam szervizbe
Porsche Pest
Egy céges ugyanilyen Golfot megtörtem, 1,3 milláért javították, pedig az autó saját lábán ment el a szervízbe, klíma, minden működött, egy légzsák sem durrant el (pár tételt felsoroltam feljebb) Szerintem feléből is meg lehetett volna úszni, de mivel cég csináltatta, nem mehettem utána jobban. Biztos mindenkinek megérte.
Mindent megcsinálnak amit kell, igaz szájbarágósan el kell mondani, ill. olyan tétel is becsúszik, amihez nem kell hozzányúlni, ráadásul nagyon magas munkadíjjal (ez nem csak ennek a szervíznek a hibája gondolom) viszont pár dolog kiverte a biztosítékot:
- Miért kell egy több, mint 100e Forintos számlában kiszámlázni az ablakmosót? Klasszikus trükk, csurig töltöttem a tartályt, mielőtt szervízbe ment, utána persze mégis ott figyelt a tétel a számlán: Ablakmosó 553 Ft. Érdeklődésemre szívesen felhomályosítottak, hogy az ablakmosót és -törlőt ki kell próbálniuk minden egyes szervíznél, és az "elhasznált" ablakmosót így ki kell számlázni. Kérdésem, hogy miért? Az elhasznált folyadék minimális ilyen áron még a drága OMV kúton is több, mint két litert kapok a legjobb fajta ablakmosójukból. Pitiség, kár érte.
- Régen, ha elvittem az öreg autószerelő szakimhoz az autóimat, akkor úgy kaptam vissza egy egyszerű szervíz után, hogy még a motoroblokkról is enni lehetett. Itt egy rendes szervíz után (több mint 100e ft) amikor olajcserét is csináltak arra nem voltak képesek, hogy az olajbetöltő körül letakarítsák a blokkot. (Az egész motormosásról esetleg egy külső lecsapatásról már nem is szólva. Semmibe nem kerülne, és jól venné ki magát.)
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 38000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Focus 1.6 (2001) | Következő autója? | Cégesnek Golf/Jetta, Privátnak C4 Picasso 5 személy (3 gyerek...) ha jól megy akkor Touran |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |
