Amit elbuksz a gyorsuláskor, a kanyarban visszakapod
Szöveges ítélet
Egy Golf IV. 1.6 (8V)-ből ültem át az autóba. Sportline-t kértem, mert mindig háklis voltam a fekete díszlécekre és az új sorozatban csak ebben széria. A sportline-hoz viszont nem jár pár olyan dolog ami a comfortline-ban benne van ezeket hozzá kellett rendelni. Így lett benne minden ami (nekem) fontos: sportülések elöl, mindhárom tükör sötétedik, a külsők fűthetők, elektromosan behajtgatók (bár a konstrukció miatt csak 4-5 centit nyerek vele oldalanként), első-hátsó könyöklő, kétoldali klíma, esőérzékelő (ami néha furán műxik, de azért jó), 10 légzsák coming home-leaving home (minden parkolóban szólnak, hogy "Hé öreg, a lámpa égve maradt...") A színe ún. boleróvörös, ami után mindenki megfordul, még apósomnak is tetszik pedig ő nem egy dícsérős típus :) A sportfutómű egyszerűen király, mindenhol befordul (16"-os 205-os papucsokkal hozták). Az 1.6 FSI-re nem lehet panasz, de aki ilyet választ annak az OMV-nél +6 Ft-ért legalább Carrera 95-öt kell vennie mert az KÉNmentes. A sima 1.6-hoz képest az FSI 1-1,5 literrel kevesebbet fogyaszt, ez visszahozza az árkülönbséget, de a vezetési stílustól ez nagyban függ, hiszen a rétegezett befecskendezés csak 2500 1/min-ig megy, onnantól sima egyrétegű befit kap. A 6 sebességű váltó nagyban hozzájárul az alacsony fordulaton való autózáshoz. Megy ha kell: a sima 1.6 100 LE-jével szemben itt 115 áll rendelkezésre, és azért 5000-től van benne erő.
Az autó önsúya 1300 kg, ami -mitagadás- kicsit lomhává teszi a kocsit, ha pl. hasonló teljesítményű japán autókkal hasonlítom össze. Én mindig azzal víagsztalom magam, hogy igen ám, de ebből az autóból jobb eséllyel szállok ki egy baleset után, mint egy kis japánból.
A csomag-utastér jól variálható. Pl. ha 72cm-es TV hoztunk el dobozostól az is belefért, nem kell ahhoz a Golf Plus.
Fékek: elöl-hátul tárcsa és nagyon harapós. 5*
Megérte váltani, bár így felextrázva 5,5 M volt, aminek a részletei néha okozhatnak fejtörést. (Azóta kifizettem, hála Istennek.)
Azért ez mégiscsak egy VW! :) És a legfrissebb "Milyen kocsit érdemes most venni?" cikkben benne van a Golf 5 is!
UPDATE: A 7 és fél éves kocsi számlálója most fordult 100.000 fölé. Hibája továbbra sincsen, igaz elhordom az éves szervizekre. (A márkakereskedés már nem annyira drága, örülnek, hogy 7 évesen is oda hordom.)
Amikor áll, akkor 90%-ban garázsban teszi. Teljesen hibátlan, nagyon szerethető és most már így kifizetve, olcsó is a fenntartása.
Hibalista
- Ablakemelő kapcsoló csoport a bal első ajtóban. (A vezetőoldali ablak lefelé nem volt automata.) - Jobb első ajtó központi zár - néha nem nyit, de a hiba nem állandó.
Ide hordtam szervizbe
Ring-Autó (Veszprém)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Golf IV. | Következő autója? | A következő Golf, talán Merci |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
