A városi sportoló
Szöveges ítélet
Menetdinamika:
A 140 lovas motor a kis súllyal párosítva elképesztő dinamikára képes, városi közlekedéshez lényegében túl sok ez a teljesítmény.
Országúton ideális a nyomatékos motor, nagyon viszi a kocsit, elsőre reménytelennek tűnő helyzetekből is lehet előzést indítani. Sportosabb ambíciókhoz érdemes szélesebb gumikat és sportfutóművet kérni hozzá, szériában ugyanis kissé dülöngélős a karosszéria (nekem 195-ös gumik vannak).
Autópályán hajtva azonban elkezd érződni a gyenge aerodinamika, 180-ig igen jól megy, 180-tól viszont már nagyon türelmesnek kell lenni, a végsebesség 210. A szélzaj egy átlagosnak mondható 140 körül alig hallható, nyugodtan lehet beszélgetni mellette, 180 környékén már hangos, de ez ugyancsak az autó formájából következik, aki sokat utazik 160 felett, annak inkább kupét vagy limuzint ajánlanék.
Komfort:
A rossz budapesti utakon kifejezetten kellemes a puha futómű, nem szokott berázni a karosszéria. Mindenképpen sportüléssel rendelkezőt érdemes venni, mivel sokkal kényelmesebb.
Az anyagok kidolgozása nem mindenhol tökéletes, néhol recseg-ropog a műanyag, ebben az árkategóriában azért nem is szabad S-osztály kényelmet várni :)
Azért igen sok komfort extrát lehetett kérni hozzá (elsötétedő tükör, ülésfűtés, tempomat, ...), érdemes egy jól felszerelt példányt választani, megéri :)
Praktikus oldal:
Erről nem sokat tudok mondani, mivel legtöbbször csak egy sporttáska van benne maximum. A csomagtartó elég egy kiadósabb vásárláshoz is, és az autó egyébként is minden lehetséges és lehetetlen helyen el van látva tárolóhelyekkel.
Megbízhatóság:
Semmi nem romlott el rajta eddig, csak olajcserére viszem szervízbe. Mindig márkaszervízbe viszem egyébként. A dízelmotor jól bírja a full városi használatot.
Fogyasztás:
Normális városi forgalom - 6.6 l
Város némi dugóval - 7 l
Országút - 5.5-6 l
Autópálya (140) - 6.6 l
Összegzés:
Nem bántam meg, hogy megvettem, kiváló városi autó egy vagy két személynek bőven elegendő. A 2l-es TDI nagyon megy, városban igazi élvezet. Parkolóhellyel nincsen gond, viszonylag kis helyre is be lehet vele lavírozni.
Autópályán kissé visszafogja a légellenállás, viszont ez nem izgat mivel tisztán városi használatra vettem. Ismétlem, autópályás használatra nem a kompakt az ideális autó.
Hibalista
- Lassn fogyasztja a hűtővizet, de nem csináltatom meg, mert nem zavar.
Ide hordtam szervizbe
Porsche Pest
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Porsche Buda
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Golf III | Következő autója? | BMW 320d |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
