A Mexikói
Szöveges ítélet
Már 2006 nyarán eldöntöttük, hogy le kell cserélni a Fiat Stilo-t, mert nem volt automata és kombi sem. (Lásd: Requiem egy Stilo-ért.)
Mivel rég kinőttem a márka-sovinizmus gyerekes bodorságából, ezért párommal teljesen nyitottan álltunk a dologhoz és nagyon sok típusnak utánajártunk. Az elvárásaink az alábbiak voltak:
- benzines
- automata
- kombi
- lehetoleg bézs belső (de nem bőr!)
- sok extra
Fiat Stilo MW-vel kezdtük mert jó lett volna ha minél jobb áron beszámítják a Stilo-t és ezt a saját márkánál remélhettük leginkább. Különben is, ha sok örömet okozott, miért is ne maradtunk volna Fiat-osok? Mondjuk azért, mert nincs automata váltos kombi... miért? Ezt a hülyeséget. Csak a 2.4l 3-ajtóst lehet valami robotizált automatával rendelni, de ezt nem teszik bele a kombi kivitelbe... miért? Lehet, hogy csak magyar piacra nem jön ilyen? A Fiat Magyarország sok hülyeséget csinál, mert Croma sem jön.
Reanult Megane Grandtour: csak egy 1.6l-es benzinmotorral rendelhető automata váltóval, ami miatt Privilege-nek kellett lennie. Egész jól lehetett variálni az extrákkal, de 7.1millió alá nem tudtak lemenni az ajánlattal.
Ford Focus: Sajnálatos módon nem túl nagy eresztés. Szegényes kívül-belül, amely említésre méltó - fokozatmentes - váltót csak az 1.6 diesel mellé lehetett volna rendelni, de a szalonban megpillantottunk egy Ranger-t...
Ford Ranger: na ez kilóg a kategóriából rendesen, de a 7.1 milliós Renault ajánlat után gondoltuk megnézünk egy ilyen jószágot. Akkor még nem létezett belole automata, de ígérték informálnak, ha megjelenik a piacon. Korrektül meg is tették. Ford Ranger 3.0TDCi automata váltóval csak Limited felszereléssel és 6.4millió+ÁFA! Oups.
Opel Astra Caravan: Csak az 1.8-as motortól lehetett volna automatával rendelni és rendkívül rondának mutatkozott a bézs kárpitja is. 6,8 alatt nem állt meg ez sem. Ráadásul rendkívül ronda a középkonzol tetejére besuvasztott kis kijelzo a mély gödörben egy domborodó él kellős közepén...
Skoda Octavia Combi Tour: kicsit elavult a formája és szintén túl drága lett volna.
Csak a Volkswagen tudott mutatni komoly motor és váltó választékot és ezen belül elfogatható áron Golf V Variant-ot 1.4TSi motorral, DSG automatával, bézs kárpittal (nem feláras!) adni. Pedig amikor eloször betettük a lábunkat a szalonba még nem létezett a Golf V Variant!
Nagyon kellemesen "fogtak meg" mint ügyfelet, nem akartak meg lebeszélni az automatáról sem és nem próbáltak "megdumálni" semmivel, csak a tények beszéltek. Kellemesen csalódtam az árban is, mert a Volkswagentől féltem, hogy ez lesz a legdrágább. Még az sem ilyesztett meg, hogy Mexikóban gyártják a pueblai Volkswagen gyárban, úgy mint "Jetta Variant"-ot. Három és fél, négy hónapot vártunk rá, de "várt lány várat nyer": az autó "nagggyon pipec".
Családias, mert kombi.
Elegáns, mert tört fehér és bézs a belseje.
Sportos, mert a 140HP-s kompresszoros, turbós motor a DSG-vel bőven 10sec. alatt ránt fel 100km/h-ra.
És ha az ember odalép neki:
- hrrr.... kompresszor
- füttty... turbo
és nagyon meglepődnek a TDI-s majomparádék, hogy hová is tűnt a kis benzines, amíg ők igénytelenük csak kormolnak.
Mivel eddig csak 650km mentem vele, a "megbízhatóságot" és a "fenntartási költséget" megelőlegezem neki. De a szerviztapasztalat (kerékcsere, nyelvátállítás) már valós tapasztalat alapján megy (csak így tovább). A 9.5l/100km-es fogyasztás megijesztett, de már produkáltam vele 6.0l/100km-t is.
Hibalista
- -
Ide hordtam szervizbe
Volkswagen Procar (Székesfehérvár) - az autó innen is származik, le a kalappal előttük.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 650 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Stilo | Következő autója? | 10 évig ez marad... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |
