A látszat erejével kakaó nélkül
Szöveges ítélet
Alapvetően egy szép, komoly autónak látszik, ami büszkeséggel tölti el a gazdáját a hétköznapok embere előtt. Elegánsan feszít elől a szép nagy VW embléma, sportos megjelenést kölcsönöz a hátsó tetőspoiler és a ferrarikat idéző hátsó körlámpák, igényes kinézetet ad a színrefestett lökhárító és visszapillantó, mely utóbbi ráadásul indexel is (!), tisztára mint a komoly kocsikon. Verdikt: tetszetős az biztos, csakhogy amennyire belevaló és jó kiállású gép, úgy annyira csak pszichikai terrorra használható az utakon a megtévesztés erejével, ha dinamikusabbra kívánjuk venni a lépést. Levillogni vele bárkit is a sors kísértése lenne, mivel tényleg ki kell taposni a belét, hogy gyorsuljon (123 Nm), akkor viszont meg is kell etetni rendesen, mivel iszonyatosan szürcsöl. Gyorsulni nem érdemes vele senki ellen sem, még egy belvárosi párhuzamosban sem, mivel az a 75 LE nagyon nehezen lendíti be a ca. 1300 kg-os kasznit. Másik, hogy gagyibb kocsik egész hada is képes 75 LE-re vagy még annál is többre. Csodálkozni akkor szoktam igazán, mikor tényleg már szinte ráállok a gázpedálra a sztrádán (ca. 160 km), s egy korábbi vagy hasonló modell ugyanolyan motorral szerelve elsuhan mellettem üveghangon. Hogy hogyan csinálja, lövésem sincs?? Utazgatni hosszútávon nagyon kellemes, tényleg biztonságban érezheti magát az ember a 3 pár légzsákkal felvértezve, a tényleg nagy menetstabilitást biztosító és az úthibákat elnyelő futóművel, ill. a hosszított padlólemez miatt hátul is korrektül elegendő helyet adó lábtérrel (190 cm sofőrhöz igazított első ülésekkel !), szemben mondjuk a 4-es Golf ill. Bora tipusokkal, amelyek egyszerűen szánalmasan szűkös helykínálattal bírtak hátul. Csomagtere elmegy, pakolni rendesen lehet bele egy csapottvégű modellhez képest. Belső kialakítása teljesen rendben van, hely és tárolókapacitás akad bőven, nem kell szűkölködni, csak azok a kemény, helyenként nagyon kopogós halottszürke műanyagok nagyon leegyszerűsítik a belteret, a VW stílus (kék-piros fények mindenütt) nagyon pazar, sötétben kárpótol a kárpit szürkeségégért. Vicc kategóriában még említés érdemel a gyári CD lejátszó, ami nehezen mínősíthető zenei élmények tekintetében teljesítménye miatt, viszont egyszerűen, átláthatóan kezelhető. Utastéri megvilágítás bőven okés, az egy tetszetős pont, csak nem tudom miért, könyöktámaszt mind előlről, mind hátulról kökeményen kispórolták belőle, ami végülis egy alapáron 4 millcsis gépben elvárható hogy legyen, nem?? Elektromos tükör ill. 4 ablak kifejezetten jó szolgálatot tesz, ill. az esőérzékelős hátsó ablaktörlő, ami viszont - nem tudni miért - ha olyanja van 10-ből 1 szer nem csinál semmit, ilyenkor restartolni kell a gépet kulcskihúzásig, aztán minden OK.
Összességében véve a Golf V tényleg kezd bőven a presztízsautók sorába állni, kiemelkedve a szürke tömegből, minőséget adva/ígérve a teljesítmény rovására, csak azt nem értem miért spórolnak ennyire spur módon a lovakkal a motortérben.
Hibalista
- 3 hónapja van használatban, de a motorháztető nyitó kar megadta magát (!), csak lóg
Ide hordtam szervizbe
- Autosol - Miskolc (eléggé komolytalan, gáz szervíz)
- M5 - Budapest (drága nagyon)
- Bosch Gaál Szervíz - Üllő (okés)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Bora 1.4 75 LE | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
