A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (2003-2007)

Golf 1,4 FSI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A fair autó

Szöveges ítélet

A fene tudja, az előző négyes Golfomat imádtam, pedig semmi különös nem volt: 75 lovas 1,4-es motor, Trendline felszereltség. Soha semmi baj nem volt vele, a kategóriájához képest jól kidolgozott, barátságos, jó útfekvésű, könnyen kezelhető, biztonságos kis autónak tartottam. Fájt eladni.

Az ötös:

Ez a dög Comfortline, sőt azon túl is pár extrával felszerelt volt. Tempomat, esőérzékelős ablaktörló, kétzónás klíma, fiókok az ülések alatt, ugye, ami kell. Nagyon egyben van, a belseje szép-szép, nem lenyűgöző, de a VW precizitás mindenhol érződik. Soha semmi nem lazult meg, a kapcsolók nem törtek le. A műszerfal alsó fele kemény műanyag, a többi poliuretán, nem kopog. Nekem tetszik a kék-piros fényekkel dominált műszerfal. Kényelmes, könnyen áttekinthető. Nem űrkorszaki modernség, inkább konzervatív. Jellemző, minden VW-es által ismert a kormány bal oldalán a fényszóró tárcsa-kapcsolója. Benne hagyták :)

A futómő a kocsi legjobb része, gyakorlatilag aki ezzel kisodródik, az béna, vagy őrülten hajt. A váltó sztem szintén nagyon jó, koppanva, precízen veszi a sebességet. Fékek jók.

Fűtés oké, könnyen és pontosan szabályozható a klíma berendezés, bár engem ne kérdezzen senki, hogy a kétzónás klímának mi értelme van a Golfban. Én, mint a hülye csavargattam mindig kényszeresen azonos hőmérsékletszintre a kapcsolókat.

A tükör- és a hátsó ablak fűtés gyorsan és hatékonyan olvaszt jeget, tüntet el párát.

Ami hiányzott, de nagyon: külső hőmérséklet mérő a műszerfal közepén csücsülő vörös digit kijelzőről - ez persze megvehető lett volna felárért (miért nem volt benne a Comfortline-ban?)

A belsejéről talán ennyit.

A külseje nekem tetszik, bár valahogy ez is olyan felemás érzést hagyott bennem: szép-szép, de...

Biztonságos autó. Sajnos volt alkalmam megtapasztalni, hogy rendkívül hatékonyan vezetik el a lökhárító alatti merevítők az ütközési energiát a karosszéria alá. Az autó nehéz, nem spórolták az anyagot ki belőle. Ebben a modellben 10 légzsák volt, mellesleg, ha már a belső résznél nem említettem.

Az ajtók valahogy - talán a súlyuk miatt - nehezebben záródtak, kattantak helyükre, egy idő után megszoktam, hogy ismerőseim budiajtóként csapják be. Rájuk hagytam.

A motor (1,4 FSI - 90 LE).

Alapvetően úgy kell vezetni, mint bármelyik 1,4-est. A VW régi 1,4-eséhez képest nem váltja meg a világot, bár kétségtelenül van egy fordulatszám-tartomány (3000 felett), ahol odalépve neki a Golf meglódul. Ez ad egy kis hepciáskodási lehetőséget városi sávváltásos cikázásnál, vagy előzésnél, de ezen túl nem kell többre számítani. Az FSI hang egyébként egész tetszetősen mormogós.

Gyári végsebesség 174 km/h, gyakorlatilag autópályán 180 felett lehet vele menni tartósan.

Gyorsulását hagyjuk, van ennél rosszabb is, de sok sokkal jobb is :)

Összességében, mint ahogy írta már valaki, ez a motor egy kompromisszum, és nem is csodálom, hogy többé nem forgalmazzák ezzel a modellt. Én sem vennék mégegyszer ilyet.

Ezek a régebbi FSi-k állítólag az üzemanyag minsőégére is érzékenyebbek és rendszeres időközönként igénylik a minőségi, esetleg kénmentes üzemanyagot.

Hát, én ezt nem vettem észre.

A kocsi egyszer romlott el, a hibalistán említem (mondjuk, az egy 300 ropis tétel volt, de garanciában javították).

Ár/érték arány. A kocsi listaára 5 milka körül volt. Akkor. Hát, ez egy 1,4-es motorral felszerelt Golfért azért nem kevés, majd magyarázza el nekem valaki, hogy a VW miért nem tud/tudott normális 1,4-es motort gyártani, és a TSI-t ne vegyük ide. Nem vagyok egy nagy műszerész, de a Toyotánál egy 1,4-es motor 97 LE, a Hondánál 100 felett van, és mennek is. Minőségi üzemanyag-igény nélkül :)
Összességében, az autó nagyon monolit, nagyon jól el van készítve, kényelmes, jó a fűtőműve, a váltója, a motorját hagyjuk, mert az csak az elmegy/jó kategória. Sportos imázsra építő modell, valójában konzervatív, biztonságos közlekedésre alkalmas. Arra viszont nagyon is.







Hibalista

- Katalizátor (teljes kat. ház összeomlás - érdekes Messerschmidt vadászgép hang kíséretében)

Ide hordtam szervizbe

A szervíz neve mindegy, udvarias kiszolgálás márkaszervíz óradíjakkal, mfha

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 5600
Megbízhatóság (8) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 1.4 16V Golf IV Következő autója? VW Jetta 1.9
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 2003 (2005 - 2008)

További ítéletek (232 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)