Wolfgang a biztonságos, megbízható autó (1,6 16V Variant)
Szöveges ítélet
Wolfgangot félig kényszerből vettem, munkahelyet kellett váltanom, a céges autó kirepült alólam, ami szintén Volkswagen volt.
Természetesen, mint minden normális ember, én is megvívtam a magam benzines vs. dízel csatámat, de a felhasználás mértékét tekintve optimálisabbnak tűnt az egyszerűbb benzines konstrukció. Utólag, legalábbis 70000 km megtett távolság után jól döntöttem.
Előnyei:
A Golf IV-el kapcsolatban le kell szögeznünk: aki érzelmi kötődést szeretne autójával kapcsolatban kialakítani, ne ezt a típust keresse. Szürke egy konstrukció, minden az optimumnak megfelelően van benne kialakítva, nincs túlcicomázva a verda. A megjelenése megfelelő, az árát nagyjából tartja is. Rendes vasból készült, nem fog összehajlani egy esetleges NORMÁL közlekedési szituból eredő balesetben.
Wolgang aránylag jól felszerelt, 4 ablakemelős, digitklímás (ami igen patent hatásfokú, legközelebb is csak automata klíma-egységest veszek), elférünk benne hárman, később majd négyen is. A kopóalkatrészeken, és olajcseréken kívül (fékbetét, féktárcsa elől)két apró hibája volt, egy gyújtótrafó (14E Ft)(hengerenként van neki :), ami típushiba állítólag, és egy féklámpa diagnosztikai áramkör hiba (20E ft kb.)
A konstrukció egyszerű, mint a szög, nincs benne bonyolult, drága alkatrész.
A fékek nagyon jók, soha, semmilyen körülmények között nem volt vele probléma.
Hátrányai:
a rövid tengelytáv. Ezt viszont majd egyszer tervezem Wolfsburgban a tervező csapattól megkérdezni, hogy ugyan már melyik agyából pattant ki a gondolat, hogy a GOLF III-as padlólemezéhez képest elég lesz rövidebb is...
Tényleg botrány a dolog, nem vagyok kosaras de 186 cm-es magasságom mögé már simán nem ülök be...
Hátránya még az 1,6-os motor korlátozott ereje is, és akkor még finoman fogalmaztam:) Cserébe viszont nem kell turbó, adagoló, porlasztócsúcs, és még egy rakás űrkütyü miatt aggódnom.
A fogyasztása szerintem elfogadható, sajnos egy szépséghibával, 140km/h sebesség felett igen szomjassá válik, ugrásszerűen nő az étvágy.
Az általam mért nagyvegyes 7-es átlag igen finom lábbal értendő, de legalább nem kopik a gumi :)
Összefoglalva, egy átlag magyar család számára, egy teljesen jól használható, jól költségtervezhető, megbízható autó. Nem túl erős, de megy ha kell, akkor fogyaszt is. Nyugodt vezetési stílushoz ideális.
Vasból van, ami sajnos a későbbi generációkra már nem mondható el.
Aki keresztül-kasul járja Európát 250 km/h-ás átlaggal (4,3-as fogyasztással :):):), na annak PONT nem jó, a többiek bátran beszerezhetik!
András
Hibalista
- Gyújtótrafó - Féklámpaárnyékvisszarántó rugó :) (Azaz féklámpa diagnosztikai áramkör) - Kopóalkatrészek
Ide hordtam szervizbe
Márkaszervizbe nem, a vásárláskor átvett szervízkönyv tanúsága szerint rendszeresen lett szervizelve, aminek ellenkezője bizonyosodott be a legelső komolyabb átvizsgálás során. A szerelőm a szomszéd utcában lakik, korrekt, gyors, megfelelő szaktudású, normális áron dolgozó ember
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 82000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Polo | Következő autója? | Golf vagy Passat |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
