A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (1997-2007)

Golf VR6 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

VR6 A Svéd Sárkány hányattatása

Szöveges ítélet

Röviden: Kérdés: Elfogadnád-e ajándékba,egy,a külföldre szakadt családtagod által,újkora óta használt szervíz könyves,keveset futott,garázsba tartott,fiatal kori álmaid VR6-os Golfját? "A"-Nem- lapozz tovább. "B"-Igen. Ha "B".olvasd tovább.Nálam "B"B"BBBB"B"B volt. Na innen nagy levegő! Elejéről.2000-be szól Nagyanyám nézzek ki az erkélyen mert hazajött a nagynéném Stockholmból az új autójával ami 5éves volt,de nekünk új!.Már nézem is: három ajtós, sötétzöld 3-as, Golf VR6. Attyaúristen gondoltam magamba még jó hogy időbe eladtam a GTI 16v-t, milyen égő lenne, hogy az akkor ötvenes éveibe járó svéd nagynénémnek jobb autója van mint nekem a huszas éveimbe.Még vezetni se engedték máig se értem miért.Biztos nem voltam elég megbízható:)Na elpattant 19 év, Sári nagynéni megemlíti hogy a Golf sok éve kivonva a forgalomból letakarva áll egy garázsba, csinálni kellene vele valamit.Mit szólnék, ha Nekem adná ajándékba.Nem tudom Ki mire gondolt volna,Nekem egy floppolt Ász póker ugrott be:) .Jó fej volt Sári,nem vagyunk tökölős csapat ,kocsi kitakar, akksi saru felrak,2év állás után VR6 pöcc-röff szó szerint.Svéd műszakira bejelent, szíjak, olajak,fékek, gumik lecserélve autó átnézve, gyors 11000 korona=kb.330000 forint.A kocsi szept. közepén leműszakiztatva ,egy hiba az ABS kontrol égve maradt a fékpad után.De megkapta a műszakit csak a szervízbe vissza kellett vinni vezeték igazítás után a szervíz kiadta a javítási igazolást,arra felé így működik, műszaki bejegyezve a nemzetközi rendszerbe.OKÉ!VR6 átszeli Európát és rövid balatoni kitérő után szept. végén már gurulunk is az egyik alföldi KPM bázisra,ahol nov.végére kapunk is időpontot a honosításra.Senki nem hívta fel a figyelmem ,de éreztem, hogy valami adóval kapcsolatos dolog megszívathat.Kértem egy adótartozás infót, nem volt tartozásom soha,de most 3800ft-al adós voltam az egyik számlán míg a másikon több százezres túlfizetésem volt.Figyelmeztettek, hogy lefoglalhatják a kocsit ha a nevemre kerül mindegy mekkora a tartozás és kérjek magánszemély vám regisztrációs számot is.Javasolták vezessem át egyik számláról a másikra az összeget ami elég lassan megy ,de novemberig tuti belefér.OKÉ.Ezek után túl egyszerűnek tűnt a KPM időpont.Gondoltam beviszem a papírokat abból baj nem lehet.Első fennakadás az ajándékozási szerződés volt ,ami Nekik 'nem jó' ,ha békét akarunk inkább írjunk két nyelvű adás-vételit 1 euróról.Lehetőség szerint német-magyart mert azon eligazodnak.Nagynéni közli hogy a Svédek nem beszélnek németül csak angolul és náluk nem euro, hanem korona van.Gondoltam magamba,Ő még nem tudja 'this is Hungary!'amit a hivatal mond az úgy is van. Adásvételi megírva két nyelven,1euróval,svéd tanúval.OKÉ.Csak hogy jöttek a gondok az autó papírjaival.Régi fajta forgalmija van amin még nincs rajta a Svéd unio csillagos nagy 'S'bötű.Nem volt tulajdonos váltás ugye minek lenne új forgalmija?De az kell!Honnan szüljünk nekik olyat?Telefon Svédbe auto forgalomból kivon majd vissza helyez,hogy legyen új papírja ami két részből áll,kékből ami az autóhoz tartozik és sárgából ami a tulajé azzal jelenti be az eladást.Svédbe ingyen van az átírás ,tehát sumákolás mentes az ügy amit Nálunk nem hisznek el ezért kell a sárga papír is az autó mellé amit a Svédek nem adnak ki a kezükből mert Ők tudják mire való a KPM-el ellentétbe.Rövid imádkozás után minden egybe postán leküldve még azon a héten.OKÉ!Köv.hiba a műszakit igazoló papír formai elvárás hibája aminek legalább 10 pontban kellene egyeznie az általuk bemutatottal ami csak 9ben egyezett.Hiányzott a dátum, mármint az általuk elfogadott dátum megjelölés .A svédek a 2019 09 14 et 190914 nek írták ami a KPM-nek gyanús lett arról nem is beszélve,hogy nem látszik a 2év műszaki sehol leginkább mert a svéd autók 1et kapnak,illetve nincs aláírva sehol a műszaki papír.Csoda hogy volt papírunk mert kint a neten virtuálisan intézik az ilyeneket.Figyelnek a fákra.Ellenben látszik az Európai műszaki adatbázisba minden infó a kocsiról az is,hogy unión belül forgalomba van és műszakija is van.De ezt nem veszik figyelembe!??Ezért nem elég a honosítás vizsgáznia kell plusz 40ezerért. Hátam mögött a sorban álló nepperek mind hümmögnek és oktatnak,hogy Ők is összeszokták fénymásolni a papírokat mert lehetetlen egyszerre minden csak a formaiság számít a többi mindegy.Ezt említeni se mertem a nagynénémnek Aki egy életet dolgozott le bírósági végrehajtóként Stockholmba.Mi megyünk az egyenes úton.Telefon svédbe, műszaki papír rendbe rakva, aláírás Jörgenssen vizsgabiztostól az alján aki csak nagynéném kedvéért írta alá mert még soha senki nem vonta kétségbe az általa elvégzett dolgot.Itt volt már az ideje!Nem?Nagynéni haza repül a papírokkal ,de semmit nem számít az erőfeszítés az autó műszakiját nem fogadják el.Többen csodálkoznak a bázison,hogy lehet, hogy egy behozott autónak egyszerre egy helyen van látható/fogható eladója,vevője,szervíz könyve,összes számlája a múltból egy halom hivatalos papírja még a rádió beállításának is kétnyelvű leírása és mégse sikerül dűlőre evickélni vele a magyar bürokrácia parttalan világába.Ellehetetlenült ügyintézésünk miatt úgy döntöttünk vizsgabázist váltunk de kiderült egy másik hadszíntéren találtuk magunkat.Csak itt nem a papírok hanem az extrák fognak ki rajtunk.Első nekifutásra a Golfon található első fényszóró mosó baba hiánya adta fel a leckét ami ritka extra,beszerzése se volt egyszerű,véletlen találtak belőle egy darabot a Porsche Hungáriánál,folytattuk egy a vizsga napjáig tökéletesen működő ablakemelő malőrrel majd megbuktunk az emelőpont korrodálódása miatt amit kasznizás után pót szemlén elfogadtak teszem hozzá teljesen gyári állapotú az autó.Így behozatal után 5 hónappal már meg is kaptuk a rendszámot.A fekete leves a végére maradt a környezetvédelmi besorolása euro1 lett mert 95.08.havi és csak 96.01.hótól igazolható az euro2. Így 480ezer a reg.adó + eredet v., átírás, törzskönyv,papírok,rendszám vissza küldés.Mindent összevéve az ajándék autó 1.1milliómba került.De legalább megtudtam h nem sötét zöld a színe hanem kérem 'Dragon Green'.

Hibalista

- jobb ablak emelő motor,fényszóró mosó

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1995
Kényelem (7) Használati időtartam év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 1997 (2004 - 2007)

További ítéletek (353 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)