A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (1997-2007)

Golf 1.9 PD TDI 101 Le + Neo Chip 130 Le, 346 Nm 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Végre megvan az igazi

Szöveges ítélet

Négy évig használtam egy Volvo V40 1.9 Td-t (Népítélet: Hűséges dög). Mivel nagyon soknak találtam a fenntartási költségeit, gondoltam lecserélem valami gazdaságosabbra. Hosszas keresgélés után végül egy Golf IV. 1.6 SR mellett döntöttem (Népítélet: Egy rossz döntés). Megcsináltattam rajta a kötelező dolgokat: vezérlés, szűrök... Sajnos nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Átlag 1 liter olajat evett 500 km-enként! A menet dinamikája sem tetszett, ezért inkább eladtam motorhibásan.
Ismét elkezdtem keresgélni, de már csak Golfot IV-et, és Passat B5.5-öt nézegettem PD motorral. Hamar rájöttem, hogy az autó vásárlására szánt összeg nagyon kevés, így majdnem a duplájára növeltem a keretet. A legfőbb paraméternek első vagy második tulajdonos adtam meg, kizárólagosan magyar rendszámmal.
Végül találtam egy számomra tökéletes példányt: 2002/12 1.9 PD 101 Le (faceliftes). Két évesen hozták be Svájcból 40000 km-el, majd onnantól kezdve végig egy tulajdonosnál volt. Második autóként használták, garázsban tartva! Kívül belül tökéletes állapotban. Itt ott javítva volt a karosszéria parkolásokból eredő okokból, de mindent szakszerűen végeztek el. Rozsdának még a nyomát sem lehetett látni! A belsejében sehol egy beázás nyom, szakadás, az ülések nem voltak kiülve, az ajtókárpitok nem lógtak... Motortere olajfolyás mentes, csupán 13 évnyi por fedte a blokkot. A próbakör után azonnal foglalóztam, sajnos egyikünknél sem volt adásvételi. Szereztem gyorsan egyet, és még aznap este el is hoztam.
Azóta sem bántam meg a döntésemet, végre sikerült vásárolom egy megbízható autót. Fenntartásilag nagyságrendekkel a Volvo alatt marad, ráadásul gyorsabb, erősebb, és kevesebbet is fogyaszt. Mivel faceliftes, már az ajtók oldalzsebeiben elfér egy fél literes üveg is. Ülései (kis recaro) hosszú távon is kényelmesek. -20 °C-ban 1 hét állás után elsőre indult. Már 5-6 km után langyos levegőt fúj, ami később szinte égeti a kezem. Volvoban az ülésfűtés mentett meg a kihűléstől egy hosszabb út során.
Eddig egyetlen zavaró dolgot találtam benne: a csomagtartóban lehetne több hely is a pótkerék mellett.

UPDATE 2017.12.24 159000 Km:
Így 20000 km levezetése után azért az állítható deréktámaszt hiányolom belőle. Gondoltam veszek bele másik üléseket előre, de sajnos világos szürke sportüléseket lehetetlen beszerezni...

UPDATE 2018.08.17 168200 Km:
Sajnos megjelent a rozsda az első sárvédő és a küszöb találkozásánál, pedig rendszeresen kitakarítottam a doblemez mögött :( Amióta megvettem füvön parkolok vele, szerintem ez gyorsította meg ennyire a folyamatot. Jobb és bal küszöb 15-20 cm-es szakaszát cserélni kell, és a két sárvédő alsó részét. Lehet még a tél előtt javítva lesz, de nem valószínű.
Idén viszonylag sokat költöttem már rá, de ennek az összegnek kb a 2/3-a inkább csak a vágyaim kielégítéséhez kellettek :).
A chip tuningal sokkal élvezetesebb vele a vezetés, előtte 2500 rpm-nél váltottam el, most kb 2200-nál és így is sokkal jobban megy. Remélhetőleg hosszútávon nem lesznek vele komolyabb problémák emiatt. EGR, légtömeg mérő, katalizátor benne maradt, csak minimálisan kormol többet mint korábban. Átlagosan használva semmi látható füstje nincsen :) Véglülis így kértem!
Jövőhéten viszem turbó takarításra, Neo szerint a geometria néha megszorul egy pillanatra.

Update 2019.02.10,175800 km:
Klíma csőnél észrevettem, szivárgást. Ettől függetlenül még hideget fújt. Néhány tömítés és a nagyobbik töltő csatlakozót kellett cserélni.
Nem sokkal az előző bejegyzésem után megtörtént a turbó ellenőrzése és a geometria tisztítása. A turbó a szerelők szerit kiváló állapotban volt, így egyéb beavatkozás nem volt indokolt. Sajnos a turbó olajnyomó csövet cserélni kellett, mert ez is amolyan egyszer használatos alkatrész.
A műszaki vizsga október közepén volt, mindent rendben találtak, az emissziós értékei is határértéken belül voltak. :) Neo jó munkát végzett!
Novemberben beépítettem az ülés fűtéseket a két első ülésbe, Kárpit leszedése után láttam, hogy a szivacsok szét vannak szakadva. Ezért elvittem egy kárpitoshoz aki helyrehozta, valamint megerősítette a szivacsokat. Mintha új lenne :)
Év elején egyre többet kezdet mutatni a km óra, mire a villamosság szerelőhöz eljutottam 60 kph-val állt az autó, szerencsére a méterek nem gyarapodtak benne eközben. A szerelő szerint ez típus hibának számít, könnyen, és gyorsan javítható kábel köteg probléma.
A hideg beálltával előjött egy közvetlen hidegindítás utáni hiba, mégpedig ciklikusan minimálisan beremegett az autó. Eleinte nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, mert lendkerék hibára gyanakodtam.
2019 januárba mikor ismét szerelőhöz került futómű javításra, jeleztem ezt a hibát, és ők arra következtettek valamelyik henger nem indul el úgy ahogyan kellene. Hamar meg is találtuk a okát, az izzítógyertya kábel köteg 2 henger izzító gyertyájára nem adott feszültséget. Csak a két középső hengerben volt izzítás. Korábbi olaj csere alkalmával láttam a vákuum pumpánál van egy olaj folyás, így ezt a hibát is javították ekkor.

Update 2020.02.15, 189000 Km:
A chip tuning után kb 7000 km-el később meg adta magát a lendkerék, és csúszott a kuplung is. Erre számítottam, csak reméltem ennél tovább bírja majd. Tavai évben a teljes első futómű felújításra került, így remélhetőleg jódarabig nem kell vele foglakozni. Akkumlátorból lett volna biztosan olcsóbb is, de hirtelen kellett, mert mindenféle előjel nélkül megadta magát.

Hibalista

- Mikor megvettem másfél hónap vizsga volt rajta. Ezért néhány nappal a vásárlás után el is vittem elő vizsgára. Két hátsó rugót, két stab pálcát, és 2 kormány gömbfejet kellett csak cserélni. Ezután kapott egy futómű állítást, és vizsgát.
- Megcsináltam rajta az olaj cserét a szűrőkkel, klíma tisztítással együtt.
- Ezután észrevettem, hogy autópálya tempóban 130 kph körül letilt, és átáll vész üzembe. Diagnosztika: 462D Töltőnyomás szabályzás, szabályzási határ átlépés felfelé.
- Kicseréltem az összes vákuum csövet, és a turbó nyomás szabályzó szelepet. A gumi üzemanyag csöveket is réginek találtam emiatt azokat is cseréltem. Mentem vele kb 100 km-et pályán és a turbó geometriája már jól is működött.
- Nem volt benne tempomat, ezért beköttettem. Ehhez még hozzájött a kuplung és fék pedál kapcsoló. A fékpedál kapcsolót nem kellett volna, de jelentéktelen összeg volt.
- Ezek után megcsináltattam a vezérlés cserét is.
- Karácsony környékén agyon csapott a csomagtér ajtó, így kénytelen voltam lecserélni a gázrugókat.
- Elég réginek találtam a téligumijait, ezért vettem rá újakat. Így összesen eddig 193000 Ft-ba került.
- Nemrég ereszteni kezdett a jobb első kerekem. Szerencsére csak a szeleppel volt a gond. Viszont szóltak a szerelők, cserélni kéne az első féktárcsákat. Talán a jövőhéten ki is cserélem, ha lesz rá időm.
-
- UPDATE: 2017.12.24 159000 KM
- Idén 16000 Km-et tettem meg vele nagyobb meghibásodás nélkül. Az első féktárcsákat még azóta sem kellett kicserélni, de most már sajnos elérte a kopáshatárt, 5000 km-en belül cserélni kell.
- 147283 km: Április elején volt egy klímatöltésem, néhány tömítéscserével 7750 Ft.
- 149654 km: Júniusban beállt a bal hátsó féknyereg, mire észrevettem már cserélni kellett a hátsó tárcsákat (TRW) és betéteket (TRW). A nyereg vezető csúszkái tisztítással javíthatóak voltak. Így összesen 12900 Ft
- Július elején a szabályosan parkoló autómról valaki levitte a bal tükrömet. A szerkezet és a burkolatok szerencsére nem sérültek. Csak egy tükörlapot kellett cserélni 1200 Ft
- 152900 km: Augusztus elején egy zárlatos utánfutó húzása miatt elment a klíma. Elvittem villamossági szerelőhöz, megtalálta a hibát... csak egy biztosíték volt az akku tetején rögzített biztosíték dobozban. 3000 Ft. Persze azt nem írja a kezelési útmutató, hogy a klímának az utastéri biztosíték táblán kívül (25. - 25A biztosíték), van még egy biztosítéka az akkunál...
- 153000 km: Augusztusban az olaj cserét megcsináltam, itt még betartottam a gyári 15000 km periódust, de mivel a friss olajjal (Castrol EDGE TD 5w40, vásárlás után is ezt öntöttem bele) sokkal csendesebb lett, emiatt úgy döntöttem 8-10000-ként lecserélem :) 13300 Ft
- 156230 km: Októberben beázás nyomait találtam a csomagtér ajtónál lévő tetőkárpit széleinél. Az egyik kábel átvezető ki volt szakadva, cserekor észrevettem több helyen a kábel szigetelések sérülését. Emiatt kicseréltem az összes kábelt az átvezetőkben kb 40 cm-es szakaszokon. Azóta is tökéletesen működik minden. 2600 Ft és kb 4 óra munka. Ha már szét volt szedve, akkor kitakarítottam a hátsó ablaktörő szerkezetet és bezsíroztam.
- Még ebben a hónapban a hőgombát kellett cserélni, eresztett a tömítésnél. Febi 2000 Ft.
- 157000: Novemberben az első sárvédőknél megcsináltam az üregvédelmet, remélhetőleg nem késtem el vele. Sárvédő alatt felületi rozsda volt a küszöbnél és belül a sárvédőn 5000 Ft (horganyspray, alvázvédő, karosszéria tömítő, rozsda átalakító + felületi rozsda eltávolítása).
- 157350 km: Kicsit jobbra húzott, beállíttattam a futóművet (csoki+ gyümölcslé 1000 Ft).
- Bal hátsó kerékívnél volt egy horpadás, ezt 3000 Ft-ért eltüntették.
- Így idén összesen: 50750 Ft-ba került a fenntartása :))
-
- UP DATE 2018.08.17 168200
- 159860 km: Februárban, első féktárcsák + fékbetét (ATE) 36500 Ft
- 161061 km: Március (kicsit korai volt felrakni ,de hát túl jól nézett ki) AEZ 17"-os alu felni garnitúra használtan 66000 Ft, Goodyear Efficiengrip 225/45 R17 91w 4 db 90600 Ft, felrakás 0 Ft.
- 161095 km: Nagyobb esőzéseknél beázott a hátsó ülések felett, szerencsére csak elöregedett az antenna tömítése 1500 Ft. Vettem egy méretpontos gumiperemes csomagtértálcát 5100 Ft
- 161680 km: Első stabilizátor alagút szilent 2 db, hátsó lengéscsillapító gumibak 2 db, cooler tömítés a jobb első kerékívnél 8500 Ft.
- 163520 km: Április, légszűrő, üzemanyagszűrő, pollenszűrő (Hengst), Olaj Castrol EDge TD 5w-40, klíma tisztítás. 17530 Ft
- 167322 km: Július, Neo Chip tuning 130 Le, 346 Nm. 30000 Ft (havi akció volt a kora miatt, 40000 lett volna), Kapott még pluszba injektor tisztító adalékot Metabond Megasel Plus 5750 Ft.
- 167900 km: Augusztus, klíma javítás: a kisebbik feltöltő szelep, és az elpárologtatónál 2 O gyűrű csere. 20000 Ft.
- Geometria tisztítása a jövőhéten...
-
- Update 2019.02.10,175800 km:
- 168200 km, Augusztus: Geometria tisztítás és olaj nyomó cső csere 50000 Ft
- 170314 km, Október: Műszaki vizsga 20140 Ft
- 170879 km, November: Kínából megjött az ülésfűtés 8900 Ft, magam szereltem be és a kárpitosnak valószínűleg a lelkemmel tartozom :)
- 174820 km 2019 január: Olajcsere 12700 Ft
- 175100 km január: Kábel köteg javítás, a km óra hibás működése miatt 5000 Ft
- 175130 km Január: 2 stab pálca, bal alsó talpas, 2 tömítés csere és izzító gyertya kábel köteg csere. 56000 Ft.
-
- Update 2020.02.15, 189500 Km:
- 175800 Km 2020 március, kettős tömegű lendkerék, kuplung szett 169000 Ft
- 182000 Km Augusztus: jobb-bal trapéz gömbfej, jobb lengőkar 47000 Ft
- 185380 Km November: Termosztát, hűtőfolyadék, váltó olaj, fék olaj, szervo olaj, egr tömítés, ködlámpa javítás, jobb-bal axiál + korm. Gömbfej. Futómű állítás 105000 Ft
- 185600 Km November: Akkumlátor 34000 Ft
- 186300 km December: összes szűrő + olaj csere 21000 Ft
-
- Eddig karbantartásra és szervízre költött összeg évenként összegezve:
- 2016: 139.244 Ft,
- 2017: 102.420 Ft,
- 2018: 352.190 Ft,
- 2019: 459.033 Ft,
- ÖSSZESEN: 1.052.882 Ft! Ami 20,65 Ft/Km. + üzemanyag, biztosítás, teljesítmény adó.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2002
Kényelem (9) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 138000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 51000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? V40 1.9 TD Következő autója? A4 3.0 TDI
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 1997 (2004 - 2007)

További ítéletek (353 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)