TibiTocsi
Szöveges ítélet
Miután imádott kis B Corsám / Türkizkék ékszerdoboz, avagy KékVillám:) esete velem / kezdett kiörgedni és anyagilag is kezdtem úgy alakulni, hogy válthatok, fel-feltámadt bennem a régi vágy, hogy jólenne egy nagyobb, gyorsabb, erősebb, fiatalabb autó. Leginkább németet szerettem volna, leginkább a Golf kategóriából. Olaszt és franciát is nézegettem, de őszintén szólva nem volt nagy az esélye annak, hogy ezek mellett döntök. Nem mertem volna bevállalni. Továbbá itt, a Népítélet rovatban is sok helyen megfigyelhető az olasz és francia autótulajok kisebbségi komplexusa (meglátásom szerint legalábbis). További magánvélemény, hogy eme országok autóit bizony nem sokra nézem... (pontosabban semmibe se nézem, bocsi.) Japánra talán egy kicsit több esély volt, de valahogy nem fogott meg ezek "varázsa" sem.
Aztán ráakadtam. Kívül belül makulátlan volt, fiatal, kevés kilométer, nagyon jó felszereltség, vezetett szervízkönyv, ehhez képest jó ár, minden okke.
Szerintem jó autó. Megy mint a bolond, a fogyasztás ehhez képest reális. Valóban 7,0 körül járok országút-város viszonylatban (Ne feledjük, ~ 1300 kg). Komolyan nem értem, hogyan lehet ezzel az autóval megitatni 12-13 litert, ahogy néhányan itt írták... Ha eszetlenül nyomja az ember, mint süket a csengőt, esetleg (de szerintem akkor sem). Az, hogy az 1.6-os VW motorok sokat fogyasztanak, ugyanolyan városi legenda, mint a mikróban felrobbant macska... (Vagy valami geb@sz van motorikusan). Hasonlókat tudnék az olajfogyasztásáról is írni, a 30 000 km-es hosszított periódus alatt - amiból 15 000-et már én vezettem le - ugyanis egy csepp olaj sem fogyott, és azóta, az újabb olajcsere óta sem! (Bár az olajszint ellenőrzéssel vannak apróbb problémáim, lásd lentebb. De a lényeg szerintem, hogy valószínűleg meghálálja ha nem pörgetik 6 000 - ig a csont hideg motort... Szóval ki merem jelenti, hogy nem eszi az olajat!) Pedig nem totyogok vele, megyek rendesen, egész egyszerűen felgyorsulok és kis gázzal tartom a sebességet. Nem számítanak dombok-hegyek, ott is kiaszalad erőlködés nélkül. Nem az van, mint a Corsánál, hogy majd´ beborítottam a hegy alatti kanyarban, mert úgy neki kellett zavarni, hogy kimenjen :)
Ismeretségi körben egyébként van több VW is, ebből 3-at közelebbről is ismerek, komoly futásteljesítménnyel, egyikkel sem volt soha semmi komoly probléma. Az egyik egy szintén 1.6-os Bora, ami szintén 7,0 körül jár helyben, távolságon pedig 6,0 környékén. Ha hihetetlen, ha nem , ez van! (Egyébként én is kb. egy literrel magasabb figyasztásra számítottam.) Elég sok rossz ítélet van itt ezekről a gépekről, de őszintén szólva, nagyon sok a "kamu szagú". A legújabb Passatnál úgyszintén, ami azt a megérzésemet erősíti, hogy valakik - nem tudom, milyen okból kifolyólag - szórják /vagy szarják, mind1/ ide a rosszabbnál rosszabb, behazudott ítéleteket... persze lehet, hogy csak én érzem így. Továbbá nem értek egyet azokkal sem, akik szerint nem húz, meg csak 4 000 rpm felett, stb. badarság. Kis fordulaton is van annyi erő amennyi elvárható, szóval amit egy ilyennek tudnia kell, azt tudja. /Különben meg a Corsával is megelőztem mindenkit, akit csak akartam!:)/Akik az 1.4-es teljesítmény - menettulajdonságok - fogyasztás viszonyát firtatják, azoktól azért megkérdezném, hogy miért nem gondoltak bele mielőtt megvették? Én direkt azért kerestem 1.6-ost, mert 1.4-es ehhez a kocsihoz már nem való. Persze, hogy fogyaszt, ha folyamatosan erőlködik... A Corsához jó lett volna az az 1.4, de az viszont csak 1.2-es volt. / Egyébként én is ekkor tanultam meg, a saját káromon, hogy autót csak hozzáillő motorral vegyen az ember/ Megjegyezném, hogy az 1.4-es 75 lovassal a Polo jól megy... állítólag.
A Corsához képest nagy előrelépés, ez természetes. De ha összehasonlítjuk a vele egykorú / generációjú Civiccel (vagy mondjuk Balenoval, de ezzel inkább ne) - mivel volt szerencsém mindkettőt rendszeresen használni - megdöbbentő a különbség. A Golf javára, természetesen. /No jó, megbízhatóságban és talán a fenntartási költségben is lehet még mit tanulni a Japánoktól/. Igényes anyagok, visszafogottan elegáns design kívül-belül, megdöbbentő minőségérzet. Nem is tudom megfogalmazni. Át kell ülni egyikből a másikba, és ha az ember nem elvakultan elfogult, vagy elfogultan elvakult :) észreveszi a különbséget. Írja itt az arc talán az V-ösöknél, hogy nem megy kifelé a hegyen, meghogy 10 litert fogyaszt, meg, hogy ő már 15 kocsit elhasznált... ennyi idő után már tényleg megtanulhattál volna vezetni, apuci! De a legjobb az, mikor kopogós műanyagokat ír(nak) pl. a vele egykorú Civichez képest! Megintcsak nem szeretném ócsárolni a Hondát, de ekkora orbitális-drabális f@szságot még nem hallottam. Emberek, könyörgöm! Üljünk már át egyikből a másikba egymás után és nézzük meg! No mind1. Én nem azért istenítem a Golfot, mert olyanom van, hanem azért vettem ilyet mert előtte is ez volt a véleményem! Egyébként az valami járvány, hogy valami "hozzáértő és sokat tapasztalt", "szak"újságíró kitalálja hogy hátul kicsi a hely, és onnantól kezdve mindenki - tisztelet a kivételnek - ezt fújja? 182 magas vagyok, de a világból kimennék a hátsó ülésen, magam mögött ülve. (Eddigi utasaim szintén).
Tudom, hogy ez nem fórum, de nem tudom megállni, hogy ne reagáljak egy Liana és egy Logan tulaj Golf fikázó ítéletére. Ígérem, ez lesz az utolsó. Aszongya a Suzukis: nagy benne a hely, nem úgy mint Astra F, Golf IV. Az Ignist és az SX4-et ismerem, azok híresek a helykínálatukról! :). Továbbá: Nem akarják ellopni... Nekem volt Opelem is, most meg ez a Golf, egyiket sem lopták még el. Ha meg volt 4 millád Suzukira haver, garázsra miért nem maradt? Még tovább megy: Jó a fogyasztása, mert pályán 130-nál 7 liter alatt marad :) Nekem 150-nél is 7 liter alatt marad! Aszongya még: mennyi minden van benne (itt jön egy felsorolás) háááát a Golfban kb. 10-szer ennyi cucc van. Te lecserélted a Golfod Suzukira, ok (egyéni szoc. probléma) de én ennek ellenére sem égetném magam Buzukival.
Kedves Logan tulaj: rosszul gondolod, hidd el nekem, nem fogok éhezni évekeig azért, mert Golfot vettem. És hogy sznob lennék? Meglehet, de te pedig igénytelen vagy. Gondolkozz el, h. melyik nagyobb gáz.
Golffal meg lehet jelenni, ami a Suzukiról és a Daciáról nem mondható el.
Csak próbáltam cáfolni a hamis vádakat. Ennyi.
Vannak persze nemtetsző dolgok is. Először is, hogy a jobboldali tükör olyan kis gübbedt. Miért? Ha akkora lenne mint a balos, akkor sem mennék neki semminek vele... meg legalább lehetne benne jobban látni. Továbbá az is hülyeség, hogy a ködlámpa a lámpatestbe van beépítve, alul meg ott van a fekete rács. Egyrészt jobban nézne ki ha ott lenne, másrészt úgy lenne értelme is. Sajnos azt is szomorúan kellett tudomásul vennem, hogy esős időben ez is nagyon összemocskolja a hátulját. Ötajtós, ez van. Ja, és az ülőlapot is rövidnek találom elől. Az alkatrész árak valóban magasak a szervízköltségekkel együtt és az olajszint ellenőrzés sem igazán megy nekem. Nem hiszem, h. bennem van a hiba, mert más autóknál eddig még nem volt problémám. A lényeg, hogy ha ellenőrzöm - természetesen a szükséges procedúrák után - az olaj magassága egyenes arányban van a pálca bennhagyási idejével... no de ilyet! :)
Mostanság volt 75 000-es kötelező szervízen. Semmi probléma nem volt. 45 000 HUF volt átvizsgálással és mobilitás garanciával együtt. Sok-e, nem sok-e, ennyibe kerül.
Egyelőre ennyi, ahogy telnek - múlnak a kilométerek, majd írom a frissítéseket.
Hibalista
- Mivel jobb első kerékdob és alsó motorburkolat nélkül vettem, (köszi, előző tulaj) talán a feszítőgörgő? vagy valami egyéb hangot hallat ha vizes-nedves szutyok éri. Túlságosan nem aggaszt, a 90 000 - es nagyszervízig kihúzza. /Mióta van burkolat, a probléma is megszűnt!/
- Ja, és a motortartó bakok? (vagy valami) ha kiszáradnak? nyikorognak. Esős időben nem...
-
- Ezek tulajdonképp nem "olyan" hibák. Konkrét meghibásodások, amik előfordultak:
-
- - hűtőfolyadék-hőmérséklet jeladó 69 000-nél ~ 12 500 HUF mindennel együtt. Végülis jelezte a problémát, ki - ki gyulladgatott a hibajelző lámpa a műszerfalon.
-
- - középkonzol alsó részén a világítás meghalt - komplett panel csere ~ 10 000
-
- - ablakemelőben műanyag "nyelv elfáradás" - nem nagy összeg
-
- - szarakodik a mikrokapcsoló a bal első ajtózárban (ami a belső világítást is kapcsolja az ajtó nyitásakor) - komplett zár csere ~ 45 000 lenne. Egyelőre így marad, majd ha megunom szerzek inkább bontóból :)
- /Végülis megoldottam olcsón és profin :)/
Ide hordtam szervizbe
RS Autó (Autó Rácz Kft.) - Salgótarján.
Kezdődött azzal, hogy a fent említett probléma (hiányzó burkolat) miatt betértem hozzájuk. (Mehettem volna a sarki buherátorhoz is). Először is célozgattak, hogy nem egészen 65 000-ezernél az nem zöröghet, a kocsi biztos lopott, külföldről becsempészett, a km óra vissza van "tekerve", a szervízköny hazudik, meg hogy biztos átb@sztak a használtautó kereskedők. Ezt egy kicsit furának találtam... . Sajnos a burkolat megrendelés se ment egyszerűen, előszörre ugyanis dízelhez valót rendeltek, de mindegy, a lényeg, hogy szerintem drágák (bár ez sajnos VW-s jellegzetesség lehet).
Viszont ha ezektől eltekintünk akkor gyorsak, kedvesek, hozzáértőek. Kötelező szervíz a megbeszéltek szerint, gyorsan lement, és az apróbb javításokkal (lásd: amik elromlottak) sem volt gond.
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
-
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 62000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Corsa Swing 1.2i | Következő autója? | Valamilyen német |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
