Csak indítasz, és mész
Szöveges ítélet
Németországból hoztam be négy és fél évesen. Vezetett szervizkönyves. Egyetemistától vettem. Sérülésmentes volt (most is). 200m-ert mentem vele, kellett. Állapota makulátlan volt kívül-belül, műszakilag szintén. Mintha új lett volna. Igyekszem ezt az állapotát megőrizni. Kímélem a motort, futóművet, és az aktuális szervizzel sosem kések.
Jól tartja az árát, hasonló felszereltséggel néhány darab van eladó.
(kis kitérő a kinti ügyintézésről: 11.00-15.30-ig ki lett vonva a forgalomból, lett zöldkártyám, biztosításom, ideiglenes rendszámom, nevemre írt forgalmim. Összesen kb 200 euro) Csak makogtam angolul-németül az intézményekben, és készségesen mosolyogva segítettek.)
Az autó ritkaságnak számít. Típusa GTI TDI. Ezzel sokan vitatkoztak, de ez a gyári elnevezése. A szervizkönyvében így van beragasztva az extrakódokkal együtt. Háromajtós, 1.9 PD TDI, 150 LE, 320 Nm, nyolcszelepes (ARL motorkód), hatfokozatú manuális váltó.
Csendesebb, és megbízhatóbb, mint a 2.0 PD TDI-k. Vezettem sok common-rail dízel autót, de nem érzem az enyémet hangosabbnak.
Mínusz 15 fokban is első izzításra indul.
Nincs olajfogyasztás.
Minden elektromos berendezés hibátlanul működik.
Felszereltsége pazar (legalábbis az én igényeimnek megfelel): ESP, ABS, EDS, EBD, nyolc légzsák, szervokormány, táv. kpzár, fűthető, el. tükrök, el. ablakemelők, automata digitklíma, bőrkárpitozás-sportülések, deréktámasz és ülésfűtés mindkét első ülésben, Xenon, fényszórómosó, tempomat, vezinfó, bőr sportkormány, bőrborítású könyöktámasz, fabetét az ajtókban és a középkonzolon, fa-bőr váltógomb, sport futómű 15mm ültetéssel, riasztó, Delta 6 rádió 8 hangszóróval, 17 colos Santa Monica könnyűfém felnik, zárható kesztyűtartó. Átszámítva 8 millió Ft körül volt az új ára. Aki megvette akkor, nem volt épeszű (bár neki köszönhetem, hogy most egy nagyon jó autóm van:)
Brutálisan megy, bármilyen fokozatból húz, csendes. A vad tempót nem kell a tankoláskor megfizetni, ez nagyon jó.
Az elektromos differenciálzárnak köszönhetően az autó bolondbiztos még csúszós úton is.
Hajtási befolyás emiatt alig érződik. Kanyarból is gyönyörűen húzza ki magát. Az ESP életet menthet. Ritkán avatkozik be, mert anélkül is nagyon stabil a vas.
Néhány rossz tulajdonság:
Vigyázni kell a belső burkolatokra kapcsolókra, mert sérülékenyek.
Hosszú az első túlnyúlás, könnyen leér a kocsi eleje.
Rövid az ülőlap, magasan van az ülés, hátsó helykínálat szűkös, kicsi a csomagtartó.
Első doblemezek mögé kilónyi homok képes összegyűlni.
A felverődő kosz beeszi magát a hátsó szélvédő köré, a hátsó zárat, ablaktörlőt spricnivel együtt kinyírja.
A váltóáttétel miatt városban nem jó vezetni.
Egy hátsókerék hajtású autó jobban fordul.
A hátsó futómű kicsit fapados.
Egyéb:
Többnyire prémium gázolajat kap. Hidegen nem bántom, turbót visszahűtöm, tartósan nem megyek vele nagy sebességgel. Ezzel, és lelkiismeretes karbantartással örök élet.
Hibalista
- Üzemanyagszivattyú kezdett szivárogni - csere - első kerékcsapágyak - csere - futómű szilentek, kormányösszekötők - csere - féltengely gumiharang - csere - kettős tömegű lendkerék, kuplungszett - csere Sachs-ra -
Ide hordtam szervizbe
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | E36 318is coupe | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
