Százezer kilométer - semmi baja
Szöveges ítélet
Update:
Elértem a 100.000 km-t. Az autónak semmi baja.
Felmerült, hogy ennyi kilométernél esetleg lecserélem. Sajnos azonban nem találtam olyan kocsit a jelenlegi kínálatban, amire megérte volna. Ez a golfomnak kis dicsőség, a mai autóiparnak viszont szégyen... a kocsi 6 éves elmúlt, és ésszerű pénzből (4 milla) nem találtam érezhetően jobb autót, ami hozna lényegesen jobb teljesítményt (1.5 mp-el kisebb gyorsulás meg 15km/h-val nagyobb sebesség nem igazán lényeges különbség), minőségérzetet, fenntarthatóságot és még bízhatom abban is, hogy nem romlik el. Egyáltalán a kompakt kategória alsó részében (1,4-es, 1,6-os motorok) mintha megállt volna a világ (dízelek és nagy benzinesek fejlődnek) Az 5-ös golfot egyáltalán nem találtam jobbnak a négyesnél, a motorok például tökugyanazok. Csak épp plusz 1-2 mázsát kell cipelniük.
Másfél milláért számították volna be egy új kocsiba, igazából az járt volna jól, aki utánam megveszi.
És rájöttem, hogy szeretem is a kocsit, akármire nem fogom lecserélni :o)
És mit kellett volna túlszárnyalni? Ezt itt lent.
Ez a legalapabb fapados Golf IV-es, egyetlen extrával, a légkondival. Megdöbbentően jó ára volt az alapváltozatnak + a klíma, összesen 3150000-be volt. És a IV-es Golfot alapban is lehetett bézs belsővel rendelni, felár nélkül, ami nagyon feldobja az autót, sokkal drágább kocsinak tűnik, mint amilyen.
Igaz, a felszereltség szegényes, nincs elektromos ablak, központizár, meg hátsó könyöklő, de ezek nélkül el lehet élni.
Viszont ami nekem fontos volt: légzsákok, ABS és klíma van benne. És Golf.
Külső: átlagos kinézet szerintem, a 3ajtós talán egy leheletnyit sportos. Szerintem szép, különösen az első lámpák.
Belső: mivel bézs a belseje, egészen prémiumos hatása van. Ráadásul a négyesben az anyagok is jók. Teljesen elégedett vagyok vele.
Motor: nyilván egy 1.4-es motortól nem lehet csodát várni. Viszont az alapváltozat súlya nem olyan vészes, így azért elboldogul vele. És egy jó tulajdonsága ennek az 1.4-esnek, hogy már alacsony fordulaton is benne van az a kevéske erő, amit tud. Városban teljesen jó ez a motor, országúton is. Autópályán már nem az igazi, sokat fogyaszt, és nemcsak benzint, de olajat is. Azért én megjártam vele Olaszországot, Franciaországot, Ausztriát és nem volt vele semmi gond. Ahogy én megyek - 150-nel - lehet vele menni tartósan, minden probléma nélkül. 7-7.5 között fogyaszt normál használatnál, ami szerintem elég jó, autópályán viszont sokat eszik. Összességében ha nem száguldozni akar az ember, jó ez a motor.
Kényelem: elöl teljesen jó. Az a vicc, hogy háromajtós változat lévén a legtöbben a hátsó helyet is elégnek találják, talán kisebbre számítanak az ajtó hiánya miatt, pedig ugyanakkora, mint az ötajtós. Hosszú úton sem fárasztó ülni benne. Kezelőszervek a helyükön vannak, könnyű a kormány és a kuplung, szerintem teljesen jó vezetni. Kormány már az alaptipusban is mindenfelé állítható.
Praktikum: a Golf kialakítás nagyon jó. Már hűtőt is vittem vele, ha lehajtom a hátsó üléseket. Sok apróságra figyeltek a németek, nekem tetszenek ezek, mint pl hogy a csomagtartóba kinyitva sem esik bele az eső, vagy hogy teleszkópos a motorháztető. Az izzók könnyen cserélhetők 1 perc alatt. A pótkerék teljes értékű. Ezek hasznos dolgok, ha szükség van egy cserére.
Megbízhatóság: nagyon is jó szerintem. Csak apróságok romlottak el rajta. AZok is fiatalkorában, már évek óta semmi baja sincs. Csak kötelező szervízre jár, ami drága, de megéri, ha közben nincs semmi hiba. Az autó 6 éves, és minden kapcsoló, minden apróság működik benne. Igaz, kevés az elektronikai kütyü, de ennek ez az előnye, hogy nem is romlik el. Persze egy hatéves autó még nem olyan öreg.
Összességében nagyon elégedett vagyok vele. Nem romlik el, elvisz mindenhova, a bézs belsőben nagyszerűen érzem magam, mások is szívesen ülnek bele, nagyon praktikusan használható, nem fogyaszt sokat és tartja az értékét. Nem bántam meg, hogy ezt a kocsit vettem.
Hibalista
- ABS vezérlőegység - visszahívásban cserélték
- Bal első ajtóban a belső világítás érintkezője - fillérekbe volt
- Még fiatalkorában többször rángatott, kipufogógáz probléma volt, a kötelező szervízen ránéztek, azóta (kb 4 éve) nem jött elő többet
- Ezenkívül a kötelező szervízek alkalmával a kopó alkatrészek
Ide hordtam szervizbe
Óbudai Autójavító - drága, de megfelelően dolgoznak és gyorsan, rendesen karbantartják az autót.
Na, volt egy apró malőr, jól átvágtak, ide többet nem, értékelés meg zuhan egy nagyot
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 323-as | Következő autója? | 5-ös golf nem. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
