Szabadság, szerelem, megfizethető traumwagen!
Szöveges ítélet
Az előző autóm is egy ilyen volt, csak az III-as Golf volt, és kicsit öregebb.
Amikor megvettem ezt, nagyon örültem, mert hozzá voltam szokva a III-asom gyenge felszereltségéhez, amiben az egyetlen extra a szervokormány volt. Ez az autó a létező összes extrát tartalmazta, a bőrülés kivételével, ami rettentő komfortérzést adott. A motor 1.6-os, ez már a IV Golf SR motorja, 101LE-vel. Sokan keveslik, de én azt mondom, ha valaki nem versenyzésre szánja az autót, hanem normális használatra, bőven megteszi. Mondjuk városban bőven elég ez a motor, pályán pedig lazán lehet vele utazni 180-190-el is (bár lehajtott tetővel ekkor már magas a menetzaj). A fogyasztása városban óvatos lábbal 6L, pályán 140-150-es utazóval kb ugyanennyi. A tető lehajtása elektromos, kb 10-12 mp-et vesz igénybe. A IV-es típusoknak már gyári tartozéka a windschott, ami rengeteget számít főleg autópályán. Csomagtér hihetetlen nagy, barátnővel utaztam le nyaranta a tengerpartra, befértünk! Úgy, hogy csak a csomagtérbe pakoltunk.
Az alkatrészellátása kimondottan jó, sőt egyes alkatrészek még a III-as Golfból származnak, ezért viszonylag olcsók is, még akkor is ha gyáriban gondolkodunk. A kasztnielemek viszont csak gyáriban rendelhetőek, amik már kissé húzósabbak. Nemrég belémjöttek, jobb első sárvédő, és első lökhárító csere Porsche Szegednél rendelve drágább volt az elem, mint egy mezei Golf IV-re, de mindegy mert a biztosító fizette. Csak furcsáltam.
Kinézet. Alapvetően a Schwarzwald Klinik Udo Brinkmann stílusú, laza, B oszlopos typisch német kabrió. Nem mondanám kimondottan csajos kocsinak, mint a 206 CC, inkább olyan unisex. Az enyém zöldmetál volt, bézs belsőtérrel, így ez inkább elegáns hatást keltett, mint sportost. Sajnálom, hogy a hátsó lámpákat a német mérnökök nem alakították át, azok maradtak a III-asból. Így sokan kérdezék tőlem, hogy ez most III, vagy IV Golf? (eleje IV, hátulja III). Közelről megnézve azonban tulajdonképpen csak ez az egyező elem (+a műszerfal).
Vásárlásnál ajnálatos figyelni a tető anyagára! Az előző autómnak PVC anyagból volt a tető: 10 évesen cserére is szorult. A mostaninak vászonból van, erre a gyár 20 év tartósságot ír. Tehát inkább válasszuk a drágább vászontetőset, mint az olcsóbb PVC-set. (egy tetőcsere 100-150e Ft-tól indul, ha minőségi munkát akarunk).
Összegzésül: nagyon szeretem ezt az autót! Kis fenntartása, és kiválló megbízhatósága miatt nem véletlenül lett ez is az egyik legnépszerűbb kabrió. Ár-érték aránya megfelelő, ennyi pénzért ilyen minőséget, és életérzést aligha kapunk más márkáktól.
Sajnos az országban nagyon kevés a jó állapotú, kevés kilométeres példány, ezért a leendő vásárlóknak türelmet kívánok, és sok kutatást javasolok, de a végén mindenképpen meg fogja érni a válogatás, és évekig örömöt fog nyújtani ez a német remekmű.
Hibalista
- Egyszer: Lambda-szonda, de ez sem volt vészes (gyári: 50e Ft), azóta hibátlanul működik, és a fogyasztás is helyreállt.
Ide hordtam szervizbe
Szeged - Kákonyi :)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Porsche Szeged
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 83000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 66000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Golf Cabriolet III | Következő autója? | VW EOS |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
