Sportos jellem---> Golf GTi
Szöveges ítélet
Golf GTi. Sosem volt még benzines autóm. Ez az első, de talán nem az utolsó.
Ezt a Golfot rendkívűl lepusztult állapotban vettem meg, ami sok embernek hátrányt jelent, hiszen nem csillog a szilikontól a motor... Első látásra én is egy kicsit vonakodtam tőle, ám utána kinyitottam a szememet és jobban megnézve azonnal beleszerettem. Hogy mibe? Átlagos forma, semmi cicoma, mégis egy kicsit izmosít rajta a szélesebb felni,alacsonyabb futómű, tetőablak, sportbelső és az a csini GTi felirat hátul.
Pont ennyi kellett ahhoz, hogy megszeressem a Golfok 4. GTi típusát. Kellően felszerelt autóhoz jutottam, (Recaro sportbelső,elektromos üvegtető, négy légzsák, digit klíma,sportkormány,16-os alufelnik,elektromos kütyük stb...stb...stb...) meglehetősen jó áron (lepusztultsága miatt). A kötelező szervizt a vásárlás utáni napon megcsináltam (összes görgő,vezérműszíj, olaj + szűrők) és ez került kb 65.000Ft ba úgy, hogy ismerőssel csináltattam. Ez nem olyan vészes, és a biztonság kedvéért ennyit meg kell tenni.
Ezután az autó kezesbárányként viselkedett.
Az autó 170-ig robbanásszerűen, afölött kicsit lustábban, ám szépen haladt a 218km/h-s végsebességig. Piros lámpánál szép meglepetéseket lehet okozni úgy, hogy ez a gyengébbik verzió (150LE). Egy kis város egy kis autópálya, egy kis országút.... És az autó így fogyaszt átlagban 7 litert 100km-en. Ez persze tovább növelhető, ha a vezető kellően agresszív. Bár ebben a hét literes átlagfogyasztásban is benne van a 170-180km/h.
A fékek nagyon erősek, kellően tapasztják az autót a betonhoz, ha szükséges. A futóműve csodás, nekem semmi csörgés-zörgés nem hallatszott alulról. Amit egy kicsit sajnálok az a méltatlanul elrejtett kipufogó és kipufogóhang. Fordulatot csökkentve kb 2800rpm-nél szép mély hangja lesz az autónak. Kb 5 másodpercig! Ez nem nagyon tetszik. Egy kicsit erősebb hangot is adhattak volna neki. A másik, hogy a kipufogót igazán kivezethették volna egy dupla króm végződéssel, hiszen illene az autóhoz.
A váltó nekem kicsit szokatlan, nem mondom hogy szörnyű, de számomra nem nagyon tetszik. Talán egy kicsit hosszabb úton jár, mint ahogy azt én elképzeltem.
A fényszórók ereje jó, bár a tartófülek gyakran eltörnek és ekkor vagy az egész lámpatest kiesik vagy pedig rosszabb úton remeg a lámpa, ami elég zavaró. Egy lámpa nem nagyon olcsó, bár ha az ember tudja hogy honnan kell megvásárolni, egész jutányos áron be lehet szerezni. Én speciel az internetről vásároltam bele igaz hogy használt de Xenonos körhelyzetjelzős lámpát negyed áron. :-)
Az autó belseje jó, a Recaro ülések tartanak, a deréktámasz kellemes. Az első ülések közül hiányzik a kartámasz---> mily szerencse hogy ez egy VW és kitűnően "legózható". A klímarendszer nagyon utasbarát, a kék kijelzőfények engem egyáltalán nem zavarnak. A háromküllős bőrkormány élvezet, a hifi rendszer meg olyan amilyen. Nem rossz, de egy MAC audio RED ládával talán jobban szólna :-D
Mindent összevetve én azt gondolom, hogy a IV-es Golf GTi egy olyan autó, amire nem merném azt mondani, hogy sportautó. Ez egy sportos jellegű autó, amire ha nagyon keveset költünk (Egy szép felni, egy kipufogó és egy Angel Eye Xenon) akkor már nagyon szépen néz ki. Bátran tudom ajánlani mindenkinek, aki szereti azt a kis csipogó hangot a motortérből hallani.
Hibalista
- Lámpatartó fülek törnek, hátsó ajtózár, elektromos tetőablak néha fura dolgokat művel
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 100600 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 205 | Következő autója? | BMW 130i :-DD |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
