Rock'n'roll bőregér
Szöveges ítélet
Lassan egy éve birtoklom ezt a cabrió bőregeret. Haverjaim eleinte azzal ugrattak, milyen hülye vagyok, hogy megvettem. Évekig hangoztattam, hogy öreg dízel öngyilkosság, cabrió meg egy faszság! Soha se mond, hogy soha… Azért döntöttem mégis így, mert logisztikai okokból kellett még egy rentábilis jármű, és két komoly motorbaleset után igyekeztem megtalálni azt, ami visszaadja a vasszamár feelingjét némileg, mert utóbbin fosok.Még élni szeretnék a hülyék között. Kevés pénzből (5 kiló) egy megbízható extravagáns kocsi kellett, így lett ez. Huzatos, de nem ázik,igaz, nem egy Das Boat, viszont hangos, mint egy motor, komótosan megy, de ha kell, repül. Kis súly, nagy lóerő és nyomatékarány(120/285) a chiptunningnak köszönhetően, nagyon megbízható motorkonstrukció, jól felszerelt (bőr, magnó,elektromos bizbaszok tömkelege, még a seggem is fűti) enyhén rothadó kasztni (a PATINA!), olcsó minden hozzá. Magyarországi harmadik tulaj vagyok, leellenőrzött előélet, mi kellhet még? A tavalyi mínuszos telet is vígan kibírta pöcc-röff -18-ban gond nélkül, de a fűtés azért nem vigéckedik. A szomszéd utcában van egy remek szerelő, ahhoz hordom szükség szerint,egy év alatt háromszor eddig, de a szokásoson kívül nem okozott gondot. Olajcsere, fék elöl (hogy meg tudjak állni, mert kiló nyolcvan a vége pikk-pakk óraszerint), egy termosztát, plusz toronycsapágy szilenttel, meg a bal ajtózár, plusz új gumik októberben. Persze nyári nagy vízelvezetésű, prémium, gyári mérettel. Kell a fasznak a peres, így is büntet a szar utakon,ami akad bőven, de a jó aszfalton álom és stabil, mint a CHF.Na ez legalább nem abból van. A gumis mondta is, hogy haver, te tudsz valamit. Nem is volt gond, de azért a hegyekbe nem mentem hóban. Pesten, meg az agglomerációban kotornak, első kézből tudom… Fogyasztása télen városi rövidtávon 6,8, nyáron 5,3. Országúton, pályán nyáron 4,2 140-150km utazóval. A váltó nem gyári, mert anno automata volt benne, az behalt, így kapott egy ötgangos IV-es golfét, ami megfogja ötben 180-nál, 3900-en, pedig van még tartalék benne. Gondolom ez volt a gazdaságos megoldás. Négy személynek okosan pakolva épp elég, főleg, ha kettő gyerek, akkora a csomagtere, mint egy swiftnek. A villanyos tető csak álló helyzetben nyílik - záródik gyújtás nélkül biztonsági okokból. Vagy kiló nyolcvannál pillanatok alatt manuálisan, ha hülye vagy eléggé.... Kétségkívül van feelingje, és megnézik a népek.A stílus maga az ember, ugye. Karambolnál egy fokkal jobb, mint egy motor, bár ne legyen inkább, az élmény meg hasonló egy chopper, cruiserhez. Addig, amíg gazdaságosan megéri a fenntartása, nem válok meg tőle. Jön-megy teszi a dolgát, és jó benne .
Hibalista
- Olajcsere, elsőfék, toronyszilentek+csapágy, bal ajtózár, termosztát.
Ide hordtam szervizbe
Németh Gábor Csepel Tölgyes utca
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 279000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Explorer | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
