Pümpe
Szöveges ítélet
Mindig is szerettem volna egy IV-es Golfot, most nesze neked megkaptam,
10 évig egy német tulaj , szerviz könyv, jó méter, sérülés mentes kaszni, VW embléma, mi kellhet még az átlag magyar prolinak ? :)
Benzineseket elvből kizártam mivel az 1,4 nyamvadt és sokat eszik az 1.6 lomha és még többet eszik :) Nem beszélve a 2001-ig gyári hibás benzines váltókról amikről elég sokat lehetett hallani.
Végigolvasgatva a népítéletet kicsit elszomorít hogy így le van pontozva ez a jármű , annak ellenére hogy máig ez egyik legszebb Golfok egyike.
Az azért lejön az ítéletekből hogy a benzines Golf IV tulajok várnak általában többet az autójuktól mint amit az nyújtani tud..
Azért én sem panaszkodhatom , engem is megviccelt a jól bevált német technika, 2 hónap használat után feltűnt hogy alapjáraton üzem meleg motornál a fejem kezd úgy járni mint egy bólogató kutyának , az ülésben meg kezdenek a helyére rázkódni a vese köveim. A PD TDI motor eddig sem a kifinomult járásáról volt híres de azért na ez kicsit már nekem is kezdett sok lenni :)
Itt szögezném le hogy egy ilyen pd motorral szerelt autót csakis olyan szervizbe szabad vinni akik láttak már ilyet, vagyis sok ilyen autót javítottak, a végén sok kellemetlenséget , időt s pénzt spórolhatunk magunknak .
A hibát sikerült feltárni, be lett mérve a vezérműtengelyem és az egyik bütyke a határ értéken túl kopott, ez okozta a motor egyenletlen alapjáratát. Mondták hogy még használjam ,ez kezdeti stádium, ezzel lehet még így menni, vagy csere na én a csere mellett döntöttem. A tengely korai kopásához nagyban hozzájárult a 30 ezres olaj csere periódus amit senkinek nem ajánlanék aki hosszabb távon szeretné használni az autóját :)
10 max 15 ezrenként le kell dobni ezekből a motorokból az olajat és megadni nekik a megfelelő kenőanyagot, meghálálják.
Ugyanitt kapott egy új motor hőfok jeladót és új tárcsát és fékbetéteket előre.
A telet leautózva vele nagyon nem sikerült még összebarátkozni mivel pár hétre rá hogy elhoztam a szervizből erős búgás vette kezdetét valamelyik kerék felől 40 km/h óra felett.
Kerékcsapágy kaput, elég hamar megállapítottam a diagnózist.
Az első jó idő alkalmával újabb kör a szerelőnél, új csapágyak előre + ha már itt járunk új toronycsapágyak mert azok is néha hallatták a hangukat ha alászedtem a kormányt.
Télen a bal első ajtózár is megbolondult , ami köztudott típushiba, de nekem nem a mikrokapcsolóm hanem maga az ajtó zár szart be, szóval nem volt menthető. Csomagtér világításom azóta nincs mióta megvettem , az is hasonló kimagasló mérnöki műremek :) Majd szerzek egy bontott ajtó zárat ha lesz rá időm ( abban van ugye a világítás mikro kapcsolója ) de egyenlőre ez aztán nem nagyon zavar.
A típus másik ismert nagy hátránya hogy élő felnőtt embert nem próbáltak meg beültetni a hátsó ülés sorra max csak gyerekekre van szabva , én ezzel tisztában voltam nekem nem fontos a hátsó sor, akinek meg igen az nem is tudom miért nem Passatot vett ?? :) Nagyon sokan panaszkodnak rá de nem is értem , ez olyan mintha megvenném egy Smartot és ki lennék akadva hogy csak 2 személyes... Ebben a kocsiban ekkora a hátsó lábtér, nem volt kötelező megvenni :))
Futóműve kissé feszes de jól fogja az utat, nehéz zavarba hozni de tény hogy nem a mi fos útjainkra tervezték. Néha érzésre kissé nehézkesen fordul be a kanyarba , sokkal jobban szeret egyenesen menni :)) Ennek gondolom a nehéz dízel motor lehet a ludas.
A belső térben a szokásos málló VW műanyagok fogadnak, azokon túllépve a belső kimondottan prémium kategóriás, mindenhol kellemes minőségi anyagok fogadnak, a belső nem csörög nem zörög még szar úton sem, érezni hogy van benne anyag, az ajtók is komoly puffanással jelzik hogy nem spórolták el a fémet a germánok. Az ülések feszes tömésűek , speciál nekem teljesen kényelmesek (190 cm) , nem zsibbadok le benne még egy hosszabb úton sem .
A motor az alap 101 lovas pümpe, imádom hogy alapról milyen jól húz, mindig érezni rajta a jó kis dízeles paraszt erőt, nagyon rugalmas erős motor.
Ellenben vibrációktól nem mentes, érezni az utastérben a motor nyers járását, ezt az elején szokni kell , egy common rail sokkal szebben jár de abban nincs ez a paraszt erő alapról :)) 180 ig úgy gyorsul mintha kötélen húznák, egyetlen előzésnél sem kell hogy verjen a víz hogy be tudod e fejezni a manővert.
Váltója nagyon pontos , jól megvezetett , élmény vele kapcsolgatni.
A fék jól fog, pontos és jól adagolható.
Kellemes részlet a kalaptartó madzagja, ha kiakasztjuk visszamászik a tartóba :) Digit klímája jól hűt, jól szabályozható bár itt is volt egy kis technikai malőr de otthon sikerült orvosolni, valami állító motor mozgató lapkája kiakadt és fűtésen maradt a csappantyú. Télen mondjuk nem nagyon zavart a dolog :)) Bosszantó hiba volt annyi szent, kesztyű tartó ki..közép konzol ki... fél délután rá ment de a lényeg hogy javítható hiba volt.
Az út szélén sosem hagyott de pár bosszantó hibával azért megkeserítette a hétköznapjaimat.Több mint fél év elteltével most már bízom benne hogy össze áll a gépezet, remélem hogy egy darabig nem fog meglepetéseket okozni.
Alkatrészből mondjuk nincs hiány hozzá, rendkívül sok bontott cuccot árulnak hozzá emberi áron, viszonylag könnyű is tuningolni, egyedivé varázsolni.
Fogyasztása városban 6,5-7 literből eljár ( 225/45r17 es gumik)
Kint 100-110 nél 4.9 L
Autópálya : 5.5 - 6 L
Összességében új kori árát biztos hogy nem érte meg, de tízenéves használt autóként jó vétel lehet, nem sok kategória társa nyújtja ezt a minőséget és a VW életérzést, formailag a mai napig kitűnik az átlag kompaktok közül, érdemes a 2001 utáni már alapból fel extrázott modellek közül csemegézni.
Minden használt autónál alap szabály hogy a vételáron felül minimum 100 e ft legyen tartalékban a nem várt javításokra, erre a típusra ez véleményem szerint felettébb igaz :) Ha körültekintően jársz el és nem kapkod el a vásárlást egy kellemes társra lelhetsz benne.
Zárszóként annyi hogy ha nem is tökéletes és kicsit foglalkozni is kell vele mindenképpen meghálálja és egy Golf akkor is egy Golf :))
Hibalista
- vezérműtengely egyik bütyke a tűréshatáron túlkopott ( egyenletlen alapjárat üzem meleg motornál, melegen alapjáraton beremegett az autó) csere + 8 új hidrotőke 50 ezer - Motor Hőfok jeladó 3 ezer - 2 első kerékcsapágy + 2 első torony csapágy 20 ezer - Első féktárcsa + fékbetétek 15 ezer - Bal első ajtózár ( belsőtér világítás megszűnt, a bal első ajtózár visszanyitott időnként ) 15 ezer - Digit klíma valami csappantyúja kiakadt, otthon sikerült vissza rakni a helyére, azóta megy rendesen ( még mindig igaz hogy ha valami nincs az legalább nem romlik el ) -
Ide hordtam szervizbe
Bogatti Autószervíz Nagyárpád
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 164000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Yaris | Következő autója? | A3 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
