A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (1997-2007)

Golf 1.9 PD TDI 

Az ítélet értékelése
2,7(3 db)

Pümpe

Szöveges ítélet

Mindig is szerettem volna egy IV-es Golfot, most nesze neked megkaptam,
10 évig egy német tulaj , szerviz könyv, jó méter, sérülés mentes kaszni, VW embléma, mi kellhet még az átlag magyar prolinak ? :)
Benzineseket elvből kizártam mivel az 1,4 nyamvadt és sokat eszik az 1.6 lomha és még többet eszik :) Nem beszélve a 2001-ig gyári hibás benzines váltókról amikről elég sokat lehetett hallani.
Végigolvasgatva a népítéletet kicsit elszomorít hogy így le van pontozva ez a jármű , annak ellenére hogy máig ez egyik legszebb Golfok egyike.
Az azért lejön az ítéletekből hogy a benzines Golf IV tulajok várnak általában többet az autójuktól mint amit az nyújtani tud..

Azért én sem panaszkodhatom , engem is megviccelt a jól bevált német technika, 2 hónap használat után feltűnt hogy alapjáraton üzem meleg motornál a fejem kezd úgy járni mint egy bólogató kutyának , az ülésben meg kezdenek a helyére rázkódni a vese köveim. A PD TDI motor eddig sem a kifinomult járásáról volt híres de azért na ez kicsit már nekem is kezdett sok lenni :)
Itt szögezném le hogy egy ilyen pd motorral szerelt autót csakis olyan szervizbe szabad vinni akik láttak már ilyet, vagyis sok ilyen autót javítottak, a végén sok kellemetlenséget , időt s pénzt spórolhatunk magunknak .
A hibát sikerült feltárni, be lett mérve a vezérműtengelyem és az egyik bütyke a határ értéken túl kopott, ez okozta a motor egyenletlen alapjáratát. Mondták hogy még használjam ,ez kezdeti stádium, ezzel lehet még így menni, vagy csere na én a csere mellett döntöttem. A tengely korai kopásához nagyban hozzájárult a 30 ezres olaj csere periódus amit senkinek nem ajánlanék aki hosszabb távon szeretné használni az autóját :)
10 max 15 ezrenként le kell dobni ezekből a motorokból az olajat és megadni nekik a megfelelő kenőanyagot, meghálálják.
Ugyanitt kapott egy új motor hőfok jeladót és új tárcsát és fékbetéteket előre.
A telet leautózva vele nagyon nem sikerült még összebarátkozni mivel pár hétre rá hogy elhoztam a szervizből erős búgás vette kezdetét valamelyik kerék felől 40 km/h óra felett.
Kerékcsapágy kaput, elég hamar megállapítottam a diagnózist.
Az első jó idő alkalmával újabb kör a szerelőnél, új csapágyak előre + ha már itt járunk új toronycsapágyak mert azok is néha hallatták a hangukat ha alászedtem a kormányt.

Télen a bal első ajtózár is megbolondult , ami köztudott típushiba, de nekem nem a mikrokapcsolóm hanem maga az ajtó zár szart be, szóval nem volt menthető. Csomagtér világításom azóta nincs mióta megvettem , az is hasonló kimagasló mérnöki műremek :) Majd szerzek egy bontott ajtó zárat ha lesz rá időm ( abban van ugye a világítás mikro kapcsolója ) de egyenlőre ez aztán nem nagyon zavar.

A típus másik ismert nagy hátránya hogy élő felnőtt embert nem próbáltak meg beültetni a hátsó ülés sorra max csak gyerekekre van szabva , én ezzel tisztában voltam nekem nem fontos a hátsó sor, akinek meg igen az nem is tudom miért nem Passatot vett ?? :) Nagyon sokan panaszkodnak rá de nem is értem , ez olyan mintha megvenném egy Smartot és ki lennék akadva hogy csak 2 személyes... Ebben a kocsiban ekkora a hátsó lábtér, nem volt kötelező megvenni :))

Futóműve kissé feszes de jól fogja az utat, nehéz zavarba hozni de tény hogy nem a mi fos útjainkra tervezték. Néha érzésre kissé nehézkesen fordul be a kanyarba , sokkal jobban szeret egyenesen menni :)) Ennek gondolom a nehéz dízel motor lehet a ludas.

A belső térben a szokásos málló VW műanyagok fogadnak, azokon túllépve a belső kimondottan prémium kategóriás, mindenhol kellemes minőségi anyagok fogadnak, a belső nem csörög nem zörög még szar úton sem, érezni hogy van benne anyag, az ajtók is komoly puffanással jelzik hogy nem spórolták el a fémet a germánok. Az ülések feszes tömésűek , speciál nekem teljesen kényelmesek (190 cm) , nem zsibbadok le benne még egy hosszabb úton sem .

A motor az alap 101 lovas pümpe, imádom hogy alapról milyen jól húz, mindig érezni rajta a jó kis dízeles paraszt erőt, nagyon rugalmas erős motor.
Ellenben vibrációktól nem mentes, érezni az utastérben a motor nyers járását, ezt az elején szokni kell , egy common rail sokkal szebben jár de abban nincs ez a paraszt erő alapról :)) 180 ig úgy gyorsul mintha kötélen húznák, egyetlen előzésnél sem kell hogy verjen a víz hogy be tudod e fejezni a manővert.

Váltója nagyon pontos , jól megvezetett , élmény vele kapcsolgatni.

A fék jól fog, pontos és jól adagolható.

Kellemes részlet a kalaptartó madzagja, ha kiakasztjuk visszamászik a tartóba :) Digit klímája jól hűt, jól szabályozható bár itt is volt egy kis technikai malőr de otthon sikerült orvosolni, valami állító motor mozgató lapkája kiakadt és fűtésen maradt a csappantyú. Télen mondjuk nem nagyon zavart a dolog :)) Bosszantó hiba volt annyi szent, kesztyű tartó ki..közép konzol ki... fél délután rá ment de a lényeg hogy javítható hiba volt.

Az út szélén sosem hagyott de pár bosszantó hibával azért megkeserítette a hétköznapjaimat.Több mint fél év elteltével most már bízom benne hogy össze áll a gépezet, remélem hogy egy darabig nem fog meglepetéseket okozni.
Alkatrészből mondjuk nincs hiány hozzá, rendkívül sok bontott cuccot árulnak hozzá emberi áron, viszonylag könnyű is tuningolni, egyedivé varázsolni.

Fogyasztása városban 6,5-7 literből eljár ( 225/45r17 es gumik)
Kint 100-110 nél 4.9 L
Autópálya : 5.5 - 6 L

Összességében új kori árát biztos hogy nem érte meg, de tízenéves használt autóként jó vétel lehet, nem sok kategória társa nyújtja ezt a minőséget és a VW életérzést, formailag a mai napig kitűnik az átlag kompaktok közül, érdemes a 2001 utáni már alapból fel extrázott modellek közül csemegézni.
Minden használt autónál alap szabály hogy a vételáron felül minimum 100 e ft legyen tartalékban a nem várt javításokra, erre a típusra ez véleményem szerint felettébb igaz :) Ha körültekintően jársz el és nem kapkod el a vásárlást egy kellemes társra lelhetsz benne.
Zárszóként annyi hogy ha nem is tökéletes és kicsit foglalkozni is kell vele mindenképpen meghálálja és egy Golf akkor is egy Golf :))


Hibalista

- vezérműtengely egyik bütyke a tűréshatáron túlkopott ( egyenletlen alapjárat üzem meleg motornál, melegen alapjáraton beremegett az autó) csere + 8 új hidrotőke 50 ezer - Motor Hőfok jeladó 3 ezer - 2 első kerékcsapágy + 2 első torony csapágy 20 ezer - Első féktárcsa + fékbetétek 15 ezer - Bal első ajtózár ( belsőtér világítás megszűnt, a bal első ajtózár visszanyitott időnként ) 15 ezer - Digit klíma valami csappantyúja kiakadt, otthon sikerült vissza rakni a helyére, azóta megy rendesen ( még mindig igaz hogy ha valami nincs az legalább nem romlik el ) -

Ide hordtam szervizbe

Bogatti Autószervíz Nagyárpád

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2001
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 164000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Yaris Következő autója? A3
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 1997 (2004 - 2007)

További ítéletek (354 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)