Minden kezdet nehéz
Szöveges ítélet
Most hogy eltelt egy jó 10 év és estek annyit az árak hogy megengedhessek magamnak egy ilyen autót, elkezdtem vadászni egy lehetőleg szervizkönyves, nem rommá tört gázolajos példányra.Sima TDI-t kerestem de végül PD-t találtam.A támasztott kritériumoknak egy 2001-es elég jól felszerelt gép felelt meg,egyenesen a szülőhazájából, Németországból :) 164 e km, első női tulaj, végig vezetett szervizkönyv, sárvédő sarka enyhén rozsdás,tipikus Golf betegség. Belül le sem tagadhatta az autó hogy bizony ő csak egy használati tárgy volt 10 éven át, ránézésre évente 1 x azért csak kiporszívózták, vagy műszaki vizsga előtt vagy után :) Sebaj én átláttam az átlagmegóvó koszrétegeken , tudtam hogy ez csak álca és a retek alatt ott lapul az érték :D Motorja szépen járt, a könyv hitelesnek tűnt, évente kb 15 ezer kilométerenként meg is jelent a szervizben az autó. Kormánya nem volt megkopva, ülése feszes, nincs kiülve, kiszakadva. Belevágtam, hazahoztam .
3 hónap használat után kijött egy igencsak meglepő ( számomra) vezérműtengely probléma, az egyik bütyök legömbölyödött míg a többi hibátlanul bírta a harcot az elemekkel. Szerelőm szerint még mehettem volna az autóval még erősödik a tünet de engem nagyon idegesített hogy alapjáraton lámpánál állva ha úgy volt kedve nekiállt "döcörögni" az alapjárat,teli korsó sör lehet hogy kilöttyent volna az anyós ülésen. Meguntam elég hamar, fizettem mint a katona tiszt, cseréltük az alkatrészt de akkor már dukált mellé 8 új hidrotőke is. Motor azóta szépen egyenletesen jár. Kis idő elteltével a toronycsapágyaim és az első kerékcsapágyaim
értek utuk végéhez, szinte egyszerre adták fel a harcot , cseréjük megtörtént, újra szépen csendben suhan az úton a gép. A német sólé szétrohasztotta őket.
Akkor a következő nagy igazság itt is előjött: minél több az elektromos extra annál nagyobb az esélye hogy elromlik, a digit klímám fűtésen felejtette magát ami télen nem is lett volna gond de így kora tavasszal elég izzasztó tudott lenni a dolog.Kesztyű tartó kiszed, amihez az egész közép konzolt szét kell bombázni, klíma vezérlő motorok szemügyre vesz, hopp egy állítókar csak úgy lóg a levegőben. Kis kart visszapattintottam a helyére, azóta kopp kopp minden megy hibátlanul csak 3-4 óra ment rá az életemből, de legalább pénzbe nem került a javítás.
Szépen megy minden tovább a maga útján eltelik egy újabb hét hiba men..áá mire befejezném ezt a mondatot beszarik a bal első ajtó záram , állandóan vissza nyit, ami hagyjuk meg nem egy élet biztosítás ha nincs garázsod :)
Ehhez már szerelő kellett 15 ezerért meg is lett oldva a gond, ellenben megtudtam hogy a másik tipikus VW betegség már ki van küszöbölve, az ablakemelő szerkezet műanyagjai már fémre vannak cserélve úgyhogy legalább a jövőre való tekintettel egy gonddal kevesebb. Mint megtudtam az ajtó zár és annak a mikro kapcsolójának kopása Golf és Passat betegség, neten 5-6 ezerért van akár új komplett ajtózár, ha legközelebb is így járnék akkor rendelek egyet és itthon kicserélem azt ott rohadjon meg ahol van :)
Most hogy elsírtam az összes nyűgöm az autóval kapcsolatban át is térhetünk pozitívabb szemléletű vizekre.
Az autó menni nagyon jól megy, alulról is jól húz jó erőben van,pedig az alap 101 lovas pd motor,( autóztam sima TDI-vel az is tetszett de a PD sokkal nyomatékosabbnak érződik) nekem bőven elég, előzés előtt sem kell parázni hogy beférsz e, szedi a lábát rendesen , fogyasztása ellenben emészthető határokon belül marad: városban eljár 6.5-7 literrel kint 100 környéki tempónál még 5 liter alatt is kijön az átlag. Időközben beindult a vezérhangya és kapott egy Chipet az autó,nem bántam meg, alulról még nyomatékosabb lett, a motorja talán még simábban jár ( lehet csak én álmodok) Nem kormol nem füstöl, egyszerűen csak még erősebbnek érződik az autó, fogyasztásban pedig ha minimálsiabban de tényleg 1-2 decivel kevesebbel beéri.
Belső tere mai napig megállja a helyét főleg aki ült már pl.: H Astrában és társaiban tudja hogy miről beszélek :) Mintha valami Tupperware bemutatón lenne az ember, tiszta műanyag minden.Vizuális orgiát nem nyújt belül az autó, minden fekete,szürke mondhatni unalmas de mégsem az mert minden tárgyilagosan a helyén van, bárhova nyúl az ember jó minőségű anyagokkal találkozik, leszámítva a kopó kapaszkodókat és ajtóbehúzókat,ezzel a hülye műanyag festékkel kicsit mellé nyúltak és elég sokáig erőltették ezt a megoldást. A sokak által szidott piros kék műszervilágítás szerintem mára meghatározó lett , nekem személy szerint kimondottan tetszik. Amúgy minden a helyén van, jó beleülni, kényelmes passzentos a vezetőhely.Németesen kemény tömésűek az ülések. Magam mögé mondjuk már nemigen ülnék be(190 cm vagyok), max ha a vonat levágta a lábaimat úgy férnék el kényelmesen a második sorban, a friccek annyit dolgozhattak az új extrák fejlesztésein és csiszolgatták a kaszni vonalait hogy elfelejtettek beülni a második ülés sorba, tényleg elég szűkös, bár ezt tudtam mielőtt megvettem is, nekem nem fontos általában 1 max 2 fővel utazok ha meg valaki hátra kényszerül az sajnos így járt.
Futóműve stabil, kissé feszes, nagyon jól az úton tartható de nem egy verseny gép.
A kezdeti bosszankodások után ami nekem lejött róla a lassan 1 évnyi együtt töltött idő alatt hogy foglalkozni kell vele , és aki ezt megteszi és nem hanyagolja el akkor bizony ez az autó ezt biztos hogy meghálálja. A következő mérföldkő a vezérlés csere lesz, megejtjük lassan még ha mehetnék is vele pár ezer km-t,de nem kockáztatok mert mint köztudott a pd tdi-nél 2 x nagyobb erőknek van kitéve a szíj.
Összességében létezik nála jobb autó, de a maga korában egy egyik legszebb közép kategóriás autó volt és még ma sem hat porosnak a design, bárhol meg lehet jelenni vele. Szerintem a mostani 7 est leszámítva a 4 es a legszebb designnal megáldott Golf nem véletlenül volt akkoriban az eladási listák élén.Tény hogy gyerekbetegségei tagadhatatlanul vannak de mára ezek már mind ismertek és viszonylag olcsón kezelhetők.Bontott cucc is hegyekben van hozzá. A népítéletet olvasgatva többen írták hogy ezekből nem lesz 10 éves autó stb, na szerencsére nem nekik lett igazuk benzines példányok a nyűgösebbek , haldokló trafók, széteső váltók, magas fogyasztás,kicsi nyomaték, ezek közül egyik sem jellemző a dízel modellekre. Tény hogy akik újonnan megvették ezt a típust azok biztos hogy többet vártak a márkától és nemigen tett jót a cég hírnevének hogy lepotyogtak az ablakok és sorra beszartak a gyújtó trafók, széthullottak a vezérlések és az elspórolt váltókról még nem is beszéltem :) Mára azonban kiderült hogy ez a típus igenis időtálló, és mérföldkő a Golfok között.
Update 2015 január:
Az járgány az utolsó sorok óta több mint 5000 km-t ment hiba nélkül. A kezdeti anyagi ráfordítások, hibák kijavítása után úgy vélem összeállt a gépezet és egy abszolút megbízható autóról van szó.
Hibalista
- Kopó alkatrészek: - - Első féktárcsák és fékbetét garnitura Ferodo tárcsa + Remsa betét 15 ezer - Update: itt kiemelném hogy 3000 km után rázni kezdett a Ferodo gyártmányú féktárcsám, szabályzás után ismét bírt 3000 km-t úgyhogy jelenleg valamelyik MÉH telepen megtalálható, Ferodo gyártmánytól kicsit többet vártam...Brembo MAX tárcsákat vettem rá Zimmermann betétekkel , eddig hibátlanok. 28 ezer - - Első toronycsapágyak + első kerékcsapágyak 25 ezer - - Vezérlés csere , pd elem tömítő gyűrűk cseréje ( hibátlanok voltak de legyen új ha már szét van szedve), izzító gyertyák( még gyári Beru-k voltak és szintén jó volt mind, de gondoltam 12 év után kapjon újakat természetesen Beru-t) Generátor szabadonfutó csere 80 ezer - - Hátul is új fékeket kapott az autó ( Zimmermann) 15 ezer - - Sárvédő javítás, alvázvédelem 40 ezer - - Csomagtér zár csere, bontott, így már van csomagtér világításom újra 2500 ft. - - És akkor ami valódi hibaként említhető: - Vezérműtengely ,szimmering , 8 új hidrotőke 60 ezer - - Bal első ajtózár , a kocsit bezárnám de vissza nyit a vezető ajtó 15 ezer - - Digit klíma megbokrosodott,csak fűtött. 3 órás műtéttel házilag javítható volt szerencsémre. -
Ide hordtam szervizbe
Bogatti Autószervíz Pécs
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 164000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Yaris | Következő autója? | Polo 2010 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
