Megbízhatót olcsón.
Szöveges ítélet
Az első saját autóm. Jó áron vettem meg (480.000 Ft)egy második tulajtól. Állítása szerint az első tulaja a főnöke volt. Végig vezetett szervízkönyvvel vettem meg. A lambdaszonda hibáról tájékoztatott a pasas, úgyhogy ennek az árát le tudtam alkudni. Nem vagyok márkák iránt elfogult, egyszerűen a külseje fogott meg. Az egyik legszebb golf szerintem amit eddig gyártottak. Az első út a szervízbe vezetett egy átvizsgálásra. Kiderült, hogy a vízhűtő hibás úgyhogy vettem bele egy olcsó utángyártottat. Azóta tökéletes.
1.6-os szívó benzines. Nagy csodát nem kell várni tőle. Nem mondom, hogy rosszul megy, de nagyobb sebességnél (120-130) elveszti a dinamikáját és nagyon pörög is. Engem ez egy kicsit zavar, de kibékültem vele. Ez ilyen, ez van, még sosem hagyott cserben. Kicsi olajfogyasztása van, de nem vészes.
Az anyagok minősége rendben van, nem kopog, nem nyüszög a beltér, az ülések kényelmesek, jó az oldaltartásuk. Egyedül ez a vw konszern által gyártott gumi felületes részek kopnak le csúnyán az ajtón és a központi egységen. Utánanéztem. Nem szabad ezeket a részeket vegyszeresen tisztítani mert feloldja a bevonatot. Mostmár késő bánat. Gondolom az előző tulaj nem nézett utána. A gyári rádiónagyon jól szól, cd tár néha nem szereti az írott cd-t. Ki-be helyèzéssel megoldódik egy időre ez a probléma.
A futómű elég sportos. Nekem tetszik. A lengéscsillapítók elől megadták magukat, úgyhogy ezeket kicseréltettem, az összes szilenttel, csapággyal, komplett porvédő szettel, kerékjárat műanyaggal, féktárcsa porvédő lemezzel együtt. Plusz a bal hátsó féknyereg berohadt, megette a betétet és a féktárcsát. Csere... A végösszegen meglepődtem. Nagyon olcsónak mondanám. Bárdis kedvezménnyel kb. 75.000 Ft volt. Plusz a beszereltetés. Évekig nem lesz vele baj.
2015. Januárjában cserélik az első sárvédőket, mert kezd rozsdásodni (15 éves autótól nem várok csodát)
Végítélet: Aki egy olcsó, jó minőségű, olcsón fenntartható autót szeretne az vegyen ilyet. Átlagos 1.6-os benzines fogyasztással fogja megkapni. Nekem bejött, ha mégegyszer tehetném akkor is ilyet vennék első autónak.
Hibalista
- Lambda szonda (25.000), hűtő (10.000), bal hátsó féknyereg, első lengéscsillapítók, hátsó féktárcsák,első szilentek, első kerékcsapágyak, duda, hátsó ablakmosó, első sárvédők, gyertyák. A kötelező dolgokat nem sorolnám ide.
Ide hordtam szervizbe
Helyi magánszervíz. Mindent megcsinálnak gyorsan és olcsón.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 268000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
