Málhás gepárd:)
Szöveges ítélet
Előtte egy bombabiztos 90 lovas 1,9 tdi motoros 3 mas golffal jártam és nagyon szerettem. Annak az ítéletét is megírtam "Osztrák öregúr fiatalos megbízhatósággal" címmel. Az autóvásárlás kicsit sürgetővé vált a golf állapota miatt, na meg persze mert autót venni jó dolog:) Nagyon szerettem volna egy kis teljesítményt mert hiába volt elég a 90 LE a régi autómban azért vágytam a nagy nyomatékra. Ekkor alakult ki bennem, hogy PDTDI kell bár sokan óva intettek tőle tapasztaltabb emberek mondták, hogy sokkal jobban elviselik a nagy lóerőt mint az adagolósok. Elkezdtem keresgélni. De az adagolós árkategóriában( ami rendelkezésemre állt) nagyon kevés jó PDTDI volt. Csak a 131 vagy 150 lovas jöhetett szóba ESP vel, 6 sebességgel. Rengeteg a rom... A mostani autómat amikor megláttam el is fintorodtam. Borzalmasan rosszul nézett ki.
1. össze volt törve (lámpa első sárvédő első lökös)
2. koszos volt kívül.
3. koszos volt belül(elmondani sem tudom mennyire)
Gondoltam ha már itt vagyok megnézem, de ez nem az én autóm. Beültem beindítottam. Pöcc röff természetesen. Dugjuk számítógépre, hibakód mentes, jók az értékei. Jön az infó mindig kapott a gázolajhoz egy kis 2T kenőolajat és 10 ezerenként olajcsere. Hmm... Itt már kezdtem gondolni. Ez egy munkásautó de talán megvolt becsülve. Mentünk egy kört. Erős mint a bivaly. Futómű csendes(azóta már nem, köszi magyar utak...). Kettős tömegű szól, nemsokára cserés, csomagtartóban a bontott cseredarab. A féltengely ropog szintén a csomagtartóban a cseredarab. Ezekről már tudtam telefonban. Nos. Lemosattam megnéztük. A belseje talán menthető egy takarítással mert nem szakadt. Olcsó volt megvettem. Félre értés ne essék abszolút tisztában vagyok vele, hogy ez kb ugyanott fog megállni mintha eleve vettem volna egy 1 millió körüli autót tökéletes állapotban. Na de abban semmi kihívás nincs ugye?:)
Vettem bontottan lámpákat: 8000 Ft.
Kapott egy kárpittisztítást 16000 Ft ért. Hihetetlen szép lett:) Minden kosz kijött belőle, most már öröm volt beleülni.
Nagyszerviz: olaj, összes szűrő, váltóolaj, hosszbordás szíj, (vezérlés nem) 27000 ft féláron. Munkadíj nem volt én csináltam.
Mivel amit adott hozzá a régi tulaj féltengelycsukló nem volt jó ezért vennem kellett. Bontva 25000 ft komplett féltengely ami rossz volt, így visszavittem. Új csukló gumiharangokkal 25000 Ft munkadíjjal. A régi csukló mint kiderült azért ment tönkre mert műanyag "gumi"harangot raktak rá ami túl merev volt és lecsúszott. A csukló beázott és meghalt...
Vettem gumikat mivel a régiek katasztrofálisak voltak. 60000 Ft volt a szett.
Első fékbetét garnitúra: 10000 Ft féláron. Én cseréltem. Semmi horror. Szétkaptam tisztítottam, összeraktam.
Na de miért lett Málhás gepárd(HAHA:D)? Hát azért mert egy kombi autóról van szó. Amit azóta egyáltalán nem bánok, mert nagyon jól pakolható. Ami a lényeg egy óvatos chiptuningot kapott. Hatalmas változás... Egyszerűen elámított, hogy motorháztetőt fel sem hajtva lett egy jóval nyomatékosabb autóm:) Nagyon élvezem. Haladós lett. És lehet füst nélkül is erős autót csinálni...
Tapasztalatok:
Pozitív:
-Hosszú távon nagyon kényelmes. Meglepően halk. Utazótempó simán 150-160 (jó fogyasztással). Nagyon szeretem vezetni. Ami ennél kényelmesebb szerintem az már a felső kategória. Van könyöklő, klíma, kényelmes ülések. Elektromos ablakok, tükrök. Jó a gyári hangrendszer.
-Nagyon jó a menetdinamikája. Az ember nem gondolkozik előzésnél (chip nélkül sem).
-Jól fogyaszt. Országúton 5,6 liter klímával. Autópályán 6,2 klímával. Városban sokat fogyaszt főleg hidegen ez negatívum az adagolós tdi-hez képest.
Negatív:
-A pd motorhoz az alkatrészek drágábbak mint a tdi hez. A kettős tömegű lendkerék cirka 100 ezer ft plusz munkadíj(ami hozzáteszem a 110 lóerős tdi ben is van)
-A golf 4 nem mentes betegségektől lásd.: elektromos ablakok beesése, ajtókapcsolók, sárvédőrohadás
-A fékek ehhez a teljesítményhez megfelelőek. Ha az ember kicsit nagyobbra vágyik, viszont fel kell rakni a 312 mm-est amihez már csak 16 os gumik jók... Ez nem gond a nyárinál na de télinél jelentős az árkülönbség.
-Hátul borzasztóan szűk.
Sokan óva intettek a PD motoroktól. Én azt mondom annyira nem kell félni tőlük mint ahogy az emberek többsége fél. Az adagolós motorok megbízhatóak ez tuti, de egy későbbi 131 vagy 150 lóerős pd megfelelő karbantartással odafigyeléssel jó gázolajjal, örök élet plusz egy nap tud lenni. Nyilván drágábban kicsivel... A 116 lóerős 1999 körüli első generációs pd ket kerültem, én úgy hallottam akkoriban még voltak gondok velük. Én csak ajánlani tudom aki beül egy ilyenbe nem fog csalódni. Halk, rázkódásmentes, erős:)
Az ítéletet frissítem ha történik valami, hisz még nem rég óta van csak nálam.
Hibalista
- Golf 4 betegségek: ajtókapcsolók, kettős tömegű, első sárvédők alja rohad. Turbónyomás állító vákuumlabda. Termosztát. Féltengely gumiharangok. Féltengely külső csukló(jó minőségű gumiharang miatt...)
Ide hordtam szervizbe
Saját magam. Mert magamnak mindent körültekintően és alaposan csinálok.
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Műszaki vizsgáztatással foglalkozó szerviz. Öreg szakik. Néha utánuk kell dolgozni de megbízok bennük.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 309000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Golf 3 1,9 TDI | Következő autója? | 320 CDI |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
