Öregszik már
Szöveges ítélet
8 évesen vettem, valós 73000 km-rel.
1600kcm, 16 szelepes motor, 105LE.
A motor nem eszi az olajat, csendben, egyenletesen jár.
Tetszik a futóműve, a fék brutálisan jó, kormányzás is tetszik.
98-as benzint kell tölteni bele "felhasználói útmutató" szerint. Eljár 95-össel is, csak egy kicsit gyengébb lesz és nagyobb fogyasztást mérek.
1. hiba: a vízhőfok jelző folyamatosan 0-t mutatott, majd kb 2-3 km megtétele után fel-le ugrált, majd felugrott 90-re és ott is maradt. 2 hét után teljesen behalt, folyamatosan 0-t mutatott. Hőgomba cserélve lett, azóta nincs vele gond.
2. hiba: az első hideg reggelek egyikén leengedném az ablakot, de hallottam egy kattanást, és utána már hiába nyomtam az ablekemelő gombot a jobb első ablak lent maradt. Neten utánaolvastam, típushiba. A javítószett 15000Ft, abban fém fogja össze az ablekemelő huzalokat az eredeti műanyag helyett. Így ez már nem törik el.
3. hiba: az autó gond nélkül indul viszont az indítózás után közvetlenül van egy 1 másodperces fura hang. Mintha visszaforgatna a motor az önindítóra. Egyelőre nem foglalkozom vele.
Olaj+ szűrőcseréket nem szabad elfelejteni.
Gond nélkül ment át a műszaki vizsgán, semmit nem kellett ráköltenem.
A fent leírt dolgokat a használt autó vásárlás hátrányai közé sorolom, hibátlan autót nem ad el senki sem.
2012.01.28: több mint 20 ezer km-t mentem most már vele. Újabb hiba nem jelentkezett, a fent írt 3. hibát kijavíttattam, az önindítóban nem stimmelt valami, a javítás 15ezerbe került.
2014.04.29:
4. hiba: bal első ablakemelő is besz.rt, ez most éppen 40fokos melegben. Úgy látszik a "szélsőségeket" nem bírja.
5. hiba: szilentek cseréje, nehézkes kormányzás illetve kormánytekerés elindításakor koppanó hang miatt.
6. hiba: szerencsére lakhelyhez közel elkezdett vilagítani a sárga "motorellenőrzésre figyelmeztető" lámpa. A motor -és az autó rázkódott-kipufogó durrogott: csak 3 henger ment. Típushiba a gyújtótrafók hibája, az utolsó gyári adta meg magát. Magam cseréltem, azóta megy rendesen. A csere mikéntjéről van videó a youtube-on, nem nagy dolog.
(A visszajelző lámpa a trafó cseréje után nem aludt el azonnal de a motor egyenletesen járt. Kb 2 hét után a hibalámpa is elaludt: úgy tudom 20 motor üzemi hőfok elérés kell ehhez. Ha az ECU ezen időszak alatt már nem látja a hibakódot akkor törli a hibát, elalszik a hibajelző. )
7. hiba: az első kerekek mögött megjelent a rozsda.
8. hiba: rádió antenna rögzítéshez közeli területen szétmállott, az antenna elgörbült hátra. Csere
9. hiba: a váltó a 2. fokozatban "sír". Beveszi a fokozatot, de hangja van. Azt hiszem beszámíttatom majd egy új kocsiba.
2014.06.06
10. hiba, 110.000km után: újra világít a sárga check lámpa, de a motor indul,jár, nem rángat. Hibakódot kiolvastam: P1178 hibakód: linear O2 szenzor, pump current open. Német-angol-magyar nyelvű vw fórumokon egy könyvtárnyi anyag a hibakóddal kapcsolatosan... Lambdaszonda csere, NTK a javasolt gyártó, 40-50 ezer az autósboltokban. Csere, lámpa elaludt, hibakód eltűnt.
Az autón szinte az összes típushiba előjött 110.000 km alatt.( trafók, ablakok, lambdaszonda...) Vajon miért nem volt visszahívás a VW részéről??
Egy Dacia is van ennyire megbízható, az lesz a következő, szalonból vásárolva, 3 évente-garancia letelte előtt- cserélve.
Hibalista
- Hűtővíz hőmérsékletét mérő hőgomba: 5000 Ft cserével együtt - Jobb első elektromos ablakemelő: 15000 alkatrész+ 1 óra munkadíj - Indítómotor felújítás:15.000 Ft - - Update2014.04.29: - A bal első ablakemelő szerkezet is megadta magát. - Műszaki előtt pár futóműalkatrész (szilentek) csere. - 105000km-nél tönkrement az utolsó (negyedik) gyári gyújtótrafó is, 10.000-től van utángyártott. Én cseréltem. - 2014.05: lambdaszonda csere, 40.000 Ft
Ide hordtam szervizbe
jó lenne találni egy megbízhatót..
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 73000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Golf 3 | Következő autója? | Dacia Duster |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.1/10) |
