Költséges rémálom!
Szöveges ítélet
Bizonyára sokakban váltok ki ellenérzést az autóról adott jellemzésemmel, de nekem nagyon nem vált be. 46.000 km-el vettem át, de el?ttem az egyik kollegan?m használta, 2 gyermekes családanya, kizártnak tartom, hogy túlságosan leharcolta volna a gépet. Aláírom, kívülr?l szép a járgány, meglehet?sen jó a fékhatás és alacsony a fogyasztás. Nálam a vegyes használat jellemz?, országúton 130-as tempoval szoktam haladni, amúgy nem vagyok az a szétforgatós tipus. Igy általában megelégedett nagyjából 6,5 lityi benyával, ezt még tartotta alaposan megpakolva is, klímával is. Télen ez kb. 1 literrel emelkedett, de nem garázsból indultam vele.
De ezzel be is fejeztem az auto dícséretét. A 75 lovas motor igencsak gyengécske, magasabb fordulaton sem mozgatta szaporábban a járgányt. Nyáron hegynek felfelé a klímát inkább kikapcsoltam, ha nem akartam visszagurulni.
A helyi márkaszervíznek igencsak rossz híre van a városban, éppen ezért elképzelhet?, hogy az el nem végzett olajcserék is szerepet játszottak a kés?bbi hibák kialakulásában, de: a 60.000-es nagyszervíz még 2002-ben 160.000 Ft-ba került, ebben benne volt 1 pár els? teleszkóp csere. Nyilván ebben a hazai utak min?ségi is szerepet játszott. Viszont megmagyarázhatatlan, miért repedt el 2 db. m?anyag házas szíjfeszít? görg? 82.000 km-nél, nagy szerencse volt, hogy nem futott le az ékszíj és szakadtak bele a szelepek a motorba. Ezek cseréje majdnem 90.000.- Ft-ba került (vízpumpával együtt, amely darab már nyekergett, egyébként a tengelyébe belevolt ütve: made in Italy...). Alig több mint 100.000 km. volt a járm?ben, amikor igen lelkesen elkezdte enni az olajat, 12.000 km. alatt bekapott 4 liternyit (ez egyenl? a teljes mennyiséggel). Majd összeszakadt az egész motor és egy költséges motorfelújítás következett. Nem részletezném, de dugattyú, hajtókarcsapágy, stb. cseréje szükségeltetett. Ekkor már ismer?söm szerelte a kocsit, meglátása szerint a motor úgy nézett ki, mintha 300.000 ezret futott volna... pedig minden szervízt és olajcserét elvégeztettem rajta.
Pályafutását nem sokkal a 120 ezres szervíz után fejezte be nálam, mert el?rejelzés szerint lassan esedékessé vált az összes fék + a kuplungtárcsa cseréje. Úgy gondoltam nincs kedvem elkölteni újabb majdnem 2 kilót erre az ócskavasra.
Összességében számomra felfoghatatlan, hogy lehet az egyik legmegbízhatóbbnak tartott német márka ilyen gyenge min?ség?. Kisebb hibákról még csak nem is szóltam, ilyen pl. a kardánboxon lév? kapcsolók világításának elhallgatása vagy az utastér világítás kapcsolójának eltörése.
Én arra jutottam az elhatározása jutottam, soha többet a VW cégcsoporthoz tartozó autót nem veszek!!!
Hibalista
- Els? teleszkópok cseréje, fékek szabályozása, szíjak cseréje + a többi apróság az els? nagyszervíznél. Kapaszkodjanak: 160.000.- Ft. 82.000 km-nél szíjfeszít? görg?k cseréje (mivel 2 is el volt repedve) 90.000.- Ft. 102.000 km-nél motorfelújítás (haveri alapon 200.000.- Ft.)
Ide hordtam szervizbe
Az egyik márkaszervíz. Vastagon fog a ceruza a számlán. Véleményes hogy egyáltalán elvégezték-e a munkát. Ennek lehetett folyománya a korai motorfejújítás
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Egyik maszek sporttársam
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 46000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 85000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | swift | Következő autója? | Renault Kangoo 1.5 DCI |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.7/10) |
