Érzéketlen vasdarab
Szöveges ítélet
Vezetni szeretem. Kényelmes autó és viszonylag halk (100km/h alatt). Parkolni már kevésbé: mindössze 10cm lehet az alja és a föld között. Ehhez társul még a puha felfüggesztés: a magasabb padkákra egyáltalán nem, az alacsonyabbakra nagy körültekintéssel és óvatossággal szabad csak felmenni. Egyébként a budapesti utakra nem ilyen autó való.
2000fordulat/perc alatt meglehet?sen lomha jószág, több mint 1200kilogramm és 105 lóer?. Ha pörgeti az ember, akkor megbízhatóan gyorsít egészen 160-ig. A végsebessége 200 körül van. De ehhez JÓ hosszú egyenes kell (autópálya?). A váltója igen precíz. (Már ha jó.)
Városban 10liternél alább nem adja, de országúton akár 7literes fogyasztás is elérhet?, na persze nem autópályán.
Igazság szerint használtan vettem. Kicsit kés?bb eltörött a váltó. A szakszerviz cserélni szerette volna, egy horrorisztikus összegért. Inkább elvittem egy maszekhoz, aki beleépített egy bontott, alig futott váltót, egyúttal kicserélte a kuplungot is, együtt 120ezerért.
Ami viszont még érdekes:
a gumi kanyarban kicsit csikorgott, és s?r?n kellett a kormányszervóhoz olajat utántölteni. A szakszerviz kiderítette, hogy törött volt az autó, és az egész futóm?vet ki kell cserélni (!), továbbá hogy a kormányszervóhoz valami csövet ki kell cserélni. Megköszöntem de nem kértem a javítást, és elhoztam az autót. Láss csodát: azóta nincsenek ilyen problémák vele. Azóta is töröm a fejem, mit csinálhattak vele.
A szakszervizt nem ajánlom. De a Volkswagent sem. Kivéve, ha van rá sok pénz. Mert akkor igen. Nyilván szerencsés, aki kifog egy megbízható darabot. Ha nem kéne szervizelni, megérné a pénzét.
***
időközben a csereváltó is megadta magát, ez felújításra került. A szerelő szerint innentől "örökélet"... hja, csak zajos lett a difi.
Az autóval közben már majdnem 120ezer km-t tettem meg. MÉG SOSEM HAGYOTT OTT SEHOL.
Az egész autó zörög-csattog-billeg, valószínűleg a lengéscsillapítók is megérnek lassan a cserére.
A vezetőülés ki van ülve.
Az első fényszóróban homályos a foncsor, éjszaka nem látok semmit. :-)
A kartergázvisszavezető-cső az olaj vasfoga miatt :) először kilukadt, majd szétszakadt. Ennek következtében melegen ingadozott az alapjárat, egyre jobban, végül néha az alsó csúcsnál le is fulladt a motor. Egy egyszerű műanyagból esztergált csővel áthidaltam a szakadékot és azóta újra remekül muzsikál a motor (a fogyasztás is csökkent és a teljesítmény meg nőtt).
Kuplungot cseréltünk 210ezer km körül...
Az autóban majdnem 240ezer km van. Még nem jelentkeznek a rozsda jelei, igaz még csak 10 éves lesz. Meglehetősen magas az olajfogyasztás, valószínűleg megadják magukat a motortömítések.
ADDIG FOG MENNI AMÍG KI NEM ROHAD ALÓLAM. :-)
Hibalista
- Váltó eltörött. A szakszerviz 800000 (nyolcszázezer) forintért szerette volna kicserélni.
- Kormányszervó-cs? eltörött.
- Futóm? kopogni kezdett.
- Hátsó ablakmosó elromlott.
- Els? lökhárító alatti m?anyag lemez totálisan széttört és leesett. (Ami a motort védi.)
- Váltó másodszor is széthullott. :-)
- Hűtővíz elvaporizálódik az éterbe.
- Magas olajfogyasztás.
Ide hordtam szervizbe
szakszerviz. mindent cserélnének. olajcsere+pollensz?r? csere+átvizsgálás 42ezer forint volt.
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Vezér úti szerviz: olcsó, de észnél kell lenni. átvágni nem akarnak de néha elfelejtenek ezt-azt.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | SWIFT 1.3 | Következő autója? | Toyota Celica 4wd Turbo - 5. gen. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
