Élt 9000 kilométert
Szöveges ítélet
Egy elhibázott Seat Ibiza után, amitől igen hamar megszabadultam, jött a lehetőség, hogy egy Golf IV. tulajdonosa lehessek, Ocean felszereltséggel. Úgy látszik, működik a telepátia, a Totalcar könyvben lelkesen ekézik a típust a lomhasága miatt, pont az járt a fejemben, egyszer én is kipróbálnám. Szóval egy hideg januári estén az enyém lett, és onnantól kezdve tekertem bele a kilométereket. Több autót is vezettem előtte, de ez volt az első, ahol egy több órás út után sem egy ágy után vágyakozva szálltam ki. A konszernen belüli Seat Cordobával megtett Miskolc-Budapest út után napokig éreztem a derekamban az ülést.
A szokásos Golf hiba ebben is megvolt, a kesztyűtartó ajtajának zárja itt is szétment már, azt csak kompletten lehet cserélni. Nekem gyári rádió volt benne, ami passzol hozzá, ellenben elég anakronisztikus az összesen 6 programozható állomástárolóval és kazettás magnó résszel. A másik Golf betegség is jelen volt nálam, az izzókat gyakran kellett cserélni, havonta egy jellemzően kiégett. Egyszer letörtem az elektromos belső vezérlőjének kezelőszervét, mert valaki úgy találta ki, ha a bal oldali tükröt állítod, akkor állítódik a jobb is, utána a jobbot külön kellett állítani, egyszer csak sok lett neki, és a kezemben maradt. Szerencsére a bontókban ez is hegyekben áll. A különböző mélygarázsok a koptatót hamar leamortizálták, szerencsére azt nevetséges összegért lehet hozzá venni. A vonószemet takaró műanyagelemet felesleges pótolni, néhány tíz, maximum száz kilométer után a szél úgyis kiviszi, ahogy a szervizesek mesélik.
Ezen felül azonban abszolút megbízható, mindig pöccre induló autó volt, imádtam. A Totalcar könyvben említett lomhaság igaz volt, bár engem nem különösebben zavart, legalább hamar megtanultam jól előzni és hogy mi az az erőtartalék. Végsebessége a német autópályán 178 km/h volt, igaz, ekkor már nem ette, hanem zabálta a benzint. Alapból 7-7,5 literrel el tudtam járni.
A végét sajnos egy baleset hozta el, az autópályáról durrdefekt után az árok és egy fa fogott meg, ami után az autó menthetetlen volt.
Nagyon sajnáltam, nagyon szerettem az autót.
Hibalista
- izzók, koptató, kesztyűtartó, zár
Ide hordtam szervizbe
Helyi szerviz a kerületben, az utcáról vittem be, mégsem vertek át soha
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Családon belüli szerelő
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 282824 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Ibiza | Következő autója? | Még nem döntöttem el, de a preferenciában ott van a VW család. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
