Egy összetört álom
Szöveges ítélet
Amikor megszereztem a jogosítványomat első célom volt egy Volkswagen GOLF 4 mert akkor ez volt a menő, de sajnos csak egy Xsara jutott akkoriban. Tavaly nyáron kezdődött minden beleuntam a hibátlan Volkswagen Jettámba melyet 2 évig hajtottam és eladtam.
Mi is legyen a következő... hát egy régi álmomat megvalósítom már... Pénzzel a zsebben elindultam belőttem egy korrekt középmezőnyt jól felszerelt 1.6os motort akartam mivel a Jettámban is az volt és hibátlan volt.
Találtam egy csodásat, magyarországi, nagyfelszerelt, 4 elektromos ablak, digitklíma, Recaro ülések. Gyöngyház fekete külső, szép fekete-szürke belső nem a csúnya piros meg kék ülések. Ez a szerelem első látásra kategória. Kell elhoztam hibátlan jön megy.
Állítható futómű alá, 18as felni minden és jöttek a bajok. Villant egy motorkontroll lámpa. Irány kiolvastatni a hibát. 2.es henger gyújtás hiba oké akkor 4 gyertya és 4 trafó csere. Az autó 100km után újra hozta a hibát. Most 2.-es és 4-es henger gyújtáshiba... Irány a márkaszerviz, ott volt 1 hónapot. Hengerfej felújítás címszóval. Az autóval ezután kimentem Nyíregyházára ahol megállt mint a szög. Ekkor egy másik szerelőhöz kerület aki a hangjából megállapította, hogy itt olajnyomás gond lesz. Mértek egy olajnyomást... fordulaton az 1 bárt nem ütötte meg. Vezérműtengelyház! 160.000 Ft remek.
Az autó elkészült. Jön megy egyszer csak olajlámpa felvillan, mondom gyere le Jóisten megint mi van ezzel a betegággyal. Szelepszár szimeringek felcsúsztak megfalták az olajat. Oké hengerfej le újra felújítás de már garanciába legalább. Akkor már ha szét van szedve gyűrűzzük meg csapágyazzuk meg mert kompresszió nem volt az 1-es hengerben annyira.
Az autó elkészült! Hibátlan nincs vele semmi baj, csak az a baj hogy már hányingerem van tőle. Látni nem akarom, mikor meglátom a garázsban is rosszul vagyok tőle. Egy Peugeot 205el járok jelenleg, mert rá se tudok nézni a Golfra. Hamarosan viszik is el remélem a következő gazdája fele ennyit nem fog fele szívni.
Tanulság: Mindig nézz utána milyen motort veszel! Utólagosan rájöttem hogy nem ugyan az az 1.6 volt mint a Jettában. 1.4 16V, 1.6 16V felejtős ugyan olyan szar mindkettő motor csak a főtengely más és nagyobb a lökete az 1.6nak.
Egy összetört álom...
Hibalista
- Egyéb apró dolgok: - -Hátsó ablakemelők ~10.000 Ft - -Hátsó hangszórók ~15.000 Ft - - Motorikus gondok: - -Klímakompresszor ~30.000 Ft - -Hengerfejes lett ~50.000 Ft - -Főtengelycsapágy - -Gyűrűzés - -Vezérműtengelyház ~160.000 Ft - -Gyújtógyertya és trafók
Ide hordtam szervizbe
Márkaszervíz
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Maszek kisvárosi szerelő
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 190000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Jetta | Következő autója? | Mindegy csak 1.9 TDI |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.5/10) |
