Csak szervizbe ne kelljen vinni...
Szöveges ítélet
2004-ben vettük ezt a Golf 4-est, főleg azért, mert értéktartó kis kocsi és persze nagyon tetszett a formája is. Pont ekkor jött ki a Golf 5, szóval jó áron lehetett hozzájutni.Mondhatni ez volt a legjobb ajánlat a piacon. Klíma, 4 légzsák, 5 ajtó, 16" kerekek. Ez mind szép és jó.
Aztán jött a heti 2 nap szervíz. Akadozott a váltója, néha nem vette be a fokozatokat, ami még nem is lett volna akkora baj, csak aztán elkezdte menet közben kidobálni sebességből. Ezt már nagyon nem szerettem. Persze a szervízben ártatlanul néztek rám, és megesküdtek, hogy nincs semmi baja.... aztán kicseréltek rajta mindent. Most már egész sima a váltás.
Másik röhej, a 16" kerekek. Utolsó darabok voltak ezek a Golfok, szóval minden finomságot rájuk raktak, köztük a 205/55R16 kerekeket és gumikat is. Csak mondjuk a futóművet egy picit fel kellett volna keményíteni ekkora felnikhez, mert egy erősebb kanyarodás során a kerék beleér a járatba és az elem szétvágja a gumit. A szervízben azt mondták, hogy nem kell dinamikusan vezetni. Persze ha veszek egy autót, és berakom a garázsba, akkor nem is lesz semmi baja.
Az alkatrészárakat már nem is említem. Szerettem volna egy könyöklőt. Utángyártott 15.000, gyári 100.000 (százezer)...
Beszerelés= 3csavar 12.000Ft.
Sokan mondják hogy autót manapság szervízhez vesz az ember... Sajnos ez nagyon is igaz. Az említett hibák mellett egyébként nagyon jó kis autó, megy mint a meszes (4000-es fordulatszám fölött persze, mert 16V), jók a fékek, kényelmesek az ülések, elég nagy a csomagtér. Kategóriájában az élen jár... csak az olajcsere ne lenne 60.000+.
Megint csak a szervízhez lyukadok ki, de az előző autónkon (Opel) hengerfej-síkolás + tömítés+ munkadíj kevesebb, mint 40.000Ft volt... Érzik a különbséget? Ez a VW-nél minimum 200.000 lenne...
Teljesen meg lennék elégedve ezzel az autóval, ha nem okozna gyomorgörcsöt minden eset, mikor szervízbe kell vinnem, mert nem tudom hol és mennyivel vágnak át, mint sz@rt a palánkon.
Hibalista
- Váltótartó bak kb 7000km után, garanciás
- Váltórudazat állítása, garanciás (ez még kb 5x)
- Váltócsere, garanciás
- Váltórudazat csere, garanciás
- Váltókulissza-csere, garanciás
-
Ide hordtam szervizbe
Porsche Pest - soha
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Porsche Buda - ha nagyon kell akkor inkább ide, de inkább vmi maszekhoz
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 23000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Astra 1.4 | Következő autója? | Biztos nem VW-család |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.5/10) |
