Bűzölgő fehér olajkályha
Szöveges ítélet
Előtte is sima szívó 1.9 D III-as golfom volt, de nagy a két kocsi között a különbség. Míg a IV-es széria már sokkal korszerűbb, a III-as sokkal tartósabb. Gondolok itt a belső műanyagokra, 281.000-kmnél a váltó szoknya már teljesen szétfoszlott, a III-as golfomban még 290-nél meg sem volt repedezve, műanyag borítások pergnek le. Sok kilóméterrel került hozzám, elég ramaty állapotban, ami azt jelenti hogy az eleje kissé meg volt törve, de nem vészesen csak a sárvédőt, a motorháztetőt és a lökőt kellett kicserélni. Előtte céges autó volt, többé-kevésbé rendben tartva. Azért vásároltam meg hibái ellenére a kocsit, mert nagyon olcsó volt, a szerelőim áradoztak az SDI-megbízhatóságáról, strapabírásáról. Futóműve pontos, nagyon szépen gurul az úton, könnyű vele fordulni, s érezhető hogy van benne szervó is. Egy Golf III-ast akár babakocsinak érezhetünk a IV-es futőműve után, annyit haladtak az idővel... Már az elején feltűnt, hogy égett motorolaj szaga van az autónak. Olyan szaga volt mint egy Ikarusnak :D 10.000km-en közel másfél, két liter motorolajat bekapott. 2X is előfordult hogy kigyulladt az olajnyomásjelző lámpa, mert kevés volt benne az olaj. Még szerencse, hogy mindig van nálam legalább 1 liter motorolaj... 68 LE nem sokra képes, de ha belendül vígan gurul 130-cal is, ez felett már zajos, a nagyobb tempót nem igazán kedveli.A klímája nagyon jól működött, jég hideget fúj ha az ember maximumra kapcsolja. Ha a klíma bekapcsol, egy IFA-t sem tudsz vele megelőzni annyira visszaveszi a teljesítményt. Fogyasztása nálam 5,5 liter vegyes használat mellett, 5,2 L alá a legóvatosabb vezetés és 90-es tempó mellett sem ment lejjebb. A III-as Golfom állandó 110-zel, vegyesben sem ment 4,9 fölé. Hidegen nem szabad pörgetni, meg kell várni míg bemelegszik, ez téli fagyokban akár egy negyed órát is igénybe vehet mire a mutató eléri a 90 fokot. A jobb oldali tükör számomra zavaróan kicsi. Munkám miatt havi 5.000 km körül teszek az autóimba, így fontos a megbízhatóság. 310.000 km-nél már kezdett a kuplung szétesni, ezt már nem csináltattam meg. 7 hónap használat után eladtam, nem éreztem olyan biztosnak, mint a korábban említett III-as Golfomat. Mindig pöccre indult, sosem hagyott ott sehol, de közel 40.000 Km és 7hónap használat engem nem győzött meg.
Hibalista
- Váltórudazat (25.000 Ft), sárvédők rohadni kezdtek, kormányösszekötők, hűtő-fűtő ventillátor csapágyas lett 25.000Ft), kipufogó kirohadt (5.000 Ft-ért kiheggesztették), termosztát (6.000Ft), kuplung (ezt már nem csináltattam meg)
Ide hordtam szervizbe
Ismerős
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 281000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Golf III 1.9 D CL | Következő autója? | A4 1.9 PDTDI |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.2/10) |
