Biztos hogy rossz a rossz?
Szöveges ítélet
2004 elején vásároltam nejemnek a IV.-es Golfot. Szempont volt a nejemnek,hogy kompakt,viszonylag nagy csomagtartójú,jó futóművel és takarékos motorral legyen megáldva. Hozzá kell tennem,hogy VW-t szeretett volna mindenképp. Találtunk az akkor nem túl nagy választékból egy viszonylag jó állapotú 1999 év végi gyártású 1,4-es Golfot. Elolvasva az előttem szólókat,én is átéltem egy két tipushibát az autóval. Kezdte a fojtószelep,melyet bontóból vételezve cseréltettünk, ma napig is jó (3év óta). Mivel utcán áll a drága és viszonylag keveset megyünk vele (Cégautót használunk közös utazáskor) a tipikus hibák előjöttek rajta. Akkumulátor csere 4 év után (állítólag ez rendben is van), hátsó kipufogó rész csere rozsda miatt, szelepszár szimmering csere (megnőtt az olajfogyasztás, drasztikusan, azóta OK.!) és egy furcsaság,amit eddig senki nem írt le: Ezen a télen, az egyik hideg és jeges esős estén nem indult az autó (10 napot állt előtte). Inkább köszörült vagy kuncogott az önindító. Első blikkre azt hittem elszállt az önindító. Szóltam barátomnak,aki autó szervizben dolgozik, tréler és miegymás.(free of charge) Nem igazán jöttek rá mi a baja. Azt mondták elszállt az erő a motorból, nem mozognak a dugattyúk stb. Kétségbe esés helyett azt kértem, rakják meleg helyre az autót és várjanak vele 2-3 órát. Hát igen,jött a telefon, nagy nehezen, de beindult az autó.Még aznap vettem motor tisztító olajat,amit beleraktak ( 1 liter) és járatták a motort egy ideig,majd leeresztették és friss új olajat töltöttek bele,meg persze olajszűrőt. És csodák csodája, azóta minden pöpec, sőt több ereje van az autónak. Mindenkinek ajánlom ezt a motor tisztítást, szerintem sokat segít.A váltótól én is félek,mert 99-es az autó és nagyon figyelek a váltó hangokra. Erre felhívták a figyelmet. Eladni nem szeretném,pedig idén lesz 9 éves. Teljesen megfelel az igényeinknek. 2 gyerekem van, minden belefér ami kell a városi autózáshoz. Újat vagy használtat venni pedig ugyanazzal a kockázattal jár. Ez van.
Hibalista
- Fojtószelep csere,Szilentblokk,Toronycsapágy,generátort tartó bak,hátsó kipufogó rész,szelepszár szimmering,akkumulátor
Ide hordtam szervizbe
Maszek,Szentendre
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 62000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Nem volt saját autó | Következő autója? | Ki tudja? |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.7/10) |
