A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (1997-2007)

Golf Variant 1.6 16V Ocean 

Az ítélet értékelése
2,5(2 db)

Azért a VW még mindig ott van...

Szöveges ítélet

Elószónak csak röviden: cégautó, kifejezetten ez a típus kellett, benzines (ugye a dízel 1 millával több lett volna...), kombi, klímás, jól felszerelt modell. Mivel sokat járok városon kívül, rakattam bele gyári tempomatot. Megérte, nagy könnyebbség így közlekedni autópályán, nem beszélve arról, hogy így kevesebbet is eszik.
Ami viszont hiányzik az a külső hőmérséklet mérővel kombinált multifunkciós kijelző és egy könyöktámasz. Hátul lehetne nagyobb a lábtér, viszont ezt a csomagtartó hosszában kompenzélták. Máig nem értem, hogy mi a fenéért kellett az a kis nyomi jobb oldali tükör? Mondjuk mostanra megszoktam, de lehetne nagyobb is. Kisebb bosszantó dolgok azért akadnak, mint minden más autón is. Pl. néha zörög a kézifékkar gombja, vagy nagyon bevág a szél a lehúzott ablakon. Egyéb baj nincs vele.

Ami nagyon tetszik: Ezen még két normális fényerejű tolatólámpa van, komolyan mondom sötétben öröm vele tolatni, annyira jól világítanak. Ugyanez mondható el a fényszórókról is, amellett, hogy szépek, még jól is világítanak. Főleg, miután kicseréltem az égőket +70%-os fényerejű Tungsram H7-es izzókra.
Teljes értékű a pótkerék, ami nagyon dícséretes dolog.
A beltér kidolgozottsága meglepően jó minőségű. Az ülések kemények, jól tartanak. Jó megoldás a vezető felé forduló középkonzol és a puha ajtókárpit. Szintén profi a 2 férőhelyes pohártartó, és a rádió feletti plüssborítású tárolórekesz. A kis 4 hangszórós Beta rádió nagyon szépen szól, több hangszórós profi társait megszégyenítő módon! Nekem speciel tetszik a kék-vörös műszerfal világítás, főleg a krómkeretes sebesség- és fordulatszámmérővel kiegészítve.

A futóműve elképesztően jó és feszes, a kormányzás nagyon pontos. A legjobb, amit valaha vezettem. A fékek igen hatásosak, csatlakozom néhány előttem szólóhoz, akik nagyobb fékezéskor a visszapillantó tükör használatát is javasolták...
Gyárilag 16"-os felnikkel és 205/55-ös Michelin gumikkal szerelték, amelyek még mindig csak az élettartamuk felénél járnak! Útfekvésre, úttartásra, kanyarstabilitásra nem lehet panasz.
A váltó pontosan kapcsolható, de a nagy ellensúly miatt túl gyorsan nem lehet váltani. Néha érdemes a váltórudazatot is megkenni, mert ha kiszárad, nehezebben jár és nyikorog.
A motor kultúrált működésű és szépen húz, nyomaték is van bőven, igaz tempós haladáshoz kicsit pörgetni kell. 4000-es fordulatszám felett egész sportos hangja van, és ekkor indul meg igazán. Normális esetben viszont ez alatt szépen kiautózható. A klíma kicsit levesz az erőből, de nem vészes. Alapjárata 600-650 között van, szinte nem hallani, olyan csendes és abszolút vibrációmentes! Bárhol, bármikor pöccre indul. Az olajcsere intervallum kötelezően 15.000 km. Az olajfogyasztás ismeretlen dolog!
A teljes karosszériája horganyzott, így remélhetően évtizedekig kibírja. Az egész autó így a 105.000 km után is hihetetlenül egyben van. Lemosva, kitakarítva újszerű állapotú. Persze vigyázni kell rá, és rendszeresen szervizeltetni, ez a titka...

Fogyasztása 6.5-9.5 között alakul, attól függően, hogy hol és mennyi súlyt cipelek, milyen gyorsan megyek, be van-e kapcsolva a klíma vagy sem. Ezt mindenki tudja, csak hát néha siet az ember és/vagy melege van...

Sajnos a márkaszervíz nagyon drága, a nagyobb cseréknél-javításoknál indokolatlanul lehúzzák az embert. (fék, vezérműszíj, stb.) Így ezekre az esetekre ismerős szerelő a jó megoldás.
Figyelem: Csak a gyári, vagy a gyári beszállítók alkartészei lesznek hosszú életűek, így mással nem érdemes próbálkozni. Ezt az élet már számtalanszor igazolta nálam is!

Értéktartása jónak mondható, keresett típus. Remélem a következő 100.000-150.000 km is komolyabb problémáktól mentes lesz!

Hibalista

- Fojtószelep - tisztítás úgy 25.000 km-ként, egyszer-egyszer nagy ritkán előfordul alapjárat ingadozás, és menet közbeni fél pillanatnyi motor kihagyás, de nem vészes. Talán ha 2x-3x volt ilyen.
-
- Első szilentek - 1x cserélték. Kenésük nem árt néha, hogy ne nyikorogjanak.
-
- Középső kipufogódobot burkoló lemez - típushiba. Elenged a gyári hegesztés, nyikorog és hozzáverődik a dobhoz. Fél perc alatt megjavítható. Nekem 85.000 km-nél jött elő.
-
- Első szélvédő - üvegminősége elég gyatra. Túl puha az üveg, könnyen karcolódik és hamar lepattan kicsi kövektől is. De azért még az eredetivel járok. (kopp-kopp...)
-
- A kesztyűtartó és a kézifék felől ritkán nyikorgó hang hallatszik.
-
- Eddig 1 db fényszóróizzó égett ki 45.000 km-nél, aztán 92.000 km-nél nagyjából egy időben égett ki a jobb oldali rendszámtáblavilágítás, a jobb féklámpa és a jobb hátsó helyzetjelző. Különös...
-
-
- Nem hiba, csak kopó alkatészek:
-
- - Fékbetétek, féktárcsák komplett cseréje elöl-hátul 75.000 km-nél, ez normálisnak mondható, az eredetiek voltak még benne.
- - Vezérműszíj. Csere 91.000 km-nél.

Ide hordtam szervizbe

Porsche M5, Budapest
Igalmatlanul drágák, lehúzzák az embert

Értékelése: 4

Másik szerelő értékelése

Palota Automobil, Budapest
Sajnos ők is szabott áron dolgoznak, de legalább lelkiismeretesek. Nem volt még gondom velük.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2003
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 30000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 75000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Golf III Variant 1.4 Következő autója? VW lesz az is.
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 1997 (2004 - 2007)

További ítéletek (353 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)