Az ezeréves sólyom
Szöveges ítélet
Az első autóm volt, így komoly érzelmek fűztek hozzá, de mindig tett róla, hogy ne lopja be a szívembe magát. Bosszantó hibák sorozata nehezítette az együttélést. Havonta újabb és újabb elemek szálltak be a koncertadásba, először csak a kalaptartó aztán a váltó körüli műanyagborítás, végül az egész középkonzol "zenélt" vidáman a tükörsima úton is. Bár be kell látni, belülről, -szerintem legalábbis- a kategóriája egyik legszebbje volt. Nekem még a sokat szidott kék háttérvilágítás is tetszett. Az ülések jó oldaltartásúak, kényelmesek, a kormány tengely irányban is állítható, bárki megtalálhatja benne az ideális vezető pozíciót. Hátul mondjuk mögöttem senki nem fért el, pedig nem a leghátsó helyzetben használom az ülsét, sőt nem is a legalacsonyabban.
A csomagtartó szerintem teljesen átlagos, simán lehet vele nyaralni menni. Az más kérdés, hogy én nem tenném, mivel a legkellemetlenebb helyeken tudja felmondani a szolgálatot egy-egy alkatrész. A jobb első ablak például a Balatonon esett be mindenféle előjel nélkül, még itthon a vw szerelőnek is órákba telt kicserélni, el lehet képzelni mennyi idő volt a vonyarci "autószerelőnek" kiszedni az üveget az ajtóból, hogy legalább fel lehessen szigszalagozni, amíg hazamegyek vele Pestre. A gyújtótrafó szintén vidéken mondta be az unalmast, reggel bent az egész család, de az egyik hengerben nincs gyújtás, halottak napja, hosszúhétvége, senki nem nyúl az autóhoz keddig. . .
Olyan apróságok, mint az alapjárat ingadozás, már meg sem emelték a nyugalmi pulzusszámomat.
A motor a maga 105 lóerejével elég dinamikusan mozgatta az igencsak nehéz kasztnit, a váltó pontos, rövid úton jár, élmény vele a kapcsolás, bár a kuplung megkeserítette az örömöt, de az betudható az előző tulaj nehéz bal lábának.
A külső még mai szemmel is csinos, az ezüstmetál szín különösen jó áll neki.
Úgy látszik a németek ezúttal többet költöttek a vizuális élvezetekre mind a beltérben, mind a kültérben, mint a minőségre.
Hibalista
- vezérműszíj(vízpumpával, görgőkkel), kuplung szett, gyújtótrafó, jobb első ablakemelő, egr szelep,
Ide hordtam szervizbe
Porsche Buda: lassú és drága, kétszer voltam csak náluk: egyszer kötelező szervízen, hogy be legyen pecsételve a szervízkönyvbe, másodszor pedig azért mert, a kötelező szervízről úgy kaptam vissza az autót, hogy a vezetőoldali visszapillantó tükörről le volt verve a festék, nagy harcok árán megjavították a saját költségükön
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
Egy ismerősömhöz hordom, gyors olcsó és megbízható.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 42000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (5.9/10) |
