Ambivalens kaloda
Szöveges ítélet
2002-ben amikor a cégtől megkaptam, marhára vertem magam a földhöz. Madarat lehetett velem fogatni. Ment mint a parancsolat. Szépen, vigyázva járattam be, amit azt hiszem meg is hálált. Tetszett hogy 15"-ös gyári felnivel adták, meg hogy volt benne légkondi, meg elektromos szett, meg egy két kedves apróság. SZép nosztalgikus időszak volt.
Azután elkezdett benne fájni a derekam, de iszonyatosan. Párna ide, ülésállítás oda, semmi. Fájt tovább. Egészen addig hogy gerincsérv gyanús állpotban elballagtam egy klinikára nézzennek rám. RÁmnéztek. Gyógytorna.
IDőközben a teljesítmény elszállt. Na nem mintha nem tudtam volna hogy 1.4-es motor van benne, de amilyen pattogós volt, olyan kényelmes lett. Azután amikor Horvátországból hazafelé lerobbant az autópályán (és cirka 4 órás várakozás után) elvitték tréleren mert az akkuja lemerült, és összeégett a tetején a saruelem, finoman szólva csalódtam. A szervízben modták: Típushiba, alul van méretezve az akku. Azóta nem is hajtom együtt a magnót a légkondit meg a világítást. (Ez a "cégünk 3 óriási erénye hogy jól, gyorsan és olcsón dolgozik, Ön ebből egyszerre kettőt választhat" effektus.) Persze ezt meg tudtam bocsátani, mert komoly gáz azóta sem volt, így igazából megbízhatónak ítélem.
A fogyasztása viszont szerintem magas ahhoz képest hogy 1.4. (VÁrosban télen megevett 11-12l.)
A rugózása addig jó, amíg be nem ül 5 ember. Akkor "kinyúlik" minden és üt.
Az úttartása viszont egészen kiváló volt. Jól vette kanyarokat nagy sebességgel is.
A fékek kitűnőek. Kis nyomás, nagy hatásfok.
A váltót újra kellett állíttatni mert nem lehetett normálisan se 1-be se 2-be rakni. Az állítás után sem lett tökéletes az 1., de legalább a 2. fokozatba simán rakható. Erre is azt mondták: típushiba.
Volt még némi gond az ablak emelőszerkezettel is. Ott valami fixáló kimozdult(?) Már nem tudom pontosan, de megcsinálták szépen, csak éppen az ajtót nem lehet azóta finoman becsukni. Kértem hogy állítsák be, megtették. Ugyanolyan vacak volt mint állítás előtt. Ez persze a szervizet minősíti.
Ami rettentően zavar, hogy nagyon lent van az eleje. Egy kicsit magasabb szegélynél felakad.
Egyébként tetszik a Golf feeling. Belül egészen szépen van a helyén minden, és szerintem pofás kis gép, de ez izlések és pofonok.
SZóval kicsit kettős érzelmekkel válok majd meg tőle. Mindenesetre, ha valaki megkérdezné, hogy akarnék-e mégegyszer Golfot, azt hiszem nemet mondanék. Ha hiszitek ha nem, leginkább az ülés miatt. De amiatt nagyon!
Hibalista
- ajtó emelő kapcsoló nem vette csak full emelést és zárást- újraprogramozták, azóta jó.
- akku vw papucs leégett, akku lemerült - papucsot cserélték, akkut töltötték.
- váltó nem vette az 1-t és a 2-őt - utánállítás után 2:OK, 1:csak jobb, de nem tökély.
- Ablakfixáló(?) csere.- megcsinálták, de úgy hogy az ajtó azóta csak erőböl csukható!
Ide hordtam szervizbe
Óbudai autójavító a Mozaik utcában
(ha nincs ismerős, szerintem gáz hely.)
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | talán VW PASSAT |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.4/10) |
