A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (1997-2007)

Golf 1.6 SR 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Aki tudja értékelni, annak való, aki nem, vegyen Toyotát

Szöveges ítélet

2007.szeptember

Nos, nagy mázlival vettük 5 évesen, príma állapotban az autót, az első gazdájától, aki egy vidéki háziorvos. Azóta sem a pesti terep rally-n indul naponta... Azért volt mázli, mert már akkoriban sem találtunk normális állapotút a 4-5 évesek közt, törött, leharcolt volt szinte mind. Maga a gép egy 98-as, magyarországi, sérülésmentes !!!!, 1.6-os, digitklímás, 3 ajtós, sötét gyöngyházkék, vaj szövetkárpitos, igen mutatós példány. Ebben a külső színben csak 2 évig gyártották, a belső meg szerencsére nem plüss, mert azt nem szeretem, kényes, és nem is néz ki olyan jól mint ez, bár erre igazán csak akkor jöttem rá én is, mikor láttam pár másik ilyen vaj belsőset, hirtelen nem tudtam mi olyan furcsa, aztán rájöttem, hogy a plüss. (valahogy engem a régi japán autókra emlékeztet, de a 244-es volvomban is ilyen volt, meg a bársonyfarmerra )

A motorja 8 szelepes, ami pont annyit tud, mint a 16-os, csak pl a bordásszíj csere fele annyiba kerül. Az ereje nekem megfelelő, a nyomatékát is viszonylag hamar leadja, főleg a többi típushoz képest, (pl fiat, opel) de ha létezne a gyakorlatban is 2000-es 115 lovas motorral, (lehetett rendelni, csak olyan drága volt, mint a TDI ) akkor olyat "vettem " volna inkább. Amire én használom, városi mászkálás, meg esetleg évi 1 szer egy hosszabb út, arra tökéletes. ( AKINEK GYENGE, AZ NE AZ AUTÓT SZIDJA, HANEM MAGÁT, HOGY GYENGÉT VETT !!!!!!!!!!!!!! )

2003-ban vettük 86 ezerrel, most 120-nál tart, ami pont az az időszak, mikor kezdenek előjönni a dolgok, ráadásul mint írtam városban lett belerakva a 34 ezerből 30, így fokozott az igénybevétele mindennek. Először a szokásos akblakemelő szerkezet műanyag bigyója tört el mindkét oldalon, (az előző tulajnál is már mindkét oldali egyszer eltört ) akkor még csak mechanikával együtt lehetett kapni 28.000/db áron, így egy haver csinált nekem a műanyag helyett fémből másikat, de ma már állítólag a Porsche Hungáriánál is lehet fémből kapni, és külön csak azokat a izéket, 6.000-ért. (csakhogy felérték ésszel ) Mindenesetre az enyémek azóta is jók, és úgy tippelem, hogy a bontóig bírni fogják.
A következő az indexkar kontakthibás lett, bontottat vettem 4.000-ért, beszerelés sk. ( aki nem ért hozzá, meg se próbálja, mert pl a légzsákot is ki kell venni ! Maga a csere 20 perc, de nagy károkat lehet okozni...)
Aztán nem odafigyelés miatt beállt az egyik hűtőventillátor, ( néha kézzel megpörgeti az ember, érzi ha kezd szorulni) amitől nem a biztosíték égett ki, hanem a foglalata megolvadt, mármint a biztosítéké. A tünet csak annyi volt, hogy a klíma csak menet közben hűtött, ventilátor ( a nagy) bontva 10.000, a biztosíték ház, ami nem a nagy tábla, hanem az akku tetején lévő, és így se perc kicserélni, bontva 5.000 be került. Ja, mostanában a kisebbik ventilátor kezd egy kicsit akadva pörögni, de már egy éve ilyen, megvárom míg behal. Most már van utángyártva is, asszem 20.000-ért.
Kb 100.000-nél elkezdett csúszni néha a kuplung, 10.000-rel később ki is cseréltettem kompletten, gyári minőségűre, az ilyenkor vele járó kinyomócsapággyal, és főtengely szimeringgel együtt, az anyag 60, a munkadíj 20.000-volt. ( olyan puha mint az új !)
A másik majdnem húzós móka az volt, mikor elkezdte himbálni az alapjáratot. Az alapjáratszabályzó motor műanyag fogaskerekei annyira elkoptak, hogy a holtjáték miatt képtelen volt a rendes működésre. Mivel bontva eleve nem lenne egyszerű pont belevalót venni, ráadásul vegyek 20-25.000-ért egy lutrit ? Inkább agyaltam kicsit, mivel az új 100-körül van, arra meg nem volt pénzem... Hatalmas mázlival kaptam "ajándékba" (később dolgoztam egy napot érte) egy hibátlan bontottat, amit azért vettek ki, mert átalakították tempomatosra azt az autót, ami történetesen se nem 1.6-os, se nem VW-volt, ennek megfelelően kívülről nem is hasonlított, de a belseje pont olyannak tűnt mint az enyémé. A hiba csak ott van, hogy ezek elméletben nem szétszerelhetők. Igazából a gyakorlatban sem, de a haverral egy fél nap alatt szétszedtük, és némi forrasztás, majd CO-val odapöttyintés segítségével átcseréltük az egész belsejét, és összeraktuk. A java most jött, mivel várható volt, hogy a belső ellenállási értékek nem lesznek ugyanolyanok... Szóval ha cserélik ezt az alkatrészt, akkor meg kell csinálni egy un. alapbeállítást. Számítógépre rádugják, és kész. -lenne, csakhogy mivel nem belevaló volt, először az egyik fajta program, ami 80-fok alatta nem engedi elvégezni a műveletet, úgy állította be, hogy 1500 volt az alapjárat, és azt is himbálta ! Innen jött egy két hetes szenvedés, amit nem részleteznék, a lényeg annyi, hogy a megoldás a Bosch program volt, az nem kötötte motorhőfokhoz a beállítást ( amit egyébként az autó maga végez el), és némi totózás után a 74 fokon való művelet volt a megfelelő, amivel már minden körülmények között tökéletesen működött. A 2 hetes bénázás, egy amúgy kidobásra ítélt számítógépembe került, ( 10.000 Ft ) úgyhogy marha olcsón megúsztam a dolgot.

Majd tavaly jött az egyetlen hirtelen meghibásodás, elment a töltés. Kényelmesen hazaértem vele, de sajna forgórészt cserélni kellett, ami a csapágyakkal együtt (nem lett volna muszáj kicserélni őket) 32.000-be volt. Ezen kívül csak a vízpumpa lett még valamikor cserélve, de az sem volt még rossz, csak már lógott kissé, és amúgy is csak asszem 7.000-be került, meg a szervizek voltak, fék, olaj, stb.
A két kézifékkötelet kellett még cserélni, mert berohadtak, a jófajta volt engedménnyel 2.000/db meg a szerelés még 1.000. Viszont az érdekes, hogy pl a kipufogója még a gyári, és gyakorlatilag hibátlan állapotú, pedig már 9 éves !
Összességében az autóra vigyázva van, mindent megkap amit kell, + még attól is többet, rendszeresen karban van tartva, évente klímarátöltés, két-három évente fékolaj csere, injektor tisztító évi egyszer, motormosó, stb.

Ja, a váltóban is cseréltettem olajat, és raktak bele + 5.000-ért kerámia adalékot, azóta olyan könnyen jár, hogy rá sem lehet ismerni !!! Ajánlom mindenkinek, aki kényes az ilyenekre. Meg persze a különböző gömbfejek, a váltórudazaton is be lettek zsírozva, és a kulissza is, teflonos zsírral. (van olyan Golf IV, aminek bovdenes a váltója )
Az utolsó klímavizsgálatnál fertőtlenítettem is, egy afféle ködgéppel, fél óráig volt a kocsiban, és még a kárpitokat is fertőtleníti. Ekkor jelezték, hogy klíma, és a vízhűtő közt rengeteg a ganaj.( a madártolltól a szalmaszálig minden volt ott, és legalább 1/3-át eltömítette a hűtőnek ) Szét is szedtem, lökháríró, zárkeret le, klímahűtő kifordít, takarítás, összerakás, 1 óra 15 perc ! Persze szedtem már szét nem egyszer ilyet... -viszont egy franciával, de még egy japánnal sem tudnám megcsinálni ennyi idő alatt. ( és nem tört el semmi ! )

Összegzésül annyi, hogy aki fogékony arra különbségre, ami egy G Astra, és a Golf IV között van, pl konfortérzet, anyagok minősége, stb annak merem ajánlani, mivel bőven megéri azt az árkülönbséget ( kb 5 % ) ami köztük van. Kicsit drágább hozzá némely alkatrész, de tartósabbak is általában. Egyenlőre pénz hiányában nem tervezem a cserét, úgyhogy majd még írok, ha lesz valami.

2008 augusztus 130.000 km

A nyáron ment műszakira, csak a lengőkar szílenteket kellett cserélni, ( még a gyári volt benne ). Mikor hoztam volna el a vizsgaállomásról, észrevettem, hogy a klíma ventillátor nem kapcsol be. Azt hittem megint megszorult, de kiderült, hogy csak a biztosíték foglalat (az akku tetején) lett kontakthibás, és megint kezdett megolvadni. Némi csiszolgatás és spray rendbe tette.

Vettem a váltó kulisszába egy kerek műanyag bigyót 1.000 ft-ért (gyárit) mert kissé kezdett nem újszerű lenni, de most már az. A váltógomb alatti bőr meg kirepedt, abból is kaptam gyári újat kompletten fogantyút bőrrel együtt nettó 7.000-ért. (áfa nélkül vettem) Szerintem piti pénz érte. A kormány 116.000+áfa, annak marad a bőrözés, mert sajna a tetejét kisütötte a nap.
Szétszedtem a kesztyűtartó fedelet is, mert a nyitó kallantyú egyik tengelye kicsúszott. (típushiba) A két oldala össze van ragasztva, azt kellett szétfeszegetni, nem gondoltam volna, hogy megússza, de nem tört szét. Összeragasztottam, és jó is lett.

Hibalista

- Hűtő ventilátor+biztosíték ház, (bontva 10+5 ezer)
- indexkar (bontva 4 ezer)
- Ablakemelő B+J jav. 10-10 ezer
- Vízpumpa, asszem 7 ezer
- Kuplung szerkezet, +csapágy, +főtengely szimering, anyag+mk díj 60+20 ezer
- Generátor forgórész, +csapágyak 32 ezer
- Alapjárat állító motor (mázlival 10 ezer)
- Lengőkar szílent
-

Ide hordtam szervizbe

Huszti Bosch Car Service Szeged, Makai út 112.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Haver+én

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1998
Kényelem (9) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 86000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 44000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? swift 1.3,előtte szivar audi,tipó... Következő autója? mellé egy swift lett, utána ???
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 1997 (2004 - 2007)

További ítéletek (353 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)