Abgas werkstatt!!!
Szöveges ítélet
Jók: els?re szép autó volt, meg új, egy 15 éves II-es 1.6-osból átülni baromi jó volt els?re... Aztán megállt a tudomány. Az els? örömúton (kb. 8 km óraállásnál) elkezdett ciceregni valami a jobb ajtóban. Ez volt az els? pofon.
Fojtószelep - közölték típushiba... szóval közel van a fojtószelep és a kartergáz összekormozza, ez becsapja a vezérl?elektronikát és össze-vissza jár t?le a motor. Meg néha fogja magát és egyszer?en csak leáll. Akármikor. Ja, egyszer csak indulna az ember oszt elkezd _németül_ írni ilyeneket, hogy abgas werkstatt! Azért emlékszem ilyen élesen, mert fel kellett hívnom a fennvaló háta mögülr?l a németül ért? barátomat, hogy miazistennyila van?! Szerintem gyakorolni kell még a németeknek (VW mindenképpen) az motor-gyártást!
Sokat fogyasztott viszont nem ment (150 fölött picike dinamika maradt benne, ha taposta az ember akkor üvöltött, meg fogyasztott (14-16 liter/100), de menni, azt nem. Németországot megjárni kín egy ilyennel. Meger?sítem, ez olyan 105 lóer?, hogy a kett?vel el?tte Golf 75 lóereje több volt. Komolyan. Érzetre. Tudom, hogy nehezebb a kasztni, de akkor is *ar érzés volt menni akarni vele.
Méretre sz?k mindenhol, kivéve elöl. Szó szerint az a "titán" méret - titán tudtok kezdeni vele valamit.
A biztosítása méregdrága, annyit fizettem, minha egy luxus*rvát tartottam volna. Nem vagyok már tinédzser, és mindhiába vigyáztam magamra és másokra 15 éven keresztül, 300.000-nél több volt évente a kötelez? és CASCO együtt. Ez mára csökkent ugyan, de nyugodtan lehet összeadni ma is, hogy mibe kerül egy ilyen dög.
Aztán úgy döntöttm, hogy eladom. Csókoltatom az összes VW keresked?t - üzenem itt mindenkinek, hogy az értéktartása nagyon szar ezeknek az autóknak.
http://www.subaru.hu/topics/050224halado.htm - lehet nézel?dni és betömni a keresked?k (márka f?leg) beszél?szervét.
Mindenesetre, t?lem a márkakeresked? vásárolta vissza az autót 30%-al olcsóbban, forintosítva: 1.950.000 -be került 44.000 km autózás, azaz 44 Ft/km volt az értékcsökkenésb?l adódó költség. Majdnem elfelejtettem. Az autót a szabdpiacon nem tudtam eladni, mert 303 mikron volt a festékvastagság a tetején, jobb oldalon, hátul. A márkakeresked? álláspontja szerint ez OK, még be is vizsgálták. A vev?k meg kivétel nélkül azt mondták: ügyes trükk, ilyennel még nem találkoztak.
Gondolom az a szerencsétlen err?l semmit sem tud, aki megvette, már másnap eladták, hogy leadtam.
Tehetetlen az ember, egy profi autót szerettem volna, ami jól megy, kényelmes és biztonságos. Kerül, amibe kerül. Becsapott az el?z? "veterán", a 15 évvel kés?bbi kiadás csak szép, semmi más.
Tanulság: ha rajtam múlik, olyan autóért, amihez a gyártás során németek hozzányúltak, pénzt nem adok. Mach, dass du fortkommst VW!
Hibalista
- fojtószelepvezérlés többször
- központi zár
Ide hordtam szervizbe
Óbudai Autójavító
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 44000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Golf II. 1,6 | Következő autója? | Honda Jazz |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.9/10) |
