A megbízható társ
Szöveges ítélet
Sziasztok,
az autó a 101 lóerős -74 kW- PD TDI kombi, már EURO4-es motorral, AXR kód, nincs részecskeszűrő. Ez az egyik legjobb VW motor véleményem és a tapasztalatom szerint.
Németországból hoztam be 4 évesen, céges autó volt, törésmentes, jó állapot, valós szervizkönyv. 4 évesen 157e km volt benne, és most 12 évesen 315 ezer, mikor sajnos belémjött egy szabálytalankodó, és totálkárosra törte.
Fogyasztás 4,7-5,7 liter, város/közút vegyesen 5,2.
A motorja volt a legjobb, nagyon megbízható és igénytelen, csak Bosch PD elemekkel szerelték ezeket a Golfokat, amikkel semmi gond nincs, ráadásul nem gond az sem ha gyengébb minőségű a gázolaj.
315 000 kilóméterig gyakorlatilag alig kellett költeni rá, csak azokat, amiket listáztam.
A motorja érintetlen volt, sem a turbó, sem a PD elemmel nem volt semmi gond, amiktől mindenki tart, futóművön egy gumiharangot kellett csak cserélni egyszer. Még a komplett kipufogó rendszere is eredeti volt, szinte csak kopó dolgok lettek cserélve. A beltérben csak a kormányon és a váltószoknyán látszott kopás, minden más tökéletes állapotban maradt a 12 év alatt.
Kopó/fogyó dolgok voltak féktárcsák, betétek, akku, kuplung és kéttömegű lendkerék is, ez utóbbi volt az egyetlen drága tétel, ami 250e km-t bírt ki.
Most is diesel-em van, más márka, erősebb, de nem olyan kellemes a karaktere, mint ennek a motornak volt, nem olyan jó a váltója, illetve jóval többet fogyaszt.
A Golf megszolgálta az árát, és nagyon jó érzéssel gondolunk vissza rá, kellemes és megbízható társ volt.
Hibalista
- 221e km: az autó 6 éves. Generátor szabadonfutó csapágy csere (10e Ft). - 223e km: bal első kerékcsapágy csere (15e Ft) - 270e km: jobb első kerékcsapágy csere (15e Ft) - 280e km: a motortér-utastér közti falon átmenő kábelköteg tömítése beázott. Nem is hallottam még ilyenről. Magam javítottam. Kormány felső karima nagyon kopik, ezen a bőrözés segített. Egy turbócső tömítés elengedett, ezt szerviz orvosolta párezerből. - 284e km: féltengely gumiharang - apró tétel - 287e km: féklámpa kapcsoló (2500 Ft). Műszerfalon jelezte a hibát. - 290e km: hátsó váltótartó bak csere (7e Ft). Nem okozott problémát, de inkább cseréltük.
Ide hordtam szervizbe
helyi szerelő, vagy magam
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 157000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 158000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Astra F benzin | Következő autója? | Ford diesel |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |
