A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (1997-2007)

Golf 1,4 Variant 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A Golf "GOLF" lett volna, ha ...

Szöveges ítélet

Céges autó volt, nagy reményekkel ültem át egy diesel Feliciából amiben a VW motor és hajtáslánc teljesen problémamentes volt. Nagy, csendes autó, minőségi utastér, éspersze ez egy igazi Volkswagen.
Kívülről: kombi, úgyhogy nem szép. Az ötajtós inkább, de a Golfokat nem a szépségükért veszik az emberek. A fehér szín szépen kiemelte a koszt. Jobb eleje sérült volt, a javításkor márkaszervíz nem igazán találta meg a megfelelő színt, hiszen a fehér bonyolult (szerintem egy ovodás temperából jobbat kever). A karosszéria masszív, erős volt.
Belülről: az utastér elegáns, tartós, kiemelkedően csendes. Sok az ötletes megoldás, például a tükör feletti harmadik napellenző, vagy a használható pohártartó, ami után a többi autó pohártartója csak gyenge próbálkozásnak tűnik. A rádió ahhoz képest, hogy alap, jó. A teljes utastér még 190ezer km-nél is zörgés és nyöszörgésmentes volt!
A motor: 1.4 16V maximum Poloba való, nem Golfba. Egy ilyen motortól az ember elvárt volna 90-100LE-t, és kicsivel több nyomatékot, akkor talán, de így igazi kínlódás volt. Fogyasztása átlagos; 6-8 liter/100km, olajfogyasztása 0 liter/1000km még 190ezer km-nél is. Pöccre indult minden hőmérsékleten, minden körülmények között (kivéve egyszer, csak hosszas indítózás után). Ha nem lettek volna olajproblémák, megbízhatónak nevezném.
Olajproblémák: Pécsre mentem, a kanyargós emelkedő tetején felvillágított az olajvisszajelző. Első kútra be, olaj ellenőriz: ok, újraindít, jelzés megszűnt. Ezek után rendszeresen előjött ez a jelenség (kb. 1000km-ként, friss olajjal ritkábban), késöbb már sík úton is, az ötödik eset után már meg sem néztem az olajszintet hiszen sosem ette. A szervíz nem tudott mit kezdeni a problémával úgyhogy így használtam az autót (gondolván legyen ez a legnagyobb problémája). Az eset után kb. két évvel (30-40 újraindítás) egy hideg téli reggel a városban ismét bejött a jelzés, nem baj első lámpánál újraindít, majd 100m-re újrajött, majd megint, majd az újraindítás sem segítet, majd megszűnt a motorerő, aztán a motor is leállt. Valami olajcső fagyott szét ami a motorra jellemző típushiba, de nem tett jót a motornak az ez alatti erőltetés amit nem tettem volna meg, ha nincsenek a korábbi kamuhibák.
A váltó: pontos, jó kiosztású, a kuplung kellemes, bár nagyobb araszolós dugókban valamiért hamarabb elfáradt az ember bal lába. A váltó kettesével volt probléma amikor a kocsit átvettem, javíttatás után nem sokkal eldobta a váltó az olaját, javarészt valahogy a kuplung felé, úgyhogy kocsi vissza a szervízbe. A váltóval az eset utáni 140ezer km-ben nem volt több probléma.
Futómű: sokan szidták pedig szerintem egy ilyen autóra Magyarországon pont ilyen kell. Talán egyetlen hátránya, hogy kanyarban takonyszerűen viselkedik, de szétverhetetlen volt, átlag kátyú neki nem ellenfél, jó csillapít és minden tempónál kiválló úttartása volt (160-nál mintha mágnesvasút lenne). A fék is jó volt. A gumi Michelin Energy, illett az autóhoz.
Egyéb: A világítás hatásos volt, a lámpák vonzották a köveket (jobb mintha a szélvédő kapta volna). Ha a kocsit távirányítóról nyitjuk, de x időn belül nem érzékel ajtónyitást a kocsi visszazár, ha az ajtónyitás érzékelő bedöglik (típushiba)az ember akár a kocsikulcsot is bezárhatja, és akkor vagy veheti elő a pótkulcsot, vagy ha az nincs kéznél akkor a féltéglát. Bosszantó volt, és igazából egy teljesen felesleges opció miatt. Egyszer rászorult a jobb hátsó kerék, hosszas püfölés után sikerült csak leszerelni.
Eladáskor 190ezer km-t mutatott az óra, ennek ellenére kívül-belül az autón ennek szinte semmi nyoma sem volt.
Összességében ez egy nagyon jó alapokra épülő átgondolt autó volt, egy bele nem illően gyenge motorral. A problémákat a gyár ostoba spórolásai (általában apró olcsóbb alkatrészek mentek benne tönkre), és a hanyag és hozzá nem értő szervíz okozta.

Hibalista

- Olajérzékelési hiba (sosem tudták orvosolni)
- Ingadozó alapjárat, lefulladó motor (kiújuló)
- Kettes szinkron elszált, rossz javítás miatt tönkrement a kuplung
- Olajrendszerben valami csúnyán szétfagyott (típushiba)
- Sok bosszantó apróság

Ide hordtam szervizbe

Porsche M5

Értékelése: 6

Másik szerelő értékelése

Porsche Buda (Szerémi út)

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2000
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 40000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 150000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Felicia 1,9D Következő autója? Focus 1,6D
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 1997 (2004 - 2007)

További ítéletek (353 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)