VR6 - Királyság a királyoknak
Szöveges ítélet
Szóval: az első autóm volt, és nagyon imádtam az első perctől kezdve az utolsóig!!! Sajnos kényszerből kellett eladjam, mert munkanélküliként költöztem fel Pest belvárosába, ahol se parkolni nem lehet, se közlekedni, főleg nem egy majd 3000 köbcis verdával, ha kajára se nagyon van pénze az embernek...:)
Olvasgattam párat a többi ítéletből, meg pár beszámolót a neten és egy-két beíráson eléggé megdöbbentem!!! Én például sose tudtam olyan nagy (15-16 literes) fogyasztást kihozni belőle, amiket írogatnak, illetve biztos ki lehet, ha csak 1-es, 2-esbe huzatod padlógázzal egész nap!!! egyébként, mivel erős a motor és kicsi a kaszni, nagyon barátságos fogyasztással tudtam használni! 100-110-120-as tempóval Bcs-Balaton (350 km) 8 liter klímával (digit klímám volt, ment télen nyáron 21-22 fokon)! Városba télen 10, nyáron 9 lityi, ha lőttem neki, persze el lehettet érni a 12-13 litert,de ahhoz azért tényleg taposni kellett!! Én egyébként Békéscsabán használtam. Amikor vettem, 11,5 L/100 km-t mutatott a computer 3500 km-re Pesten, sportos (az ex-tulaj elmondása szerint) vezetés mellett! az érdekes, hogy Tatabánya Budapest autópályán végig 180-220 között 12,5 litert mutatott átlagra a computer...sztem összességében nem sok egy ekkora motortól...mert hát nem nagyon van olyan benzines autó, ami városba 7-8 liter alatt eszik LENDÜLETES!! vezetés mellett, ez plus 2-3 liter, nagy kaland...az élmény többet is megérne...(anyám 1.2 Sporting Puntoja a városba megeszi a 7-8-at mindenféle sportosság nélkül, csörög-csattog, a motor pörög, mintha ki akarna szakadni a helyéről, ennek ellenére nem megy semmit, szóval egy nagy szar!)
Minden extra benne volt, ami kell (tükör fűtés, digit klíma, elektromos ablak mindenhol, elektromos tükör, szervó, légzsák 2 db, ABS, kipörgésgátló(szerűség), 6 CD táras Alpine hifi, stb.), kényelmes volt, egybe volt...akkor még tudtak autót gyártani, mert nem arra tervezték, hogy 3 év után lecseréld! Kíváncsi lennék faterom Fokus-ára, hogy milyen állapotba lesz 15 évesen!!! Hát fogadnék rá, hogy nem olyanba, mint az én VR6-osom volt... :) Összefoglalva mindig azt hangoztattam és hangoztatom, hogy ha mindig olyan autóm lesz, aminek ilyen menettulajdonságai vannak, ennyi extrával van felszerelve, ennyibe kerül (én 860000 Ft-ért vettem), és ennyire megbízható, akkor örökre boldog leszek!!! Arról ugye nem is beszélve, hogy hány emberkének fagyasztottam az arcára a mosolyt, mikor 200-nál levillogtam pár audit meg a mercedest az autópályákon!!! :) Hála az előző tulajnak, le volt szedve az összes VR6 felirat (csak a hátsó ajtókba volt benne a díszlécbe), így még lopakodóbb voltam vele!!! :) Pont ezért szerettem!!! A sok gizda a 19-es felnijével meg az 1.6-os Remus-dobos "agyonmélyládázott" díszbuzi kocsijával...hahaha...hát igen...a hat henger a lényeg gyerekek, attól megy a paripa, nem a ledektől, a DVD lejátszótól meg a hangos zenétől!! :):):) Egyszóval igazi társ volt a mindennapokban...így visszaemlékezve talán szerelmes is voltam a kocsimba... :) Csak műértőknek ajánlom, mert ennek a típusnak lelke van, és aki nem vágja, hogy hogy kell vele bánni, és hogy mi a lényege egy ilyen autónak, az inkább maradjon a kommerszebb modelleknél...némi vezetési tapasztalat nem árt, hogy kordába tartsuk azt a 175 lóerőt...
Anno beszéltem pár VR6 tulajjal, mindenki csak jókat mondott erről a típusról, mindannyian szerették, dícsérték! És volt olyan is, hogy "golfőrültek" megállítottak az utcán, hogy nyissam fel a motorháztetőt, mert meg akarják nézni a DOHC-t!! :):):):) kb leborultak a kocsi előtt kelet felé és úgy imádkoztak... :):):) természetesen én is csatlakoztam hozzájuk!! :):) Megérdemelte, megszolgálta a tiszteletet...ámen...:)
Hibalista
- Nagyon meg voltam elégedve a megbízhatóságával, csak kopó alkatrészek szálltak el rajta, de ezen nincs mit csodálkozni egy 13 éves autónál (amikor vettem annyi volt)...szóval először eltört a váltónál valami kis műanyag bizbasz, kb 5000 Ft volt munkadíjjal...aztán új aksi kellett bele, az elektromos ablakemelőkből több is elromlott, talán egyet nem kellett javítani a 4-ből. A legnagyobb kiadásom egy hűtő cső kijukadása volt, csak a nem is eredeti csőelágazás 30000 Ft volt. egyébként csak általános szervízkiadások voltak: fékcsere, olajcsere, olajszűrő, stb. illetve a váltójával volt baj, azt már a köv. tulaj intézte, nem tudom mennyibe került. Érdemes 10000 km-enként olajat cserélni, mert így nekem mindig gyönyörűen járt a 6 henger. Sose hagyott cserben, nagyon szerettem!!!!
Ide hordtam szervizbe
Egy nagyon korrekt szakihoz jártam vele, olcsón és jól dolgozott, a szakszervízekben csak egy dolog a biztos, hogy nem értenek hozzá lószart se, és tetű drágán dolgoznak...
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 190000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
