Unalom, megbízhatóság, alacsony költségek
Szöveges ítélet
Ez az ötödik 1781kcm-s 8 szelepes motorral szerelt V.A.G. autó, amivel járok. Volt közöttük karburátoros VW Santana is. A Santanát egyszer a f?nököm kölcsönadta egy 6 tagú társaságnak, akik néhány mázsa kézipoggyásszal t?gáz neo-román stílusban járták meg ´Pestet 8 literes átlaggal. Ezzel a sokatszenvedett Golf GT-vel 400 kiló pakk mellett a 4-esen ahogy lehetett, a pályán 150-nel +Budapest 6,2-es átlag jött ki. Olvasom a (pesti) márkatársak jegyzéseit 10 literes fogyasztási átlagokról. Nekem ´Pestben se jön ki 7,5 fölötti fogyasztás. Fogalmam sincsen, mit kell tenni ezzel a motorral, hogy 8 liter fölött egyen. Valószín?, hogy a kihagyott olajcserék miatti sárkátrányos motorbels? meg 80000 km-es csonkigégett gyertyák és vályogvetésre alkalmas sosecserélt légsz?r? kell hozzá. Öregapó stílusban 5 literrel elmegy. Nem lámpabajnok -akármelyik cuzzúki lenyomja. Igaz, 120 fölött a pályán elég czombos már. Túra autó. Lámpázáshoz, tirgumures-bukaresthez Honda CRX-et vagy Suzuki Ignis-t kell venni. Szerintem. Dögunalmas autó. Semmi esemény, csak megy és kész. Némi izgalmat okozhat magyarországi el?red?l? (1,4-1,6) benzines motorok váltója, mert a szinkrongy?r?k nem bírják a kiszmotojjal veszem, de hajtommintállat-túlpörgetem magyarosz sztíluszt. Olvasom a márkatársakat: szidják a lassú 1,4-es motorokat. Pl Golf Variantban. 2,0-es benzines Golf Variantot kell venni, az ugyanannyit fogyaszt, mint az 1,4-es. Meg szapulják az alap szívódízelt, ami Németországban t?gáz[165km/h] kijár észrevétlenül egy tank gázolajat 5,2 literes fogyasztással. Hát... Suzukit kell venni meg Fiat Paleo Weekendet 1,3-as, 1,2 16v-s motorral, nullabefizetéssel 120 havi részletre, oszt t?zz! Aki szeret izgulni, vegyen 1,6 16v-s Suzuki Sedant, az aztán megy!
Ha egyszer jól összetörték, zörögnek a m?anyagok. További hátránya, hogy a tulaj jelent?sebb ütközés után is életben marad benne, nem a t?zoltóknak kell kivágni az A oszlop közül a C oszlopot, és még javítható marad a karosszéria. A GT- és GTi-k közöt alig találni töretlen autót. A m?anyagok és a kárpit eléggé strapabíró, a látható kopások 250000 km futás fölött jelentkeznek. Az alkatrészek olcsóak, a kíniak mindent gyártanak hozzá, kompatíbilis GT lámpa 10500Ft. Kínaisárvéd? 4500. Kínai negyed-hátsóoldala 23000. Kínailökhárító alapozva 13000. Az alapautók üléseinek nincsen oldaltartása -minek, ha úgyse mennek. A sportülés meg széjelbarmolódik az els?tulaj fenekét?l csüszöl?dvén. A hátsó rugók gyengék, és 150%-os terhelés mellett tovább gyengülnek. A karosszéria f?tartóelemei, nyúlványai komolyabb ütközés vagy bukfenc után is épek. A légzsák enyhe puffanás után is elnyílik. Ha valaki nem fapados Golfot akar, vegyen 1,8-as GL-t vagy GT-t, ezek nálunk olcsóbbak, mint a fapados fehérüveges alap CL-ek. Az enyémben még késleltetett kikapcsolású bels? világítás is van. Az átírási ktg-t meg a magasabb biztosítást kispórolja a váltó. Olajsz?ró 1000 Ft körül, 1974-t?l 2000ig minden kisebb(0,89-2,0) benzines VW-Audi motorhoz (+ Trabant 1,1-Wartburg 1,3)egyfajta sz?r?, bárhol kapni, nem kell görcsölni rajta. Vezérm?szíjat nem tépi -efféle izgalmakhoz Astra F-G 1,4 16v-t ajánlok. Típushiba a szelepfedéltömítés. A szervízmetódus szerint minden szelepfedéllevétel (60000km) -után cserélni kéne. 1000-ért vettem kínai parafát: ez is megteszi 30000 km-re. 4000 a gumitömítés. Hárompólusú gyertyasor 3000-6000 Ft-megspórolja a benzinen. Légsz?r? drága: 2400 Ft 30000 km-ként. GT komplet e-h fékszett 30000 Ft. Hátsó csapágygarnitúra 6600. Amit ez a motor nagyon bír, a f?z?cskézés (h?t?motor-kapcsoló-érzékel?-gomba 2500Ft, h?t?sapka, kínai 1700) vagy a fölöslegesen adagolt "h?t?tömít? folyadék" kinyírja a h?t?sapkát. A meszes csapvíz megeszi a csatlakozásoknál az alumíniumot, meg amivel csak reakcióba lép, mindent -vízszivárgás. 5 liter desztiláltvíz párszáz Ft.
Hibalista
- (A vásárlásom el?tt kevéssel kuplungcsere -nyomólapfelszabályozás nélkül mineka´-típusú "szerel?nél")
- Ajtókontakt kapcsoló, H?t?cs? föls? becsatlakozó [gyárineve: "perem"] gyári 4000Ft. Sportüléshez formázott üléshuzat (magyar maszek) 20000.
Ide hordtam szervizbe
Nincsen itt az alf?d közepén egy szerel?, a j-nk-szolnok megyei márkaszervízr?l szakmai vicceket mesélnek, stílusuk fusni-fusi drágapé´zért...
magamat meg nem dícsérem
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 264000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Polo | Következő autója? | 1,8i [8v] VW Passat vagy Golf Variant |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
