A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (1991-1999)

Golf 1.9 GT TDI Variant 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Tökéletes első autóm volt

Szöveges ítélet

Első autóm volt 22 évesen vásároltam egy fehérvári kereskedésben. Egy drágább V40-est mentünk megnézni, amikor teljesen véletlenül megtaláltuk a traktort. 1 napja vitték be, első ránézésre rengeteg km-el (312ezer) de beindítottuk, hangosan de szépen járt, klíma ABS légzsákok fedélzeti comp, elektromos ablakok, fűthető elektromos tükrök, újrabőrözött kormány, váltó és kézifék, tetősín, kombi, GT ülések és nekem nagyon tetsző zöld metál fényezés sötétített üvegekkel. Azt se tudtam hogy eszik vagy isszák a TDI-t akkor még, de hamar beleástam magam a történelembe és azóta is bujom a fórumokat, stb. Igazából első érzésre tudtam hogy ezt elvisszük.
A motor a legendás 1z kód, 90 LE, 200 Nm megspékelve egy ASD váltóval ami 90-nél 2000-et, 140-nél 3000-et forgatta a főtengelyt.
A hazaút is isteni volt (90km), minden jól kezdődött és mivel jóval olcsóbban szereztem mint amennyi pénzt szántam kocsira így nem sajnáltam költeni rá.
Később kiderült hogy nincs középső dob rajta (amiért 110-nél búg a gép), és a turbo sem gyári már (a tuningos ismerőseim szerint egy kicsit nagyobb), de ezzel nem foglalkoztam a továbbiakban, én nem szándékoztam tovább tuningolni, érzésre jól ment és nem füstölt a többi nem érdekelt. Az MFA rendre 0.5-0.7 literrel kevesebbet írt a fogyasztásra mint a benzinkúton számolt eredmény, de a kijelzőn általában szereplő 4.3-5.3 közötti értékek így is mosolyt csaltak az arcomra.
November legvégén vásároltam, így egyből új téligumikat kapott, tavasszal pedig újonnan kapott egy 15-ös Momo Strike felnigarnitúrát Kumho nyárigumikkal. Az eladásig ezek a kerekek szolgáltak rajta, semmi probléma nem volt velük soha. Kapott a tetősínre keresztlécet és biciklitartókat is. A vonóhorgot és a hátsó fékdobokat lefestettem feketére, az első ablakon lévő sötétítéseket egy rendőri bírságolás után magam távolítottam el, a többi helyen maradhatott.
Az élet egy elég érdekes dolgot produkált, teljesen véletlenül megismertem a kocsi 2-vel előttem lévő gazdáját, aki sok sok év után megnézhette újra a régi golfját (most 4-es PD-je van ugyanilyen zöld kombi). A kocsit elsősorban napi közlekedésre, munkára használtam, hétvégente túrázni jártunk vele. A Magas-Tátrától az Alpokig megbízhatóan szállította a bringákat, sátrakat sokszor tetőig pakolva 5 személlyel nyáron klímával a szerpentinen is. Soha nem fordult meg bennem hogy ez most bárhol otthagyna minket. Hangos volt, rezgett, kicsit büdös, de soha nem érezted rajta hogy megállna, vagy hogy húzná a belét, fáradna, stb.
Költeni azért elég sokat kellett rá (amit igazából nem sajnáltam):
Kilyukadt a hűtő (szerencsére hazai pályán), klímafelújítás (új hűtő, csövek), futómű felújítás, önindító, generátor felújítás, ABS jeladó, légtömegmérő, turbócső stb. Karbantartás kereken 10ezer km-ként kapott, olajat, vizet sosem fogyasztott. A legjobban az elektromos ablakok idegesítettek, azoknál egy kör felújítással sem sikerült elérni azt hogy egy teljes tavaszt megbízhatóan működjenek. (csak miután egy teljesen új gyári szettet kapott a bal eleje 60ezerért) A többször elromló központi zárat fillérekért lehet szerelni, a tetőkárpit pedig nálam csak hólyagosodni kezdett, a bontókban már hiánycikk.
A kocsi leggyengébb pontja talán a fék, ami szerintem alulméretezett. A hátul dobfékes verzióról beszélünk. Osztrák szerpentineken üresen és nagyon óvatosan motorfékezve (tehát nem bénázva) is sikerülhet szétfüstölni. Nekem majdnem megvolt. A 4 tárcsa sokkal jobb lenne bele. Plusz a fűtés télen, de ez minden TDI velejárója. A többi tartalommal totálisan elégedett vagyok/voltam. Kényelmes, hatalmas csomagtartóval (roló megvolt nálam, bontóban hiánycikk ez is). Bárkinek ajánlanám a KARBANTARTOTT 3as Golf TDI-ket első autónak, akár mindennapos munkábajáró-utazó autónak is. A rozsda és a hanyag tulajdonos a nagy ellenfél, és legyen tekerős az ablak. (az elektromos tetőablakról nem is beszélve, bontókban hiánycikk már az is :)) Az autóra jellemző hogy csak néhány dologban volt gyenge minőségű, de az minden egyes példányon érződik, így a bontóban egymás hegyén állnak a komplett 3as golfok központi zár, tetőkárpit, elektromos ablakok nélkül. :)
Az autót teljesen felújítva (csak a lakatolás volt 100e Ft és gyönyörű lett), 1 hetes műszakival, 8 kerékkel és tetőcsomagtartóval, az órájában 375ezer km-el adtam át a 2-vel előttem lévő régi tulajdonos öccsének (hónapokkal az eladás előtt "legfoglalta" a gépet), aki boldogan használja azóta is (vele együtt túrázok, így a kocsit sem vesztettem szem elől).
Egy sokkal sokkal unalmasabb és egyhangúbb, de csendesebb, és műszakilag egy másik kort képviselő utódja lett egy 2006os Caddy PDTDI személyében de ez már egy másik sztori lesz.
A golfnál jobb első kocsim nem is lehetett volna és ez egy korrekt végszó az együtt töltött 63ezer km emlékére.

Hibalista

- Tipikus G3 betegségek: - -komfortelektronikás ablakok (sok pénzt felemésztett a javítása is, de a legegyszerűbb ha kompletten gyárit cserélsz ami kb. 60e Ft. ajtónként) - -levegős központi zár (egyszerű és olcsó javítás, idegesítő hiba) - -rozsda és kasztnimunkák(eladás és műszaki előtt rengeteg pénzért de gyönyörű lett) - -tetőkárpit (még csak hólyagosodott) - A többi korból futásból és kopásból adódik: - -ajtónyitás érzékelő, önindító, generátor, főtengely ékszíjtárcsa, légtömegmérő, futóműfelújítás, hűtőcsere, klíma felújítás, szívócsőcsere, lámpacsere, elfáradó világításfoglalatok, stb.

Ide hordtam szervizbe

Maszek szerelő, a családfa és a cég is ide hordja évek óta a kocsikat, megbízhatóak és jól dolgoznak.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1996
Kényelem (8) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 312000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 63000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója? Caddy 2kn 1.9 PDTDI
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 1991 (1991 - 1997)

További ítéletek (288 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)