Tisztes öregkor
Szöveges ítélet
Életem első autója. Eredetileg Olaszországból származik 2003-ban helyezték Magyarországon forgalomba. 5 évet Szegeden egy angol tanárnőnél töltött majd másik 5 évet Eleken, 4 és fél évet pedig nálam.
Felszereltség: központi zár, riasztó, elektromos ablak, napfénytető, klíma, vonóhorog, körpanoráma és kormányról vezérelhető első kerekek.
Szóval ez egy öreg autó. Mindig van mit rajta cserélni. Olcsón van hozzá minden, de a hozzá kapható alkatrészek (márkásak is) minősége csapnivaló.
Minden gondja-baja a korából adódik. Rohadó első sárvédő, rügyező hátsó szélvédő, leeső tetőkárpit. Külön meg kell említenem a kárpitozást. 22-24 éves korában elkezdenek a kárpitok és a műszerfal anyaga kiszáradni és maguktól eltöredeznek ezért elég zajos lesz a kocsi. Menet közben lehet hallani 1-1 erőteljesebb pattanás hangot, na olyankor törik. 2-es Golf tulajok biztos ismerik a jelenséget.
Mindent összevetve egy jó kis autó, súlya mellé tökéletes a 90 ló. Sok szép emlékem fűződik hozzá, meg pár kellemetlen. A jók rám tartoznak, de pár rosszat megosztok.
Időszakos rángatás és alapjárat ingadozás amit egy egyszerű injektor talp csere megoldott. A generátor gerjesztő vezetéke elszakadt és ezért 1x az út szélén hagyott. Ekkor akkut kellett cserélni és csak az új lemerülésekor derült ki, hogy szakadt a vezeték. Elektromos ablak hiba, ami csak egy kicsúszott csatlakozó okozott. A központi zár vákuumrendszere valahol eresztett és reggelre felpattantak a zárak. Hidegben berezonált a fűtés ventilátora, de kis melegedés után elhallgatott.
A dönthető első ülés háttámasza eltört, bontóban csak 5 ajtóshoz van ülés. Test pont hibák, zárlatok, szakadások stb.
Hibalista
- 2013-ban felnik kigörgőzve és új nyári gumik. - 2014-ben új aksi és generátor felújítás, első futómű szilent cserék - Hűtő ventilátor csapágy javítása miatt leengedésre került a klimagáz :(, értelmetlenül sokat kell miatta bontani. - 2015 lambda szonda csere valamint új középdobot és végdobot kapott, új ajtó érzékelők - 2016 motortartó bakok cseréje, kipufogó flexi cső csere, tetőkárpit visszaragasztása. Hátsó futómű felújítás keretében fékcsere, szilentek cseréje, új porvédők, új rugótányérok. Új gyertya szett. Vízpumpa és vezérlés csere. - Bal első kormány összekötő gömbfej csere. Karosszériás munkák. - 2017 Egy kifordult vezérmű tengely szimering miatt folyt az olaj, aminek a vége újabb vezérlés csere lett. Új toronycsapágyak. - Eddig szép, de a bal hátsó híd szilent megint elszakadt, a bal első lengőkar gömbtámasza cserés, valamint ezen az oldalon a külsö féltengely gumiharang kezd kiszakadni. Tipikus golf betegség miszerint a fűtésbox terelőlapjáról lemálik a szivacs és kevert levegőt fúj.
Ide hordtam szervizbe
Ismerős
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Másik ismerős
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 163000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Octavia 20V Turbo |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.1/10) |
