Szivatós szerelem
Szöveges ítélet
Hát összességében szerettem sőt eleinte imádtam ,mert mindig is egy fekete 3-as Golfra vágytam. Drágán vettem de GL felszereltsége miatt minden kényelmet megadott.Borzasztó takarékos volt.Egyszer elmentem vele 1200 km-t teli tankkal(hosszútávon).Sztem már csak a csőben lehetett némi üa.Minden elektromos volt benne és kombi volta miatt nagyon kényelmes volt nekem is és a családnak is.
A motorkihagyás(alapjárton is néha) borzalmasan idegesített és ebben se tudott senki segíteni.Valami elektromos hiba lehetett de amikor alapjáraton mozgattam a csatlakozókat a hiba megjelenése után rögtön képtelen voltam mesterségesen előidézni ezt a kihagyást.3 évig szivatott.Aztán eltünt.
Ami miatt szinte megutáltam,hogy bejött ez az erőátviteli hiba
ami csak egyre erősödött.Vevőmnek el is mondtam remélem nagyobb sikere lesz a javításban.Csak erre a hibára költöttem kb 100 ezret mégsem lett jó.
Más gondom nem volt vele 4 évig.Ha ez a rázkódás dolog nem lett volna akkor nem adtam volna el ,mert még 12 évesen is gyönyörű volt.
Előző ll diesel golfommal 5 év alatt semmi probléma nemvolt(Szó szerint!)
Hibalista
- Fényszóró állító műanyag elemek(mert még nem uv védett)
- Fékbetét ,fsz izzó csere 1*(4 év alatt)
- Első teleszkópok.Első,hátsó sárvédők enyhe korrodációja.
- kuplungtárcsában eltört egy rugó(csere)
- Bal hátsó motoros ablakemelő elromlott(bowden műanyag vezetőorsó elkopott)
- Tetőablak motorja hátratoláskor akadozott,szorult(hiába zsíroztam)
- Rabszódikusan előjövő ismeretlen motorkihagyás az első 20-30ezer km-ben.A vásárlást követően sokáig nem jelentkezett.
- Eladás előtt kb 5-10 ezer km-rel megszűnt.(soha nem tudom meg mi lehetett az.)
- Fő hiba ami miatt eladtam :4.5. sebességben 1500-1900-as fordulatszámon ismeretlen rezonancia a kuplung(váltó)felől ami az egész kocsiszekrényt berázta.
- Kuplungtárcsa+szerkezet csere.
Ide hordtam szervizbe
1.számú szerelő megferrodolozta a kuplungtárcsát anno amit én kértem azonban nem vette észre a rugótörést ami erősen indokolta volna annak cseréjét(én is hibás vaoltam de ő meg nem mondta)
Ezért ez a rugó zörgött vagy 2 évig (de nem mindig)
Mindenki, minden okos szerelő azt mondta hogy ez csak nyelestengely csapágy probléma lehet.
Kb fél éve viszont elkezdett rángatni,rezonálni a kaszni 5.ben
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
2.számú szerelő kicserélte a törött rugós k.tárcsát és megszünt a zörgés.király!Ő viszont azt mondta hogy a k.szerkezet jó. Összerakta viszont a kezdődő rezonancia nem enyhült,sőt tovább erősödött.
Mostmár műszaki ember lévén én magam ill.a.sz.barátom szedtük szét hátha megleljük a hibát.
Kicseréltük a kuplung szerkezetet.
A hiba továbbra is fenn állt.
Váltó hibátlanul működött,féltengelyek is. tartóbakok jók,motor hibátlan.Még az utóbbi hetekben kb 4-5 szerelő próbálta de ötlete senkinek sem volt mi lehet ez a hiba.Olajfolyás sehol.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 128000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Golf GTD | Következő autója? | SUZUKI SX4 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
