Stabil társ
Szöveges ítélet
A 3. golfom( II-es 1.6TD 1991, III-as 1.9D 1992) ez a drága.
Nagy mázlim volt mert ez szervizkönyvvel, összes papírral, szervizmatricával, első tulajtól származik Ausztriából.A jobb eleje volt sérülve)Még az összes szervizadatlap is benne volt: fékpad, füst.....
94-es körüli dizel golf=csak150.000km -es etetéseknek én sem hiszek, de ez tuti kivétel.
Egyetlen "komolyabb" gond azért volt: Fogyott a h?t?folyadék, s?t kés?bb egyre inkább.
Alatta semmi tócsa, kiegyenlít? tiszta, olajban víz nincs....
Hosszas fejvakarás, keresgélés után a blokk hátsó felén találtunk vízfolyást ami a hengerfejtömítést?l indult.
Ekkor kicsit elbizonytalanodtam a kevés km tekintetében, de amikor levettük a hengerfejet megnyugodtam: A tömítést hanyagul tették bele, mert a víztér és a széle közt látható anyaghiba vagy szakadás-féle látszott. Azonnal rádobtuk az új (gyári) tömítést, vissza a hengerfejet meg be az új csavarokat és kész!Ja a hengereken nulla váll, a csúcsok jók nyomásra is képre is...
Ezek olyan gépek mint az ék, minden javítható, minden van, minden olcsó, szal´ tök egyszer?.
Egy kicsit zavart a II-es után a nyúlós futóm?, de: tettem rá egy gyári stabilizátor kart, meg két gázos MONROE-t és óriási lett a változás!( amelyikben gyárilag rátették a kart azokban, szerintem gyengébbek rugók )
Szereltem bele egy rádiós távadót így teljes a kép. Minden más gyári.
A szervizintervallum-jelz?t (ez tök jó) minden kortársa megirigyelheti!
Az, hogy -20 vagy hidegebb az egy golf-nál nem beszédtéma
(akksi, gyertya persze nem árt)
170 km/h max, 5.4-6.2 l/100 km, nyomaték, nulla olajfogyasztás, eladhatóság, mi kell még?
(Azt mondjuk nem hiszem el, hogy 5 literrel elmegy!!!)
M?szaki el?tt csak a csekket kell befizetni!!!
(Persze be kell tartani a szervizkönyv meg a jelz? utasításait!)
Megvárom még 20 éves lesz!
A negatív: Ez a kasztni a II-es golf mellett elbújhat! Mégha az osztrák só is eszi. De nem fóliából van (1125 kg) úgyhogy jó étvágyat! : Meg lehet ugyan fékezni, ha valaki lelkiismeretes és id?t nem sajnál rá!
Érdemes levenni a sárvéd?ket, mert a m?anyag alatt 2 kg sár is felhalmozódhat! Lyukaszd ki a m?anyag alját!
2006.07.14.: Most van benne 172e km, különösebb gond nem jött elő azóta, ha a toronyszilenteket ( a jobb oldali kezdett kiszakadni), meg a szokásos lengőkar szilenteket leszámítom.
Legutóbb FEBI szilenteket tettem bele, mert a LAMFÖRDER 1 év alatt szarrá ment!
Ugyanilyet vettem a toronyra is.
Lehet, hogy bennem van a gond, mert minden apróságért képes vagyok alá mászni.
Nem lenne semmi gond vele ha pl. süket lennék, vagy- ahogy már a barátnőm is egyre gyakrabban mondja- megnősülnék...( vagy valami ilyesmi...)
Hallottam már olyan golfosról is aki "féltengelyszakadásig" hajtotta, hát....
De abban biztos vagyok, hogy az a szerencsétlen vas azóta is megy.
Na egy kis reklám a szeretett tip.-ról, MÁRKAIDEGENEKNEK:
Mindig felfedezek rajta valami rejtett gyári extrát. Eleinte a fűtött ablakmosófuvókákat, tükröket, aztán a kevesek által ismert állítható ablaktörlő ütemvezérlőt, meg a beszállásra induló izzítást.Van ugyan felesleges is benne: kézi előtöltés szabályozó, -20fokban kihúzom rosszabb mint ha nem, ok. tudom:megnéztem az előtöltés helyét és a gyári értéken van. Az oka: az adagolóra építettek egy automata mágnesszelepet (TD), az bőven elég! Az a kézi szar meg túlhúzza az előtöltést.
Ezek mind tettszettek de:
Az ablakemelő és a központizár rejteget(ett) számomra igazán nagy meglepetéseket:
Beteszem a kulcsot elfordítom ott tartom és már lennt is vannak az ablakok, záráskor ugyanígy: király
Ha a vezető ajtót kinyitom a többi három ablak már használható, vagy ha kiveszem a kulcsot nem áll meg az élet!
A központi zár: Bezárom, aztán kb. fél perc múlva életbe lép a második funkció: félig lennt maradt ablaknál benyúlva nem engedi felhúzni a gombokat, húzza le a kompresszor mint az állat, de ha erős is az ember az ajtó akkor sem nyílik. Azóta nyáron mindig hagyok 4cm hézagot.
és ez egy 15 éves konstrukció!! ( audiban ugyanez még régebbi)
Csak röhögök magamban amikor ismerőseim az elismerő szavaimat várják (persze meg is kapják) mikor zsír új kocsijukban ( swift,ignis,206,clio, stb.stb....) beülök és nyoma sincs az említett "apróságoknak" :-))))))
Hibalista
- Hátsó kerékcsapágy
- henegerfejtömítés
- tet?ablak
- Hátsó ablakemel?k
- felületi rozsda
- leng?kar szilentek
- Lengőkar szilentek újra!
- Toronyszilent!
Ide hordtam szervizbe
saját, így legalább lelkiismeretes mégha nem is szakértő
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
haver, csak ha komoly a gond
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 90000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 67000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | golf 1.9szivóD | Következő autója? | IV TDI, vagy V plus |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
