Soha többé 30 évesnél fiatalabb kocsit
Szöveges ítélet
A csotrogányt tavaly vettük amikor elhatároztam, hogy w123-asomat elrakom télire felújítás céljából (http://nepitelet.hu/autok/mercedes-benz/200-300_1976/orbitalis_szopas_moldvaban_avagy_a_marhadoki_esete/). Ez volt az első és utolsó eset amikor megpróbáltam tartani magam a családom és egyéb rokonaim/barátaim elvárásaihoz, miszerint ne öreg rottyot hajtsak hanem egy használható autót. A kocsit eléggé egycsapásra vettük asszonypajtással: 1 hónapig nézegettem a használt autókat a neten, kimentünk egy nap a piacra oszt el is hoztuk. Néztük a benzineseket is, de mivel komoly gyanúval viseltetek irántuk,így hamar felhagytunk velük oszt csak dízeleket kerestünk. Azokból pediglen ez volt az egyetlen ami normálisnak nézett ki és nem volt aranyárban. Egy román hapsi hozta volt pár nappal azelőtt Németországból, még rajta volt a német próbarendszám. sajnos ezzel elég nagyot is szoptam, regisztrációkor nem találták a motorszámot oszt a füst alapján csak euro 1-esnek titulálták nem pedig kettesnek. Emiatt fizettem is úgy 130000 Ft-tal többet a beíratásra. Azóta jól elvagyunk, keveset eszik, megy, megjártuk párszor a Moldva-Pest távolságot (az ottani kolbászolásokkal együtt összvissz 3000-3500 Km/út). Cserélni kellett ezt-azt rajta, bár ez teljesen természetes dolog, az új autókon is rövidesen van tennivaló, hát még egy használtan. Ezzel nincs is semmi baj. Viszont rohadtul nem szeretem a futóművét. Ráz, zötykölődik, szarul veszi a kanyarokat, kicsit műanyag is, nincs feelingje na. Még a kockaCorsám is sokkal jobb volt, pedig az egészen ramaty volt. Nagyon várom már hogy készen legyen a zöldségesem, sőt nyár vége fele komolyan gondolkodtam azon hogy eladom a Golfot oszt veszek egy 190-est hétköznapinak. De aztán elaludt a dolog, nincs rá kakaóm.
2011.03.07
Közben beleraktam még jópár ezer kilométert a trottyba, semmi egyéb érdekes dolog. Ősszel belémszántott egy kamion (kanyarban, folytonos vonal mellett átjött a sávomba), szerencsére lassan mentünk mindketten, nem lett bajom, viszont a járgányt javíttatni kellett. Az biztos hogy ebbe a szervízbe többé nem megyek, régi kommunista maradvány, ritka ergya módon dolgoznak. Motorháztetőt újra kellett fényezni, annyira szarul csinálták, és még így is szar lett.
Közben kicseréltem a hátsó lengéscsillapítókat is, de nem lett jobb a helyzet. tehát egyértelműen szar a futómű, bármit is csinálok vele. A motor megy, lassan ki kell cserélni a tartó bakkokat. Meg tán a szimmeringeket is, kezd olajosodni.
Amúgy a nyáron eladom.
2011.12.14
A tragacsot másfél héttel ezelőtt továbbadtam kb. 500000 forintnyi veszteséggel. Nincs megjegyzés, még így is örülök hogy megszabadultam tőle, már nagyon tele volt a tököm azzal, hogy mindig van rajta valami szerelnivaló oszt nem mindneképpen a legkönnyebben szerelhető darab.
Nem ajánlom senkinek.
Hibalista
- első és hátsó kipufogódob, első-hátsó lengéscsillapítók, első és hátsó szilentek, első és hátsó kerékcsapágyak, vezérműszíj görgővel, izzítógyertyák (bár megint kihagy reggelenként 1-2 henger, pedig Bosch gyertyákat kapott a nyomorult).
Ide hordtam szervizbe
A vezérműszíjcsere kivételével csak én szereltem.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Karambol után a helyi, régi rendszerből visszamaradt kendácsolókhoz került.Idióták.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 223000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | w123 | Következő autója? | Series III |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.3/10) |
