Sic Transit Gloria Mundi
Szöveges ítélet
Életem első autójaként vettem meg még 2000-ben, és persze földöntúli öröm volt. Hiába vezettem már előtte X különböző céges autót, ez volt az igazi!!! Az élményben az sem zavart hogy a felszereltsége full fapad, ha egyszer volt fóliázott ablak, király hifi mélynyomóval és peres gumi az alufelnin! Hiába, amikor az ember még fiatal... akkor még az ilyen dolgoknak örül :-)
Aztán teltek az évek és a pesti használat közben szép lassan amortizálódott. Soha semmi komoly baja nem volt, a komolytalan bajok közül a két legfontosabb:
- a kátyúk rendesen betesznek a futóműnek, lehet cserélgetni a lengéscsillapítót, hengereltetni a felniket... és a legborzalmasabb a Pirelli P6000 gumik voltak, szálszakadást kaptak bármilyen kis kátyútól is. Most valami noname gumik vannak rajta (ugyanaz a méret és felnik) és azóta nem volt szálszakadás. Ezt magyarázza meg nekem valaki.
- rozsdásodás. Mint útólag megtudtam, ennél a tipusnál nagyon fontos hogy az első kereket körbevevő műanyag ház mögül rendszeresen ki kell tisztitani az oda bekerült koszokat. Ha nem igy teszünk akkor a bentragadt szutyok ottart minden nedvességet, és ettől rozsdásodik az egész első sárhányó lemez. Nálam ez már odáig jutott hogy több helyen lyukas a karosszéria a rozsdától. Ezen kivül a hátsó ajtót is eszi a rozsda, bár ennek nem ismerem a tudományos magyarázatát.
Egyebek: teljesen jó és megbízható autó, soha nem volt komolyabb baja, egyszerűen csak ment mindig, megbízható volt.
A menetteljesítménye érdekes még, az ember azt hinné hogy a 60 lóerő használhatatlan, de nem! Állítólag az 1.4es benzinesek rövidebb váltót kaptak, talán ez magyarázza hogy kb 60-80 kmph-ig meglepően jó a gyorsulása. Utána persze szinte semmi...
A szervizköltségek kellemesen olcsók voltak, főleg a BMW-hez képest. Ja igen: márkaszervizbe tilos!
Szóval jó volt vele, de azért annyira nem sajnálom most eladni. A "Májer Golf"-omból az évek alatt egy aranyos kis rozsdaette izé lett, az E46-os coupé most egy fokkal jobban kényeztet, remélem azt nem fogom így lelakni :-)
Hibalista
- Csak a szokásos: kuplung, futómű, fékek
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | BMW E46 320 Ci |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
