A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (1991-1999)

Golf 1,9 TDI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Osztrák Öregúr, fiatalos megbízhatósággal:)

Szöveges ítélet

Na szóval első autót kerestem. Nagyon sokat megnéztem, amikor őt megláttam tudtam, hogy kell. Lehet ha ma látnám meg már otthagynám:) Osztrák autó volt(akkoriban még nem nagyon voltam tisztában vele, hogy az osztrák import nem túl jó). A bal első sárvdédő spry-ből letüsszentve. A küszöb valami üvegszálas módszerrel javítva. De nem rohadt, jól húzott, volt rajta fék, volt alatta futómű (a családi astrához képest kemény is:)) Megalkudtunk, megvettem. Következő héten lehetett érte menni. Új rendszám, friss műszaki, ahogy kell. Öröm boldogság:) Megvan az első autóm, lehet bütykölni:)

Először is kapott egy nagyszervizt: Vezérlés, hosszbordás szíj, olaj, összes szűrő (62000 Ft munkadíjjal). Aztán leszakadt a kipufogóm. Elmentem meghegesztetni. Mondták, hogy a motortartó bakok rosszak a motor szétrázza a kiput ezért szakad le. Nosza motortartóbak csere. 30000 Ft volt munkadíjjal. Üröm az örömben, utángyártott bakokat vettem, amik merevebbek mint a gyári. Így még mindig rázott alapjáraton, pedig remélem hogy megszűnik.

Na most hidegben nyikorgott kb 1 percig a generátor terhelése miatt. Szíjcsere után sem szűnt meg. Kiderült, hogy tdi betegség, a főtengely szíjtárcsa nyikorgás (a gumi gumi és a fém rész, az összeillesztésnél nyikorog). Megnéztem az árát, 30000 Ft. Hmm ezt inkább hagyjuk meg egy későbbi projektnek. Aztán jött a nyár és megint nem idegesített(végül így adtam el, abszolút vevőcsalogató volt mert, nem lehetett mellette megállni olyan hangos volt, csak ha egy kis gázt adtam neki:D).

Bekötöttem egy tempomatot. Magam engedélyeztem a computerén, és állítottunk egy előtöltést is. Végre kikapcsoltam egy kicsit(borzalmas, hogy nekem ez a kikapcsolódás:D), lehetett böngészni külföldi fórumokat, szerelni, állítgatni.

A fényszórók annyira rosszak voltak, hogy már-már baleset veszélyes volt. Vettem bele golf 4 optikás lámpákat. Nem csak jól néztek ki hanem jól is világítottak:)

Kapott egy használt alufelni garnitúrát nyári gumikkal.:) Örül, s kanyart vadászik(már amennyire egy 90 lovas dieselellel lehet:D)

Vettem bontottan egy pár első sárvédőt 5000 Ft ért. Így kicseréltem a csúnyán lefújtat. Végre mutatott valahogy:)

Kopottak voltak az első fékbetéteim. Nos akkor hajrá fékfelújítás. Valamivel össze kell koszolni a kezem. Megcsinálom én magam. Vettem tárcsákat (netről 11000 Ft), betéteket (10000 Ft kedvezmény nélkül boltból), fékpofákat(8000 Ft kedvezmény nélkül boltból). Nekiestem. Egyik oldal tárcsa betét ki. Pucolás. Új tárcsa betéttel fel. Féktisztító. Minden baba. Másik oldal. Régi cuccok le. Elpucol. Nyomnám vissza a féknyereg dugattyút, nem megy. Sebaj megnyitom a légtelenítő csavart. Ja, hogy azt valaki letörte előttem. Hmmm... Szívás következett, anya ráhegesztéssel kínlódással. Kijött. Új csavar be. Nyomnám be a dugattyút nem megy. Alánézek a porvédője alá, full rozsda. Ez bizony akkor volt utoljára bent a hengerben mint a 92 éves Pistabá Mariska néniben. Fél 10 szombat természetesen semmi nincs nyitva hétfőig. Régi alkatrészekkel összerak. Megvettem a felújítókészletet. Bepréseltem a dugattyút(kicsit nehezen ment először utána tök könnyen járt). Hibátlan lett. Hihetetlen mennyi javít a fékerőn a minőségi tárcsa betét kombó(TEXTAR). Örül.


Hidegben(a tdi csak 5 fok alatt izzít) 3 hengerezett. Megnéztem az izzítógyertyákat minden jó, de a kábelük meg van törve. Vettem bontva motor kábelköteget. 5000 ft volt. De az enyémhez csak az izzító rész volt jó. -8! fokban forrasztottam rá. Borzalmas volt, lefagyott kezek, hipersebességgel szilárduló ón. Hát elröppen egy pár káromkodás ékes anyanyelvünkből. Kész lett. Izzít, egyből 4 henger. Örül.


Sajnos egy kánikulában elbambultam és összekoccantam egy octaviával. Sérült a motorháztető, a lökös és a legnagyobb szívfájdalmam a lámpák is. Bontva néztem szín azonos elemeket és kerestem egy kasznist. 45000 ft volt a komplett javítás.

Ekkor világosított fel a kasznis arról amit én is sejtettem. Több helyen rohad az autó. Most még menthető, de nagyon hamar meg fog indulni. Szerinte adjam el. Amúgy is tervben volt az új autó vásárlása, mert ha rövid utakra kényelmes is volt az autó, hosszabb utak után zúgott a fülem, berekedtem a beszédtől (hangos volt pályán:D), és lezsibbadt a kezem a rázkódástól.

Amikor megvettem az autót még nem tudtam, hogy havi 800 km et fogok menni autópályán. Kezdett egyre zavaróbb lenni. Számolgattam és arra jutottam, mire rendbe rakom úgy ahogy nekem elfogadható lenne, abból a pénzből veszek jobb állapotút, újabbat. Elkezdtem autót keresni, rengeteget megnéztem. Csak vw vagy konszern jöhetett szóba. Meglett az utód egy 1,9 PDTDI Golf 4 személyében:) Annak is megírtam az ítéletét "Málhás gepárd" néven. Nehéz szívvel meghirdettem az autót. El is vitték egy héten belül. A szívem hasadt meg érte. Remélem jó helyen lesz és még évekig valakinek örömöt okoz:)

Első autónak tökéletes volt. Olcsón fenntartható, keveset fogyasztó (a fogyasztása nálam 5 liter), erős, fiatalos autó. Mindenhol értenek hozzá és saját maga is tudja szerelni az ember.

Negatívumot a kényelmet tudnám kiemelni. Autópályán hangos(bár lehet a többi nem, az enyém tetőablakos volt), remeg, az ülései nem túl kényelmesek(ebbe az is játszik, hogy gondolom ki voltak ülve a 20 év alatt). Én mindenképp ajánlom!:)

Hibalista

- Tetőkárpit lógott, jobb első ajtózár, átvezetőkábel ajtóban, kipufogó, izzító gyertyák kábele(megtört), első sárvédők alja rohadt, légzsák átvezető kábel a kormányban, kürtgomb, főtengely szíjtárcsa, fényszórók, kipufogó.

Ide hordtam szervizbe

Saját magam. Mert magamnak mindent a legnagyobb körültekintéssel csinálok.

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

Egy nagy műszaki vizsgáztatással foglalkozó cég. Régi szakik akik már mindent láttak. A modern dolgokhoz azonban annyira nem konyítottak. Valamint néha utánuk kellett dolgozni. Pl motorburkolat felrakása, normálisan.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1995
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 295000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 23000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója? Golf 4 1,9 PDTDI
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 1991 (1991 - 1997)

További ítéletek (288 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)