Negatív kompromisszum és tévhit
Szöveges ítélet
Egy 325i BMW után gondoltam ideje megkomolyodni, és kompromisszumokat vállalva, egy normális autót venni.Tévedtem.Isteni sugallat volt ez az autó, sosem érdemes megkomolyodni.A 20 éves E30-as BMW-vel előbb elindultam volna egy világ körüli útra, mint ezzel az autóval a sarki tescoba.
Közkedvelt tipus, ennek egyszerü okai vannak.
1.olcsó
2.olcsó
3.olcsó
A fenn nevezett okok mellett még az is szerepel, hogy ha úgy hajtod, hogy nem mégy 90-100 fölé, akkor nem is eszik sokat, olyan 6-6,5et.Az 5 literes fogyasztást 60as átlagsebességgel lehet elérni, laboratóriumi körülmények közt(nincs szél,nincs emelkedő,nincs gyorsítás).
Kényelme csapnivaló,pedig minden extra benne volt, az aut. váltó és bör kivételével.Hosszabb uton nemcsak az ülések ölnek meg,hanem maga a tempó is.Nem félek a sebességtől, de ezt az autót egyszer mertem autópályán 160al hajtani,akkor is attól rettegtem,hogy szétdurran a motor.
Maga az autó:
normál áron vetem, az előző tulaj 4 évig volt gazdája.Az egész autó volt festve, a mérések alátámasztották az eladó állítását, esztetikai okokból,nem baleset miatt.
Motor:
1,9td 75 gebe.Motorra semmi jót nem tudok mondani, a TDI lehet jobb, de mivel ennek az alapjaira épitették, inkább elkerülöm.Kompresszió rendben volt, magas fordulaton kormolt keveset a turbó miatt, de nem volt széthajtva.Fogyasztása , mint írtam átlagban 7,5.olajat ette, mint a cukrot, 10,000km 1-2L.
Váltó:
lehet nekem nem volt vele szerencsém, de ahogy akkor utánaolvastam, gyakori,hogy egyszer csak elöjel nélkül elszáll egy sebesség.Váltócsere, majd az "uj" váltóban a kulissza elszállt, de ezt tudjuk be annak, hogy állt sokat.használat közben sem nyűgözött le a pontosságával, talán még 76ban fejleszthették.
Futómü:
Az utról annyi visszajelzést kapsz, mint amennyit elmond a szomszéd.
Szerelőm szólt, hogy rosszak a lengéscsillapítók, csere esedékes.Örültem is, hogy végre normális útfekvése lesz a talicskának, nem is olyan rossz autó ez.Nosza, ki is cseréltettem mind a 4et.Az eredmény: UGYANAZ!!! olyan tré útfekvése maradt, mint előtte.
Külső-belső:
külsőre felnikkel, szép festéssel xenonnal jól mutatott,de presztizse egy kispolszkié.Kis szürke egér voltam a kék kocsimban,aki a nyilt uton is a fogyasztásnak örülhetett, nem a kanyaroknak.
Konklúzió:
A fenntartás az egyetlen dolog, ami mellette szól, semmi más.Megbízhatósága semmivel sem jobb az átlagnál, a típus istenítése az olcsóságból ered.Eljutsz vele A-bol B-ig és örülsz ha kiszállsz belőle.
A VR6 és GTI , ami már élményt is ad , más motor és más futómű, de ott a fenntarthatósága is más.
Magyarországon túl van becsülve ez a tipus, akkor már inkább egy w124-es merci vagy egy Audi 100/A6.
Hibalista
- Lengéscsillapitok, első hátsó 12-16,000 - Ablakemelők sok alkalommal pár ezres - Immobilizer pár ezres - Központi zár - Motorban ék tartó csavar törése, vezérlés csere 150,000 - Motorban ék tartó csavar törése MÁSODSZOR 210,000 - Váltóban ötödik elment - bontott váltó 25,000 (jó a G2 váltó is,sokakat palira vesznek) - Váltóban kulissza csere munkadij 15,000 kulissza 5,000 - Futómü gyenge, elorzul a geometria, igy a gumis szeretni fog
Ide hordtam szervizbe
ismerős
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 160000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 325i | Következő autója? | Nissan Almera |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.6/10) |
