Miért nálam jött ki minden hiba? A szerelők is ludasak!
Szöveges ítélet
A kocsit 145.000 km-rel vettem, a motor 1.8-as, 75 lovas, 140 nm-rel. Nagyon szép autó, mindenki dícsérte eddig, hogy milyen jól néz ki. Abszolút fapad, semmi elekrtomos külyü sem központi zár nincs benne, az immobilizer, a szervókormány és az állítható vezetőülés jelentik az extrákat. Elől az ülések kényelmesek, és jól el lehet férni (180cm magasságommal). Hátul nem tudom milyen a helyzet, de még senki nem panaszkodott. Egyedüli problémám, hogy a belső és a jobb külső tükröt valamiért nem tudom úgy beállítani hogy jó legyen.
Megbízható autó, (eddig összesen 1 héten át nem tudtam csak használni, amikor szervízben volt) bár jobban meg kellett volna néznem a vásárláskor...
Az 1. héten már sípolt az autó, hogy nincs olajnyomás. Ezt olajcsere követte, ahol nem tudom mit csináltak még, de azóta csöpög az olaj... azóta elvittem már más helyekre, és senki sem tudta orvosolni a problémát csak a pénzt költöttem rá, de már hagyom, olcsóbb utántölteni, mint a sok hozzá nem értő szerelőnek tömni a zsebét... aztán meghalt az AC pumpa, azóta mikor már csak 1/4-ig van a tank, csak a 2. indítózásra indul, és mikor még 10 liter benzin van benne, tankolni kell, mert emelkedőn és JOBB kanyarokban leállhat a kocsi... + ha teletankolom, folyik a benzin kifelé valahonnan a tank teteje felől (ezt már mrgcsnálták, igaz csak a 3. szerelő tudta megcsinálni). aztán elkezdett folyni a benzincsőből a benzin, mert elrepedt. ezt a 2. szerelő tudta megcsinálni. végül jött a vezérműszíj 1. cseréje az autó életében és az első féktárcsák+betétek cseréje.
Mióta legutóbb megnézettem, hogy miért csöpöghet az olaj, csöpög a hűtőrendszerből is a folyadék... ezt vízpumpacserével sikerült kiküszöbölni
Nemsokára érik, hogy hozzányúljak a dobfékekhez.
ja, és a kipufogódob is kilyukadt, a leömlőcső is, csere 30.000
Valamiért nem bírja a pesti dugókat, 20-30 perc tötymörgés után időnként lefullad. Az alapjárat nem egyenletes, azzal is kell valamit kezdeni. Ja és egy lambda szonda csere is szükséges lesz a zöldkártyáig legkésőbb.
Mindkét féltengely gömbcsuklót cserélni kellett+a hátsó lengéscsillapítókat is...
Igazából az országutat szereti, és 90-110 között nagyon jól fogyaszt, a rekord 6.3 liter/100 km. Egyébként általában 7,6-8,3 között fogyaszt. A vége 170 km/óra, de a pályán nem nagymenő, mert nehezen gyorsul fel, s a fékrendszerét sem erre a sebességre találták ki.
A váltó és a kuplung jó (a tárcsát azért cserélni kellett, és azóta szar...), a kormányzás könnyű, bár a kormány kissé kásás. Csak rossz úton van zaj az utastérben és 100 fölött, az is csak azért, mert a bal első ajtó eláll... cserélni kell majd az ajtót és a bal küszöböt is, és az A oszlop is rozsdás. kb. 100-150eFt lesz... ezen még elgondolkodom, mert nem vagyok milliomos, szóval nem tudom megcsinálni, hogy olvasztóba vele, aztán veszek egy másikat.
Arra próbálok rávilágítgani, hogy szervízeljétek rendszeresen a kocsitokat, és főként SZAKEMBERNÉL (amiből nem sok van az országban sajnos)! Sok szerelő kb. annyit ért a kocsikhoz, mint tyúk az ABC-hez, és csak a pénzre utaznak...
tanulság: olyan autót kell venni, amit nem kell szervizeltetni, mert ott csak tönkreteszik az autót!
Hibalista
- AC pumpa: 40.000.- Ft
- Vezérműszíj és ami ezzel jár: 32.000.- Ft
- Féknyergek, első féktárcsák és fékbetétek: 32.000.- Ft
- mindenféle szűrő csere
- 2 hátsó lengéscsillapító (gáztöltésű) csere: 23.000.- Ft
- gyertyacsere (bosch) 2500 Ft, gyújtáselosztóban rotor csere 1500 Ft
- nyári gumik: 4 db Pirelli P3000 175/70 R13 összesen 39.000.- Ft
- Vízpumpa: 18.000.- Ft
- Féltengely: 28.000.- Ft/db
- Futóműbeállírás: 5.000.- Ft (addig jobbra húzott, most meg balra. szuper!)
- hátsó dob és leömlőcső: összesen 30.000.- Ft
- kuplungtárcsa csere: 25.000.- Ft (azóta akad a váltó)
Ide hordtam szervizbe
Inkább nem írom le, mert egyik szarabb mint a másik, még sosem mentem vissza egyikhez sem, és sajnos nem olcsó, hogy az egyes szervízek hibáit más szervízekkel hozassam rendbe...
Bp. Budafoki út és Érden néhány hely...
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 145000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Honda vagy Mazda lesz |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.4/10) |
