Megbízható vénember, megszokható rigolyákkal
Szöveges ítélet
A mai napig használom, többnyire nagy megelégedéssel. Ilyet akartam ("vagy hármas golf, vagy semmi"), és meg is vettem az első elém kerülő normális állapotút. Gyári fényezés, sérülsémentesen, de totál fapad, az össze extra egy utólagos Cd-s rádió, plusz központi zár riasztóval, meg 4 alufelni. 1,4-es, de 60 LE-s, tehát nem egy száguldó vadló, de A-ból B-ébe vígan elvisz, és még így is lehet vele szabálysértést elkövetni... :). Viszont beéri 7 literrel, télen-nyáron. Az AC-pumpás korszakát leszámítva nem hagyott ott sehol, pedig jártam vele francia riviérán, Lengyelországban, Horvátországban...
Ha pörgetem, tűrhetően gyorsul, 3000 fölött vígan ugrik, persze visszakapcsolás után. Autópályán 130-nál 4100-t pörög a motor, ergo hangos egy picit, de elviselhető. Tetszenek az apró kis figyelmességei, pl a megvilágított piperetükör, a szintén megvilágítható kesztyűtartó (zárható), és hogy figyelmeztet az égvehagyott lámpára. Továbbá, ha leállítom a motort, helyzetjelzőre kapcsol. Ködlámpát csak tompított, vagy távolsági fény mellé lehet kapcsolni, így nekem nem anyáznak a szembejövők, hogy csak a ködlámpával közlekedek. Alkatrészek viszonylag olcsók hozzá, és könnyen cserélhetők, érződik rajta, hogy ez még hosszútávra készült autó, nem a "vegyél egyet, aztán 5 év múlva hozd vissza és vegyél egy másikat" - felfogás szerint gyártották...
Kényelmes, hátul is, bár ott ritkán ültem, és a csomagtartója is bőséges, jól kihasználható. Kicsit tuningolgattam, ültetett futómű, BBS felnik, BMW-optikás lámpák, kristály ködfénysor, hátsó lámpák, kulcs nélküli kilincsek, apróságok, így egész fiatalos, feledteti korából adódó hiányosságait (nincs szervó, ABS légzsákok, elektromos ablakok). A sportfutőművel fogja a kanyarokat mint a barom, ugyanaz a kanyar a régi futóművel 80-nal, az ültetettel 110-el megy, és nem dől. Cserébe rosszabb úton lerázza a vesekövet, és pattog, ennyit a kompromisszumos ültetésről... :) a BBS-re húzott 195/50-es gumikkal már érezni a szervó hiányát, de télen (acélfelni + 185/65) ezzel se volt gond. A fékek jók, pedig hátul dobfékes, és nem fáradnak. A váltóval manapság akadtak gondjaim, 1-2 fokozat nem megy elsőre, remélem egy váltóolaj-csere majd megoldja. 10.000 kilométernként hordom olajcserére, meg a szükséges javításra, ha éppen akad valami, de egyébként napi használatban van, és komolyabb panaszom nem lehet rá.
Hibalista
- Cserélni kellett az elmúlt 3 év alatt:
- - hátsó tengely szilent blokk
- - lengéscsillapítók
- - gyújtáselosztó, kapcsoló, kábelek
- - AC-pumpa
- - kuplung
- - 1-2 biztosíték
- - kipufogó elem
- - központizár motorja
- 12 éves autóról van szó, ezt hozzá kell azért tenni.
Ide hordtam szervizbe
Mióta nálam van, nem volt márkaszervízben, megbízható lelkiismeretes szerelő javítja, ha kell.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 96000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Combo | Következő autója? | Toyota, Mazda, Kia cee´d |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
